Langste Ligger

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#31 Bericht door Duckjibepete »

Mijn madam, partner, vriendin, minnares, vrouw, whatever, Annemie dus, sinds 2004 nadat ze één enkele keer met mijn hurri en tai in die tijd gereden had is ze op een mistral gesprongen met onderstuur van de winkel (de ligfiets) en heeft ze daar twee jaar als promotie mee mogen rondrijden, sinds vorig jaar een focus met voorvering. Boodschappen doet ze met haar bukker, als we gaan fietsen met de ligger :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#32 Bericht door marini »

sinds een chirokamp, hoe volg je anders drie zelfgemaakte tandems met 17jarigen erop, dat is ondertussen wel 15jaar geleden.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#33 Bericht door Broeno »

Sinds eind 2006. Okkasie zelfbouw ligfiets gekocht op een tweedehandsbeurs voor sportmateriaal. Mee naar huis gereden en direkt mijn ouwe citybike verkocht. :) Nooit meer zo'n marteltuig voor mij! :twisted:
@brunomobiel

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Langste Ligger

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

jonathan schreef:In dit geval gaat het niet over de lengte maar gewoon over wie er al het langste zich liggend verplaatst van de forum gebruikers.
En hoe dat ,nogsteeds?,bevalt.
Eventuele problemen?

jonathan- doet het nog maar een jaar
Sedert 2005, een late roeping dus. Eerst begonnen met een trike, daarna was het de beurt aan de velomobiel. Sedert dat jaar, met uitzondering van een langdurige periode ziekte in 2007, fiets ik normaal iedere werkdag. Dat zou ik niet meer willen missen. Naast emotionele en lichamelijke voldoening geeft het ons gezin wat financiële ademruimte (geen tweede wagen nodig). Ook is het op mijn woon-werktraject een sneller en ontspannender vervoermiddel gebleken dan wagen of openbaar vervoer.

Vroeger maalde ik buiten dat woon-werkverkeer ook nog flink wat kilometers erdoor. Door gezinsuitbreiding is dat wat teruggeschroefd. Nu pik ik slechts af en toe een graantje mee van bepaalde tochten.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#35 Bericht door eeuwige reiziger »

hugo schreef:er zijn weinig liggers met 10 , 15 ... jaar dienst
vraag is waarom een aantal er (alsnog) mee stopt
Er zullen wel heel uiteenlopende redenen zijn waarom mensen allemaal stoppen. En in heel veel gevallen zal het niets met het "lig"karakter van de fiets te maken hebben.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#36 Bericht door eeuwige reiziger »

tom peeters schreef:Sedert april 2005 met de Leiba. Ik was gecharmeerd door het velomobielartikel in De Standaard op het einde van de zomer 2004. Ben toen in september naar de testdag in Gent gegaan. De velomobielgedachte heeft mij nooit meer losgelaten. Ik ben door de knieën gegaan, toen ik van Leiba het aanbod kreeg om een Leiba voor een maand te huren. Bij aankoop mocht ik dan de huurprijs aftrekken van de aankoopsom.
Ook ik werd in 2005 door het velomobielvirus gebeten, was onmiddellijk begeesterd, werd nog enthousiaster op die testdag... tot ik er de prijs van de velomobielen hoorde. Nadat ik daarvan bekomen was en een tussenstapje met een trike had verwerkt, liet ik de eerst vrijgekomende tweedehandse Versatile niet aan mij ontsnappen.

Geen seconde spijt.

Korneel
Junior
Berichten: 44
Lid geworden op: di 29 jan 2008, 20:17
Postcode: 3000
Fiets: Optima Stinger EX
Locatie: Leuven
Contacteer:

#37 Bericht door Korneel »

Ik denk dat ik al sinds mijn 14 jaar met een ligfiets rondrij. Ik ben er nu 28, dus moet ik ergens rond 1994 begonnen zijn.

Ik heb die fiets wel een aantal jaar aan de kant gezet, maar ik ben ondertussen weer volop aan het fietsen met mijn Stinger.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#38 Bericht door Jan.E »

Ik lig nog maar 3-4 jaar, gevolg, 10kg gewicht kwijt, vele kms minder met de auto en een gezonder lichaam. Wat wil ne mens nog meer.

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#39 Bericht door ET »

Jan.E schreef:Ik lig nog maar 3-4 jaar, gevolg, 10kg gewicht kwijt, vele kms minder met de auto en een gezonder lichaam. Wat wil ne mens nog meer.
Een betaalbare velomobiel? :? ;)
Die ongewenste neven-effecten zoals vermageren en verbeterde gezondheid zal ik er wel bij nemen ;)

ET

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#40 Bericht door Jan.E »

"Betaalbaar" is een relatief begrip natuurlijk, dat ligt voor iedereen anders , maar ik begrijp uw punt wel.

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#41 Bericht door Scorpion Rider »

Begonnen met ligfietsen van midden januari 2007, sinds ik mijn Scorpion heb dus. Nog niet zo lang, maar wel van plan om dit nog vele jaren te blijven doen :D

Al veel plezier aan beleeft en ik was direct ook van mijn slapende handen verlost op de fiets, ZALIG! 8)

Krijg wel geregeld reclamatie dat die fiets véél te laag is en onveilig daardoor. Maar als ze me voordien niet zagen fietsen op mijn mountainbike en nu opeens wel op mijn driewielligfiets, tja wat zeg je dan... :? :roll: :P :D

Groetjes, Lodewijk
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gast

#42 Bericht door Gast »

Dat is al 13 of 14 jaar geleden dat ik de eerste keer al liggend door het straatbeeld fietste (zelfbouw).
Toen kreeg ik veel reactie en bekijks.

Nu (hurri) fiets ik veeel minder wat eigenlijk wel jammer is.

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#43 Bericht door Mysterio »

juli 2006 een Alleweder aangeschaft. Af en toe woon-werk mee gedaan (70 km/dag). Nu ook af en toe inzetbaar voor woon-werk, maar dat wordt dan 164 km per dag. Dus 1 keer in de week is haalbaar.
Verder probeer ik hier in de buurt alle verplaatsingen met de Alleweder te doen. Hij raakt goed afgesteld en uitgebouwd de laatste maanden :wink:

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

#44 Bericht door Michael »

Edje schreef:zo oud zag Michael er nog niet uit Wouter :wink:


Dank je Edje , maar het klop wel dat ik al lang op de ligfiets lig ben ergens met een zelfbouw begonnen in in 1993 hier een foto van toen
Bijlagen
ligfiets.jpg

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#45 Bericht door Beinsberger E »

Ik ben 1,75 lang maar dat telt niet zeker en als militair lig ik al 33 jaar, maar dat telt ook niet zeker, op de fiets lig ik ongeveer 3 jaar 8)

Plaats reactie