Vragen over Nazca Fuego
-
- Supporter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 nov 2014, 0:30
- Postcode: 2681em
- Fiets: nog niet
- Contacteer:
Vragen over Nazca Fuego
Goedenavond ik ben voornemens om een Nazca Fuego te kopen. Is er een lid die die ligfiets heeft of heeft gehad en een paar vragen over deze fiets wil beantwoorden? Alvast dank voor de reactie, groeten Koos.
Zaterdag 8 november: Alle reactiegevers bedankt, ik heb vanmiddag een Nazca Fuego uitgeprobeerd bij de Maia ligfietswinkel in Dordrecht en daar uitstekend geholpen door Koos van der Knaap. Ik kwam helaas tot de conclusie dat een bovenstuur voor mij niet ideaal is dus mijn verlangen naar de Fuego is voorbij. Vriendelijke groeten Koos Mostert.
Zaterdag 8 november: Alle reactiegevers bedankt, ik heb vanmiddag een Nazca Fuego uitgeprobeerd bij de Maia ligfietswinkel in Dordrecht en daar uitstekend geholpen door Koos van der Knaap. Ik kwam helaas tot de conclusie dat een bovenstuur voor mij niet ideaal is dus mijn verlangen naar de Fuego is voorbij. Vriendelijke groeten Koos Mostert.
Laatst gewijzigd door koos op za 08 nov 2014, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
welkom op het forum
Stel je vragen maar al. andere liggers kunnen misschien ook al antwoorden.
Schuim zeker het forum af. vind je pakken info terug
Stel je vragen maar al. andere liggers kunnen misschien ook al antwoorden.
Schuim zeker het forum af. vind je pakken info terug
-
- Supporter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 nov 2014, 0:30
- Postcode: 2681em
- Fiets: nog niet
- Contacteer:
concrete vragen m.b.t. de Nazca Fuego en/of lage ligfiets
[Onderstaande vragen zijn niet meer van toepassing.
Mijn " algemene"
vragen zijn de volgende:
Hoe zorg je ervoor dat ze je overdag zien op de lage Fuego?
Wat kun je vertellen over wel of geen klikpedalen nemen, of de ene kant voor
gewone schoenen en de andere kant voor klikschoenen?
Heb je een idee welke kleur het beste zichtbaar is in het verkeer?
Welke verlichting kun je aanbevelen?
Hoe zorg je ervoor dat je broekspijpen schoon blijven?
Soecifieke vragen m.b.t. de Fuego:
Hoe is het comfort?
Bevalt de geleverde vering goed?
Wat vindt je van een extra hoofdsteun?
Welke gemiddelde snelheid kun jij aanhouden met de Fuego?
Welke opties moet ik nog verder zeker nemen qua computer, versnellingen, remmen, zitting, verlichting, toeter enz.
Welke banden adviseer je?
Ik ben zo rond de 1 meter 70 lang dan moet ik denk ik het kleinste framemaat hebben hè?
Kun je een dealer aanbevelen of kan ik net zo goed bij Nazca zelf kopen?
Is er nog te onderhandelen over de prijs, dat je weet of zijn het harde prijzen?
Hoe is het met de betrouwbaarheid van de Fuego, zijn er nog zwakke plekken?
Kun je de meeste reparaties ook bij een gewone fietshandelaar laten repareren?
Kun je een tasmerk aanbevelen voor op de bagagedrager achter de ligstoel?
Kun je de ligfiets op de fietsendrager van de auto meenemen met een gewone fiets erbij?
Als je nu een andere ligfiets zou kiezen zou je dan weer een lage kiezen of een hogere?
Met dank aan Bicky
Mijn " algemene"
vragen zijn de volgende:
Hoe zorg je ervoor dat ze je overdag zien op de lage Fuego?
Wat kun je vertellen over wel of geen klikpedalen nemen, of de ene kant voor
gewone schoenen en de andere kant voor klikschoenen?
Heb je een idee welke kleur het beste zichtbaar is in het verkeer?
Welke verlichting kun je aanbevelen?
Hoe zorg je ervoor dat je broekspijpen schoon blijven?
Soecifieke vragen m.b.t. de Fuego:
Hoe is het comfort?
Bevalt de geleverde vering goed?
Wat vindt je van een extra hoofdsteun?
Welke gemiddelde snelheid kun jij aanhouden met de Fuego?
Welke opties moet ik nog verder zeker nemen qua computer, versnellingen, remmen, zitting, verlichting, toeter enz.
Welke banden adviseer je?
Ik ben zo rond de 1 meter 70 lang dan moet ik denk ik het kleinste framemaat hebben hè?
Kun je een dealer aanbevelen of kan ik net zo goed bij Nazca zelf kopen?
