Verhoogde hartslag na training

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gast

#16 Bericht door Gast »

bicky schreef: Terug naar de koolhydraten
Pasta, Brood met zoet beleg, gekookte aardappelen, magere aardappelpuree, pannenkoeken en rijstgerechten zijn koolhydraatrijk en vetarm.
Daar zou ik maar voorzichtig mee zijn. Vooral het zoete gedeelte en de niet volwaardige granen zijn zeer leverbelastend.
En zoals je zeker wel weet wordt de omzetting vet/energie (na de verbranding van de aanwezige koolhydraten) hoofdzakelijk in de lever geregeld.

Om het nogal cru te stellen : duursporters blijven best af van voeding die leverbelastend is zoals alcohol, suikers, rood vlees, varkensvlees, melkproducten, geraffineerde producten enz...

In de triatlonwereld (en andere duursporten) zijn er nogal wat vegetariërs of ze eten wel vis en/of gevogelte...enz..

Voldoende verse groenten en fruit (liefst seizoensgebonden) zorgen voor de nodige antioxydanten.

Trappen lopen is trouwens een discipline apart. In mijn marathonperiode was dit een deel van de training.
Sinds ik bij Aquafin werk hoort het gewoon bij het werk. Gemiddeld zo' n 450 treden per dag. Bij problemen op 'hoger' niveau loopt dit algauw op tot + 1000/dag.

Eerste weken waren ontzettend vermoeiend. Nu al fluitend naar boven.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door Jef »

Kries schreef:In de triatlonwereld (en andere duursporten) zijn er nogal wat vegetariërs of ze eten wel vis en/of gevogelte...enz..
Juist, licht verteerbaar, natuurlijk (niet geraffineerd e.d.) en toch met voldoende energie is een gouden tip voor voeding. Ook tijdens het leveren van de inspanning is het belangrijk om uw reserve op pijl te houden. Ook eten en drinken onderweg is een must als je ver wilt gaan.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

#18 Bericht door HiGhtAn »

Ja ik fiets ook alle dagen naar school en ik vertrek hier stipt om 8uur om dan alles te moeten geven om dan om 8u25 toe te komen en dan de poort te zien dicht gaan omdat ik mijn ligfiets op slot aan zetten ben. Meestal ben ik dan buiten adem voor een minute of 10 en daarna ben ik weer tip top in orde. Ligt misschien aan mijn ontbijt. 1,5 cornflakeskom met een mengeling van haver, muesli, brenta, veel rietsuiker en melk en drie glazen water om mee af te sluiten. (ik eet ook geen vlees wel vis). Voor mij is dit ideaal. En als de haver en muesli op zijn en ik moet overstappen naar brood heb ik gans de dag honger brood vult niet genoeg.
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

jonathan

#19 Bericht door jonathan »

HiGhtAn schreef:Ja ik fiets ook alle dagen naar school en ik vertrek hier stipt om 8uur om dan alles te moeten geven om dan om 8u25 toe te komen en dan de poort te zien dicht gaan omdat ik mijn ligfiets op slot aan zetten ben. Meestal ben ik dan buiten adem voor een minute of 10 en daarna ben ik weer tip top in orde. Ligt misschien aan mijn ontbijt. 1,5 cornflakeskom met een mengeling van haver, muesli, brenta, veel rietsuiker en melk en drie glazen water om mee af te sluiten. (ik eet ook geen vlees wel vis). Voor mij is dit ideaal. En als de haver en muesli op zijn en ik moet overstappen naar brood heb ik gans de dag honger brood vult niet genoeg.
Tja, op 25min heb ik dat ook niet, Vital en ik zijn meerdere uren per dagen aan het fietsen op en neer.

Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

#20 Bericht door HiGhtAn »

jonathan schreef: Tja, op 25min heb ik dat ook niet, Vital en ik zijn meerdere uren per dagen aan het fietsen op en neer.
hmmm ja dan sla je best mijn dieet over.
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

Gast

#21 Bericht door Gast »

Jonathan,

misschien eens het "Bloedgroepdiëet" van Peter J. d' Adamo lezen.

Daar kan je nogal wat uithalen.

In ons geval klopt dit als een bus...(en wij aten al zo voor we het boek lazen)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#22 Bericht door crash-quest-dummy »

Jef schreef: Ook eten en drinken onderweg is een must als je ver wilt gaan.
dat kwam ook bij me op : op langere afstanden blijven eten.
(1 rozijnenbrood/100km rijdt reuze, al zou dat dan idd best een volkoren rozijnenbrood zijn)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#23 Bericht door bicky »

beter geen volkoren brood naar mijn mening. want dat is lastiger om te verteren. Dus meer kans op maagklachten

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

HiGhtAn schreef:Ja ik fiets ook alle dagen naar school en ik vertrek hier stipt om 8uur om dan alles te moeten geven om dan om 8u25 toe te komen en dan de poort te zien dicht gaan omdat ik mijn ligfiets op slot aan zetten ben. Meestal ben ik dan buiten adem voor een minute of 10 en daarna ben ik weer tip top in orde. Ligt misschien aan mijn ontbijt. 1,5 cornflakeskom met een mengeling van haver, muesli, brenta, veel rietsuiker en melk en drie glazen water om mee af te sluiten. (ik eet ook geen vlees wel vis). Voor mij is dit ideaal. En als de haver en muesli op zijn en ik moet overstappen naar brood heb ik gans de dag honger brood vult niet genoeg.
Misschien eens (zelfgebakken) bruin brood proberen (meergranen, volkoren, spelt...) in plaats van dat industrieel wattenwitbrood? Ik kan je verzekeren dat het eerste echt wel vult.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie