stayeren

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

stayeren

#1 Bericht door dmd »

Vorige week in Beveren heb ik mijn eerste wedstrijd gereden, en ik heb me geamuseerd! Zeker voor herhaling vatbaar!
Naast de leuke sfeer hoop ik dat wedstrijd rijden me een extra boost zal geven in het trainen met de fiets en alles daar rond...

Bedankt alvast voor de goede verwelkoming, de uitleg voor en tijdens de race!

Een van de punten waar ik nog wat vragen over heb (er komen er wellicht nog hoor ;-) is stayeren. Bestaat er zoiets als een beleefdheidsregel?
In Beveren kwam het er op neer dat ik het eerste half uur met een groepje heb gereden waarbij vooral Rudy me de techniek aanbracht (nogmaals bedankt trouwens :D ) Op het einde ben ik losgereden en heb ik mijn eigen race gereden...

Achteraf vond ik dit wat "ambetant" en vroeg me daarom af of er een beleefdheidsregel bestaat bij het stayeren???

Ik schreef me alvast in voor de race in Diepenbeek, tot dan 8)
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: stayeren

#2 Bericht door El Stino »

Echte regels en zeker "beleefdheidsregels" bestaan hiervoor niet. Als je wil, mag je de ganse wedstrijd in iemands wiel hangen en hem dan in de sprint verslaan bijvoorbeeld. Of die ander dat leuk vindt, is weer iets anders, maar het is tenslotte een wedstrijd en wie te braaf is, wint nooit. Trouwens als je in het wiel zit van iemand, heeft diegene die eerst rijdt daar ook een voordeel bij: volgens deze website - http://www.fietsica.be/wieltjeszuigen.htm - zelfs 15% vermogenwinst ?
Stijn VDM

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: stayeren

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

fun hé ...
misschien een hoffelijkheids code afspreken voor op de piste ?
Stop Fueling Around

Plaats reactie