Is er nog te onderhandelen over de prijs, dat je weet of zijn het harde prijzen?
Hoe is het met de betrouwbaarheid van de Fuego, zijn er nog zwakke plekken?
Kun je de meeste reparaties ook bij een gewone fietshandelaar laten repareren?
Kun je een tasmerk aanbevelen voor op de bagagedrager achter de ligstoel?
Kun je de ligfiets op de fietsendrager van de auto meenemen met een gewone fiets erbij?
Als je nu een andere ligfiets zou kiezen zou je dan weer een lage kiezen of een hogere?
Met dank aan Bicky
Laatst gewijzigd door koos op za 08 nov 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
Ik rijd sedert 2007 (productiestart model) met een nazca fuego, de "M" versie; ik meet ± 1,75 m.
Betreft de allround versie, dan wel deze van 2007, want ik zie dat er qua afmontering ondertussen wel een paar wijzigingen zijn.
Ik heb hem dagelijks, tot vorig jaar (pensioen), gebruikt voor mijn woon werk verkeer (2 x 12 km) + de nodige tochtjes en dit steeds tot mijn grote tevredenheid. Het is niet de snelste fiets, alhoewel, mits enige conditie, ge geen problemen hebt om een doordeweekse wielertoerist ...
Het is geen lichte fiets (17 kg), dus bergop is het even trappen, maar ik zie dat hij nu uitgerust is met een trippel vooraan, wat het toch wat aangenamer trappen maakt. Bij mij was dit dubbel vooraan 53-39 en aanvankelijk achteraan 11-26, maar dat heb ik gewijzigd, samen met de deraillieur (shimano 105), naar een cassette 11-34 en een "deore"-derailleur (voor het bereik tot 34). Bergaf daarentegen ... zo stabiel als een sportkar.
Verder een standaard (ne steunpikkel) in optie (zeker een aanrader).
Een zwak punt was toen de kogellager van het stuur; Dit was een klassiek model (ring met bollekes), en om reden hier toch af en toe wat druk op komt (klapstuur werkt een beetje als een hefboom) was dit regelmatig versleten. Bij mij werd er, na 2 vervangingen, uiteindelijk een industriële lager ingeperst, en weg probleem.
Verder niets dan lof.
Vragen ? ge stelt ze maar.
Betreft de allround versie, dan wel deze van 2007, want ik zie dat er qua afmontering ondertussen wel een paar wijzigingen zijn.
Ik heb hem dagelijks, tot vorig jaar (pensioen), gebruikt voor mijn woon werk verkeer (2 x 12 km) + de nodige tochtjes en dit steeds tot mijn grote tevredenheid. Het is niet de snelste fiets, alhoewel, mits enige conditie, ge geen problemen hebt om een doordeweekse wielertoerist ...
Het is geen lichte fiets (17 kg), dus bergop is het even trappen, maar ik zie dat hij nu uitgerust is met een trippel vooraan, wat het toch wat aangenamer trappen maakt. Bij mij was dit dubbel vooraan 53-39 en aanvankelijk achteraan 11-26, maar dat heb ik gewijzigd, samen met de deraillieur (shimano 105), naar een cassette 11-34 en een "deore"-derailleur (voor het bereik tot 34). Bergaf daarentegen ... zo stabiel als een sportkar.
Verder een standaard (ne steunpikkel) in optie (zeker een aanrader).
Een zwak punt was toen de kogellager van het stuur; Dit was een klassiek model (ring met bollekes), en om reden hier toch af en toe wat druk op komt (klapstuur werkt een beetje als een hefboom) was dit regelmatig versleten. Bij mij werd er, na 2 vervangingen, uiteindelijk een industriële lager ingeperst, en weg probleem.
Verder niets dan lof.
Vragen ? ge stelt ze maar.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
-
- Helper
- Berichten: 251
- Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
- Postcode: 9850
- Fiets: Toxy ZR
- Contacteer:
Re: concrete vragen m.b.t. de Nazca Fuego en/of lage ligfiet
Even snel, maar uiteraard is dat ieder voor zich:
Ik rijd momenteel nog zonder klikpedalen, al zullen er op termijn wel op komen. Vind het gewoon handig om zonder enig probleem mijn voet te kunnen zetten als je de fiets nog aan het leren kennen bent.
Zichtbaarheid op een lage ligger is altijd een heikel punt. Ik heb er eerlijk gezegd mijn Baron voor weggedaan, maar ik wou hem wel gebruiken voor woonwerkverkeer en moet in centrum Gent zijn. Als je een route hebt met minder stadsverkeer of vooral in het weekend wil gaan rijden, dan is een lage fiets absoluut top qua rijsensatie.
