Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#1 Bericht door toy »

Eerste wedstrijd van het indoorseizoen gaat door op zondag 16 december 2012 op het indoorkartingcircuit in Lommel.

Deuren gaan open om 10.00

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#2 Bericht door FiSh »

't Is genoteerd, dat wordt weer vroeg opstaan :mrgreen:

Is het circuit nog dezelfde als vorig jaar, of hebben ze er nóg een brug bijgezet? :twisted:

PS: Als er iemand vanuit Gent mee wil, bij mij is nog plaats... stuur een berichtje!
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#3 Bericht door toy »

Het circuit is bijna hetzelfde als vorig jaar, alleen is er een brug weggelaten en een looping in de plaats gekomen vlak na de afdaling van de eerste brug.
Maar als je voldoende snelheid in de afdaling hebt kan je de looping zonder problemen nemen

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#4 Bericht door skywise »

toy schreef:Het circuit is bijna hetzelfde als vorig jaar, alleen is er een brug weggelaten en een looping in de plaats gekomen vlak na de afdaling van de eerste brug. Maar als je voldoende snelheid in de afdaling hebt kan je de looping zonder problemen nemen
En geeft dat geen problemen voor de lange wielbasissen onder ons :D
Ga de Taifun nog eens onder handen moeten nemen want hij heeft als fietskartrekker dienst gedaan vandezomer en ik wil nu ook niet afgaan als een gieter :mrgreen:
Tot over drie weken! 8)
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#5 Bericht door FiSh »

Een looping... COOL \:D/
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#6 Bericht door Michael »

sindsheelkort heb ik een indoorfiets, ik heb geen conditie maar ik kan loopings nemen gelijk geen ander, dus opletten maar, see you in Lommel :shock:
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#7 Bericht door Peter C »

Michael schreef:sindsheelkort heb ik een indoorfiets, ik heb geen conditie maar ik kan loopings nemen gelijk geen ander, dus opletten maar, see you in Lommel :shock:
Super! :) Voor indoor is conditie niet hét belangrijkste: bochtentechniek (ideale lijn zien en goed plat durven gaan liggen) des te meer.
Ik heb je fiets gezien en volgens mij compenseer je daarmee volledig je beperkte ervaring ;)
Wel opletten want het is verslavend en vergeleken met indoor is outdoor slechts saai rondjes draaien.
Tip: voorzie een paar elleboogbeschermers (zelfs de toprijders gebruiken ze)

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#8 Bericht door FiSh »

't Gaat hier nog spannend worden... 'k heb van de Sint ook een indoorfiets gekregen =D>

Hier nog een videootje met tips: http://www.youtube.com/watch?v=qOuk7zZ_Ecc" onclick="window.open(this.href);return false;
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#9 Bericht door Michael »

Ik ben leek op indoor ligfiets gebied, ik hab vandaag al een aantal tips van Peter C gekregen maar ik heb nog een aantal vragen,
Spiegels heb je die nodig? bandenkeuze wat zijn de ideale indoor 20 inch banden?
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#10 Bericht door toy »

Ik vind een spiegel wel gemakkelijk, al heb je er niet veel tijd voor over om er in te kijken.
Vroeger altijd stelvio, nu durano's

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#11 Bericht door Peter J »

Michael schreef: Spiegels heb je die nodig?
Neen... toch niet als je sneller rijdt dan de anderen :!: :twisted: :mrgreen: :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#12 Bericht door graddus »

Spiegels leiden alleen maar af. Vooruit kijken en het gat dicht houden, dat is het devies!

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#13 Bericht door FiSh »

Behalve een paar blauwe plekken en een geplooide stoel #-o hebben we ons ferm geamuseerd! Veel nieuwe gezichten, die we hopelijk op de volgende koersen ook mogen terugzien.

Op naar de volgende =D>
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#14 Bericht door skywise »

FiSh schreef:Behalve een paar blauwe plekken en een geplooide stoel #-o hebben we ons ferm geamuseerd! Veel nieuwe gezichten, die we hopelijk op de volgende koersen ook mogen terugzien.

Op naar de volgende =D>
De één zijn stoel is de ander zijn voorband :s
Bij de eerste kwalificatiesessie mijn hieldraad gebroken waardoor er scherpe ijzerdraad van de band zelf de binnenband kapotscheurde. Mijn reserveband van hetzelfde type (Marathon sprint) bleek dan weer een uitgerokken hieldraad te hebben (was weliswaar gerecupereerd van mijn WAW vlak na zijn accident) en een andere die Jan Van Dijck zo vriendelijk was om uit te lenen bleek al te fel verduurd. Enfin, dan maar eerst kwalificeren met de fiets van Jan Van Eben (wat een wendbaar fietske) en een nieuwe durano gemonteerd voor de kleine finale. Als eerste vertrokken, moest ik op de rechte lijn mijn meerdere erkennen in FiSh en in de bochten waar ik na mijn val een beetje te voorzichtig was geworden één van de nieuwkomers op een zelfgemaakte ligfiets! Niet mijn beste prestatie maar het was wel een erg leuke koers. En dan de finale met in het begin van de tweede ronde een accident in de frontlinie waardoor kwalificatiesessiewinnaar "rookie" Neal werd teruggeworpen naar de voorlaatste plaats. Spijtig voor het gevecht om de eerste plaats die Erik nu op een plateau cadeau kreeg, maar het gevecht om de tweede plaats is blijven duren tot in de laatste ronde waarbij Jan Ebens de duimen heeft moeten leggen tegen de supersnelle Neal. Dat belooft voor de volgende race die nog gepland moet worden...
Skywise (WAW 558 & 011)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Indoorwedstrijd 16 december 2012 Lommel

#15 Bericht door rik »

skywise schreef: De één zijn stoel is de ander zijn voorband :s
Bij de eerste kwalificatiesessie mijn hieldraad gebroken waardoor er scherpe ijzerdraad van de band zelf de binnenband kapotscheurde. Mijn reserveband van hetzelfde type (Marathon sprint) bleek dan weer een uitgerokken hieldraad te hebben (was weliswaar gerecupereerd van mijn WAW vlak na zijn accident) en een andere die Jan Van Dijck zo vriendelijk was om uit te lenen bleek al te fel verduurd. Enfin, dan maar eerst kwalificeren met de fiets van Jan Van Eben (wat een wendbaar fietske) en een nieuwe durano gemonteerd voor de kleine finale. Als eerste vertrokken, moest ik op de rechte lijn mijn meerdere erkennen in FiSh en in de bochten waar ik na mijn val een beetje te voorzichtig was geworden één van de nieuwkomers op een zelfgemaakte ligfiets! Niet mijn beste prestatie maar het was wel een erg leuke koers. En dan de finale met in het begin van de tweede ronde een accident in de frontlinie waardoor kwalificatiesessiewinnaar "rookie" Neal werd teruggeworpen naar de voorlaatste plaats. Spijtig voor het gevecht om de eerste plaats die Erik nu op een plateau cadeau kreeg, maar het gevecht om de tweede plaats is blijven duren tot in de laatste ronde waarbij Jan Ebens de duimen heeft moeten leggen tegen de supersnelle Neal. Dat belooft voor de volgende race die nog gepland moet worden...
Jammer genoeg kon ik niet komen kijken, maar dankzij dit verslagje kan ik toch wat meegenieten. Bedankt Christophe! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie