In de loop van de rit beterd dat wel, maar toch raak je niet volledig opgewarmd vind ik.hugo schreef:luc
is na opwarming ook nog zoveel snelheidsverlies te merken
of is dit enkel in het begin van de rit
koude - energie - conditie ?
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Je kan het verschil in snelheid berekenen met volgende tool:
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
Zijn er bepaalde merken van dat thermisch ondergoed die jullie kunnen aanbevelen?de bakker schreef:thermisch ondergoed zal heel wat van de verloren snelheid goedmaken. De luchtstroom die bij een velomobiel binnenkomt is koud en nog niet gewarmd ter hoogte van de knieën. Terwijl ik rondbol in t-shirt rij ik toch met zo'n broek onder mijne loopbroek. loopbroek houd de wind buiten en ondergoed de warmte binnen.
natuurlijk zo leuk of het cabrio rijden tijdens de zomer zal het nooit worden.
Bepaalde merken weet ik niet echt, tot nu toe heb ik verschillende gehad en kan ik zeggen dat de onderbroek van Reskin me het best bevallen is. Al waren de anderen zeker niet slecht, maar kwaliteit kost geld. Ooit eens eentje gekocht in de Aldi en die is jammergenoeg niet lang meegegaan, gekrompen in een gewone was.
Dus voor een goeie moet je geld op tafel leggen.
Mvg,
Bjiwke
Dus voor een goeie moet je geld op tafel leggen.
Mvg,
Bjiwke
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren de merken CRAFT en ODLO. Idd niet van de goedkoopste, maar ze verslijten nauwelijks (allee, die van mij dan toch).Johan Clerx schreef:Zijn er bepaalde merken van dat thermisch ondergoed die jullie kunnen aanbevelen?
Tihamér -verlangt naar de temperaturen waar jullie van bibberen !
i ride my bikes to ride my bikes
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
Dit weekend vanuit zutendaal naar Hamme gefietst en terug (zo'n 130km enkel).
Heenreis op zaterdag. Mist, vrieskou, bevroren wipers, ijsvorming op de mango, witte buff ... toch de gemiddelde snelheid langs het albertkanaal rond de 33 kunnen houden, maar met meer moeite dan anders.
Terugreis op zondag. Vrieskou, verder mooi weer. Eerste 50km geen probleem. Laatste stuk bij momenten zwaar miserie. Het leek wel alsof ik al 200 km achter de rug had ipv 50. Spieren die niet meer meewillen, krampen, ge kent dat wel he. Ik heb nochthans al langere afstanden afgelegd op een dag.
Zou de kou hier iets mee te maken kunnen hebben?
Heenreis op zaterdag. Mist, vrieskou, bevroren wipers, ijsvorming op de mango, witte buff ... toch de gemiddelde snelheid langs het albertkanaal rond de 33 kunnen houden, maar met meer moeite dan anders.
Terugreis op zondag. Vrieskou, verder mooi weer. Eerste 50km geen probleem. Laatste stuk bij momenten zwaar miserie. Het leek wel alsof ik al 200 km achter de rug had ipv 50. Spieren die niet meer meewillen, krampen, ge kent dat wel he. Ik heb nochthans al langere afstanden afgelegd op een dag.
Zou de kou hier iets mee te maken kunnen hebben?
Om hierop terug te komen,
Volgens M5(en die doen metingen) zou je met dit weer tot 5% trager moeten rijden dan normaal.
Dat lijkt te kloppen, normale kruissnelheid met Q(voor het zo koud en regenachtig was) zat tussen de 40-45 met stukken naar de 50 toe.
Nu zit ik tussen de 38-43 met te stukken tegen de 46-47 te rijden, dacht eerst dat ik mijn sporing naar de vaantjes had gereden maar het valt mee
Allesinds, voor zij die zich zorgen maakte tis normaal
Jonathan - die zich nogal opfokt als het niet vlotjes gaat....
Volgens M5(en die doen metingen) zou je met dit weer tot 5% trager moeten rijden dan normaal.
Dat lijkt te kloppen, normale kruissnelheid met Q(voor het zo koud en regenachtig was) zat tussen de 40-45 met stukken naar de 50 toe.
Nu zit ik tussen de 38-43 met te stukken tegen de 46-47 te rijden, dacht eerst dat ik mijn sporing naar de vaantjes had gereden maar het valt mee
Allesinds, voor zij die zich zorgen maakte tis normaal
Jonathan - die zich nogal opfokt als het niet vlotjes gaat....
- Vital
- Road Runner
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
- Postcode: 3680
- Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
- Locatie: Maaseik
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Ik ben ook al enkele weken niet vooruit te branden maar heb al enkele oorzaken gevonden gisteren. Nl. de kettingrollen op de trekkende kant schuurden tegen mijn stoel en van eentje zijn de lagers stuk, rv had ik een hoogteslag van enkele mm door een gescheurde hieldraad en lv ook 2 wiellagers die niet meer willen draaien... Hopelijk volgende week mijn nieuwe lagers binnen (gelijk overal terracycle rollen besteld) en dan nog een testen.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Ja, deze morgen eventjes verrast, 't was kouder dan ik gedacht had; mijn beentjes (vooral het plaatske waar de beentjes eindigen ) en mijn vingertjes hadden het koud. Gezien de voorspellingen voor volgende week zal ik de thermospullen en de dikke handschoenen maar al klaar leggen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
-
- Helper
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
- Locatie: Rijswijk (NL)
- Contacteer:
Ik heb 's winters vooral last van het voldoende danwel teveel opwarmen van sommige delen, en het permanent te koud blijven van andere delen. Heb ook het idee dat veruit het grootste deel van het snelheidsverschil in de winter aan mezelf te wijten valt. Vandaag 52 km gefietst, en twee keer stilgestaan. Dan op gang komen is lastig, en sowieso word je al heel snel koud. Op de terugweg echter ging het heel goed, bijna als altijd met een kruissnelheid van ~27 km/h (windluw/lichte meewind)
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.