Broekspijpen hou ik schoon door gewoon zo een broekklem (of hoe heten die dingen) rond mijn broek te doen. Ik denk dat dit eigenlijk niet zoveel verschil van een bakfiets (zonder kettingkast uiteraard)
Specifiek rond de Fuego zijn er uiteraard anderen die beter kunnen oordelen dan ik, maar de laatste concurrent voor mijn huidige fiets was de Gaucho (ook van Nazca). Op basis van mijn - weliswaar beperkte - rijervaring vind ik dat Nazca-fietsen zeer solide aanvoelen. Ook bij de fabrikant zelf zijn ze super vriendelijk...
Ik rijd momenteel nog zonder klikpedalen, al zullen er op termijn wel op komen. Vind het gewoon handig om zonder enig probleem mijn voet te kunnen zetten als je de fiets nog aan het leren kennen bent.
Zichtbaarheid op een lage ligger is altijd een heikel punt. Ik heb er eerlijk gezegd mijn Baron voor weggedaan, maar ik wou hem wel gebruiken voor woonwerkverkeer en moet in centrum Gent zijn. Als je een route hebt met minder stadsverkeer of vooral in het weekend wil gaan rijden, dan is een lage fiets absoluut top qua rijsensatie.
Broekspijpen hou ik schoon door gewoon zo een broekklem (of hoe heten die dingen) rond mijn broek te doen. Ik denk dat dit eigenlijk niet zoveel verschil van een bakfiets (zonder kettingkast uiteraard)
Specifiek rond de Fuego zijn er uiteraard anderen die beter kunnen oordelen dan ik, maar de laatste concurrent voor mijn huidige fiets was de Gaucho (ook van Nazca). Op basis van mijn - weliswaar beperkte - rijervaring vind ik dat Nazca-fietsen zeer solide aanvoelen. Ook bij de fabrikant zelf zijn ze super vriendelijk...
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
@Koos: ik heb je vragen bij je eerste topic gezet. kwestie van forum beetje proper te houden
-
- Supporter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 nov 2014, 0:30
- Postcode: 2681em
- Fiets: nog niet
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
Alle reactiegevers hartelijk dank. Ik heb vanmorgen een testrit gedaan op een Nazca Fuego en gemerkt dat een bovenstuur voor mij niet ideaal is.Dus de Fuego valt helaas voor mij af. Nogmaals dank voor de reacties!! Groeten Koos Mostert.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
misschien eens zelfde fiets met aero-bovenstuur proberen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
en waarom was het bovenstuur niet ideaal? slecht afgesteld? of geen klapstuur?koos schreef:Alle reactiegevers hartelijk dank. Ik heb vanmorgen een testrit gedaan op een Nazca Fuego en gemerkt dat een bovenstuur voor mij niet ideaal is.Dus de Fuego valt helaas voor mij af. Nogmaals dank voor de reacties!! Groeten Koos Mostert.
Een ligger zonder klapstuur zou ik ook niet moeten hebben.
-
- Supporter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 nov 2014, 0:30
- Postcode: 2681em
- Fiets: nog niet
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
Het was een klapstuur. Maar voor mij voelde het erg onstabiel//wiebelig aan, waarschijnlijk door de onwennigheid.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
heb je al eerder met een ligfiets gereden? of is het je eerste keer?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Re: Vragen over Nazca Fuego
Stel mij eveneens dezelfde vraag als "spruitje"; hoeveel ervaring heb je met een ligfiets ? Ikzelf heb o.a. de fuego genomen juist om reden deze zeer rustig stuurt.koos schreef:Het was een klapstuur. Maar voor mij voelde het erg onstabiel//wiebelig aan, waarschijnlijk door de onwennigheid.
Wat kan er verder nog misgegaan zijn ?
Mogelijks was de afstelling van het stuur niet goed, ik bedoel : Met de stelvijs kan je de hoogte van het stuur bepalen (ttz hoe diep het stuur naar beneden klapt); als dit te hoog blijft staan kan dit iets nerveuzer sturen.
Of ... Niet alle vijzen aan het balhoofd (of hoe heet dat waar het stuur draait) waren voldoende aangedraaid, of juist teveel aangedraaid.
Of ... Zoals ik al eerder zei, was de kogellager in het balhoofd versleten zodat het stuur niet vlot draait (hapert steeds een beetje)
Nog een vraagje ! Hoe stond het zadel ? Ik kan aannemen als je dit op de hoogste stand zet in combinatie met de meeste rechte zithoek de fiets iets minder stabiel aanvoelt. Bij mij staat dat op de laagste stand en zo plat mogelijk in combinatie met een hoofdsteuntje.
Verder zou ik zeggen, zo veel mogelijk fietsen uitproberen en ondervinden wat je past.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...