Ik geef niet op !!!

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#16 Bericht door fcapri »

het kan, maar je zal amper inspanning mogen leveren.
eerder net met je voeten blijven meedraaien op een licht verzet. vermoedelijk 10-15km/h.

electrische ondersteuning geen optie voor u? dan hoef je zelf maar 50-100watt te leveren en kan je nog steeds met gemak 20-25 fietsen

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#17 Bericht door Martin »

fcapri schreef:het kan, maar je zal amper inspanning mogen leveren.
eerder net met je voeten blijven meedraaien op een licht verzet. vermoedelijk 10-15km/h.

electrische ondersteuning geen optie voor u? dan hoef je zelf maar 50-100watt te leveren en kan je nog steeds met gemak 20-25 fietsen
Die ondersteuning staat er al op. Ik zal moeten zoeken hoeveel ondersteuning ik nodig zal hebben. Ik heb zelfs niet genoeg kracht om zelf 15 km per uur te leveren door de Parkinson.
Ik zit dus met 2 beperkingen waar ik rekening mee moet houden. De Parkinson en mijn hart :-(
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#18 Bericht door Wouter D »

Martin, je slaat wel twee vliegen in 1 klap he,
én je mag weer fietsen
én je hoeft geen nieuwe shifter te zoeken voor je versnellingen, gewoon je klein verzet van in de naaf is meer als voldoende, bij hoger verzet ga je tegen je lichaam in.

luister naar je lichaam want dat weet het dikwijls beter dan je verstand,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#19 Bericht door Martin »

Spruitje, ik test even de versnellingen waar ik mij het comfortabelst mee voel. Jammer dat ik geen snelheid meer zal kunnen fietsen. 30 a 35 was een leuke snelheid voor mij.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#20 Bericht door Wouter D »

soms moet je het ene plezier inruilen om het andere te kunnen krijgen martin.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#21 Bericht door Martin »

spruitje schreef:soms moet je het ene plezier inruilen om het andere te kunnen krijgen martin.
Dat is een optimistische opmerking Spruitje, je hebt gelijk. We blijven voor gaan en passen ons aan :-)
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

Martin schreef:Maar ik heb een ambitieus plan. Ik zou volledig rond de knooppuntenroute willen de grens van deze af fietsen. Deze afstand is ongeveer 1200km. Ik zou proberen om deze in afstanden van 50km per dag af te fietsen.
Petje af voor zoveel moed! Ik kan me wel indenken dat de confrontatie met je lichamelijke beperkingen en de aanvaarding ervan niet zelden een moeilijk proces is. Dat je in die toestand zo'n prachtig plan ten uitvoer wil brengen, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben.

Weet je dat er een boekje bestaat over fietsen rond de Belgische grens? Geschreven door Bruno Loockx. Ondertussen toch al een paar jaar oud.

Een mobilhome lijkt me een interessante optie. Weet trouwens dat heel wat firma's interessante kortingen aanbieden als je een mobilhome huurt voor een langere periode in het laagseizoen. Bij Vanomobil in Wevelgem bijvoorbeeld daalt de huurprijs per week en voor week 5 moet je zelfs niets meer betalen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#23 Bericht door Martin »

Bedankt voor de tip Eeuwige reiziger. Mogelijks heb ik iemand waar ik deze mag van gebruiken. Maar zo heb ik nu een reserveplan
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

Martin schreef:Bedankt voor de tip Eeuwige reiziger. Mogelijks heb ik iemand waar ik deze mag van gebruiken. Maar zo heb ik nu een reserveplan
Je plan al verder vorm gegeven?

Ongeveer de helft van Loockx' book staat online in Google Book.

https://books.google.be/books/about/Fie ... mp_E4MOeAC
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#25 Bericht door Martin »

Jammer genoeg heb ik vorige zomer hartklachten gekregen. Een 4de hartoperatie kon het probleem niet verhelpen. Momenteel staat het project op ijs :-(
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

Martin schreef:Jammer genoeg heb ik vorige zomer hartklachten gekregen. Een 4de hartoperatie kon het probleem niet verhelpen. Momenteel staat het project op ijs :-(
Jammer, maar het lichaam laat zich nu eenmaal niet dwingen. Behoren korte fietsritjes nog de mogelijkheden?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#27 Bericht door Martin »

Ik fiets trager en met minder kracht. Ik gebruik nu meer van de motor ondersteuning. Ik fiets nu ongeveer maximum 20 a 30km
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

Martin schreef:Ik fiets trager en met minder kracht. Ik gebruik nu meer van de motor ondersteuning. Ik fiets nu ongeveer maximum 20 a 30km
=D>

Fijn te horen dat de beentjes nog steeds in beweging blijven. Ik heb al meermaals gehoord dat sport een wapen in de strijd tegen Parkinson uitmaakt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#29 Bericht door Martin »

Inderdaad, daar geloof ik ook in en ik voel ook het verschil als ik even wat stil zit
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Ik geef niet op !!!

#30 Bericht door Pauvre Mouton »

Martin, dat is even schrikken wat ik hier allemaal over je lees. Brrr.
Hopelijk gaat het goed met je, of heb je je weten aan te passen aan een nieuwe levensritme.

Wel opletten dat ik niet eerder voor jou een wafelenbak moet organiseren [-X
My smile is always in shape!

Plaats reactie