graag uw mening...

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

graag uw mening...

#1 Bericht door k@rolus »

Ik wil kan wat advies van jullie gebruiken...
Ik wil me een strada aanschaffen en heb al enkele aanbiedingen gekregen.De eerste betreft een gewone strada met enkel voorlicht,1 spiegel ,claxon,90 mm trommels,richtingaanwijzers,armsteunen,tilbeugel en verder de standaard versnellingen.De strada is 1 jaar oud heeft 650 km en kost 5000€.Reden van verkoop weet ik niet...
De 2de betreft een carbon strada van 3 jaar met 18000 km op de teller .Hij heeft een tilbeugel achterop ,dubbele spiegel met oranje kapjes, klein vizier, dubbele koplamp, richtingaanwijzers, alarmlichten, bidonhouder, etc. Momenteel Marathon plus rondom. SPD of eggbeater pedalen.De eigenaar rijd er 2 jaar mee en zegt dat hij in goede staat verkeerd.Hij reed er enkel mee om te touren bij droog weer.Prijs 4500 €

De 3de is ook een carbon strada :met vizier, 2 spiegels, 2 accus, een sinnerkap; kleur geel; voor, 53x42x30,
achter 11-34; ong. 5000 km voor de prijs van 5500 € .Bouwjaar 2012 .Reden van verkoop: aankoop DF XL

Ik dacht de jongste te kiezen ,omdat de kans op mankementen toch bijzonder klein is ...
Hoe denken jullie erover ?

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#2 Bericht door Lex »

Ben je al gaan kijken? Hoe zit het met de gebruikssporen?

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#3 Bericht door k@rolus »

Nee , de eigenaars wonen op behoorlijke afstand ( 200 tot 350 km ) van mijn deur.Als je het goed wil doen,zou je ze allemaal moeten gaan bekijken...maar dat is niet haalbaar...Ik ga ervan uit dat ze allemaal wel sporen gaan hebben.


De strada van 1 jaar oud ,is de teststrad van velomobiel.nl geweest en zou eruit zien als nieuw.De eigenaar heeft er maar enkele km's mee gereden .Wegens recente rugproblemen doet hij de strada van de hand.

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#4 Bericht door dmd »

Bij een velomobiel zijn de kosten van de slijtgevoelige onderdelen in mijn ogen slechts een klein percentage van de totale kostprijs. Een velomobiel met veel km kan dus gerust een versleten ketting en cassette hebben, versleten remschoenen en worst case slechtlopende lagers. Herstelling daarvan valt in prijs allemaal relatief mee!

Persoonlijk zou ik kiezen voor een goei occasie van velomobiel.nl daar alles dan goed is afgeregeld (sporing, versnelling ed)
Maar een andere 2dehands eens voor een dagje binnensteken bij Velomobiel valt ook heel goed mee in prijs hoor!
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#5 Bericht door bicky »

ik sluit me aan bij DMD.
de dingen die belangrijkst zijn voor mij mocht ik 2de hands kiezen:

* carbon of glasvezel.
* Kleur?
* krassen/ schade (moeilijk te bepalen op foto)
* prijs

als je 1000€ minder betaald kan je al veel opties of onderhoud voor betalen.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#6 Bericht door Jan.E »

De derde vind ik te duur. Dus kiezen uit de andere twee.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#7 Bericht door Wouter D »

Als je een voorkeur hebt, kan je altijd voorstellen aan de verkoper van de transactie pas te laten gebeuren na een nazicht door velomobiel en zelfs gewoon bij Velomobiel afspreken voor de test.

Indien de mobiel altijd werd onderhouden in Dronten, kunnen je ook eens je oor te luister leggen naar de onderhousgeschiedenis.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#8 Bericht door k@rolus »

Bedankt voor jullie meningen.Mijn keuze is uiteindelijk op de gewone strada met 650 km gevallen.Bij velomobiel bevestigd men dat de strada in goede conditie verkeerd en zelfs nog niet aan een onderhoudsbeurt toe is.Zaterdag ga ik hem proefrijden en hopelijk kan ik er zondag al van genieten... :D

Grtz

Gebruikersavatar
Jeroen Vercruysse
Junior
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 9:13
Postcode: 8800
Fiets: Quest xs
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#9 Bericht door Jeroen Vercruysse »

Hopelijk bevalt het je, een velomobiel meer in roeselare :-) wij rijden met een xs.
"Ligfietsen is niet gevaarlijk: Het is de auto die het gevaarlijk maakt en niet het type fiets..." Birger Bicky Landuyt

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#10 Bericht door k@rolus »

Gisteren ben ik de witte strada gaan halen in de streek van Nijmegen. Man,man... helemaal mijn ding :D ! Ik had wat schrik van de 35 kg , maar dat valt reuze mee...
Ik ga er straks mee de baan op...
Jeroen Vercruysse schreef:Hopelijk bevalt het je, een velomobiel meer in roeselare :-) wij rijden met een xs.
O,ja... welk kleur ?
Eigenlijk kom ik heel weinig velomobielen of liggers tegen in onze contreien...en ik ben nochtans elke dag op de weg met mijn furai...

Grtz

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#11 Bericht door Peter J »

k@rolus schreef:Gisteren ben ik de witte strada gaan halen in de streek van Nijmegen. Man,man... helemaal mijn ding :D ! Ik had wat schrik van de 35 kg , maar dat valt reuze mee...
Ik ga er straks mee de baan op...
Mooi, geniet ervan :!: =D> =D> =D>
Ik wens je vele fijne en veilige kilometers toe. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Jeroen Vercruysse
Junior
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 9:13
Postcode: 8800
Fiets: Quest xs
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#12 Bericht door Jeroen Vercruysse »

Een witte K@rolus, de blog van mijn vrouw is wat rustig de laatste tijd maar je kan er wel onze fietsen eens bekijken :)

http://familievercruyssefietst.blogspot.be/?m=1
"Ligfietsen is niet gevaarlijk: Het is de auto die het gevaarlijk maakt en niet het type fiets..." Birger Bicky Landuyt

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#13 Bericht door k@rolus »

Dank u Peter 3 :wink: 't was genieten deze voormiddag...al moet ik dat stuur precies nog wat gewend worden.

@ Jeroen, De Quest heb ik nog niet gezien , maar uw vrouwke heb ik deze zomer met de trike gezien in de Noordlaan.
'k Zal in het vervolg ne keer roepen als ik één van jullie tegenkom ...

Grtz :wink:

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#14 Bericht door crash-quest-dummy »

Mijn mening ?
Dat de Kunstfabriek van Duffel het met een berg minder middelen moet doen omdat er een fout sloop in het budgetteren hard boven hart is en ik zie dat graag omgekeerd.
(ik moet misschien weer eens dringend gaan fietsen, 't was pertang maar van gisteren geleden, ik ga deze legislatuur veel kilometers doen denk ik)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: graag uw mening...

#15 Bericht door k@rolus »

crash-quest-dummy schreef:Mijn mening ?
Dat de Kunstfabriek van Duffel het met een berg minder middelen moet doen omdat er een fout sloop in het budgetteren hard boven hart is en ik zie dat graag omgekeerd.
(ik moet misschien weer eens dringend gaan fietsen, 't was pertang maar van gisteren geleden, ik ga deze legislatuur veel kilometers doen denk ik)
Tja, een goe toerke fietsen ,kan soms wonderen doen :D Goeie reis ! :wink:

Plaats reactie