De zoektocht is bezig...

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

De zoektocht is bezig...

#1 Bericht door mel »

Hallo,

Enkele jaren geleden ben ik in het bezit geweest van Challenge Fujin, toen door aanhoudende kniepijn en een rugkwetsuur verkocht.
Ondertussen is de rug terug stabiel en het knieprobleem wil ik oplossen door de ligfiets elektrisch te ondersteunen.
De fiets zal bijna 100% dienen voor woon-werk verkeer ( 15 km enkel ).
Ik ben dus op zoek naar een comfortabele fiets ( trike ??? ) en ik liet mijn oog vallen op deze advertentie:
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email

Ik begrijp heel goed dat het beoordelen van een fiets op enkele foto's moeilijk is maar ik had toch graag een eerste indruk van kenners gehad.
Als er andere sugesties zijn hoor ik het graag

Mucho Gracias

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#2 Bericht door trikelover »

Op de foto's afgaande ziet dit er een redelijk goede fiets uit. Veel extra info is er niet maar ik zie wel dat de achterrem hydraulisch gestuurd is en wss zal zit er ook een sram dualdrive op.

De beste manier om dit zeker te weten is af te spreken met de verkoper om deze fiets eerst een te mogen testen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#3 Bericht door Martin »

Moest je zin hebben in een trike? Deze heb ik te koop staan. de ondersteuning kun je wel niet vergelijken met een gewone ondersteuning, deze is veel krachtiger. Indien gewenst kun je er een bagagedrager op plaatsen met of zonder koffer.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Ik heb ook nog andere trikes staan maar deze moeten wel nog elektrisch worden gemaakt.
Als je zin hebt om te testrijden, laat maar weten. Als je vervoer hebt kun je deze zelfs een week lenen, dan ben je zeker als het iets is voor jou.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#4 Bericht door mel »

mel schreef:Hallo,

Enkele jaren geleden ben ik in het bezit geweest van Challenge Fujin, toen door aanhoudende kniepijn en een rugkwetsuur verkocht.
Ondertussen is de rug terug stabiel en het knieprobleem wil ik oplossen door de ligfiets elektrisch te ondersteunen.
De fiets zal bijna 100% dienen voor woon-werk verkeer ( 15 km enkel ).
Ik ben dus op zoek naar een comfortabele fiets ( trike ??? ) en ik liet mijn oog vallen op deze advertentie:
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... dium=email

Ik begrijp heel goed dat het beoordelen van een fiets op enkele foto's moeilijk is maar ik had toch graag een eerste indruk van kenners gehad.
Als er andere sugesties zijn hoor ik het graag

Mucho Gracias
Nog iemand die over deze fiets iets kwijt wil?
Ik hoor het graag

Waarvoor dank

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#5 Bericht door Wouter D »

het is een stalen fiets, voor zover ik weet gewoon kijken naar de staat van het frame, voor de rest kan je niet zo veel verkeerd doen lijkt me. de resterende onderdelen zal je vroeg of laat toch moeten vervangen, dus zijn ze bijkomstig
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#6 Bericht door mel »

bedankt voor de tips, ik zag er nog een tweede staan die me wel aanspreekt en die uiterlijk , volgens de foto's dan toch, in zeer goede conditie is.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... -koop.html

Iemand een idee?

Waarvoor dank

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#7 Bericht door Wouter D »

denk dat je hier dezelfde reacties kunt gebruiken, enkel zal deze bij wezen iets ouder zijn dan de andere...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#8 Bericht door mel »

spruitje schreef:denk dat je hier dezelfde reacties kunt gebruiken, enkel zal deze bij wezen iets ouder zijn dan de andere...
De tweede ziet er wel een stuk beter onderhouden uit lijkt me ?
Een voorwiel van 20'', moet je je daar niet verrot op trappen om een beetje snelheid te halen?? :?
Laatst gewijzigd door mel op vr 31 okt 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#9 Bericht door Ronnius »

Zal misschien iets duurder zijn, maar een collega op het werk vertelde me vandaag dat hij zijn ligfiets weg wil doen.
Het is een Optima Lynx die 3 jaar geleden helemaal op orde is gezet en nauwelijks mee gereden
(dit jaar 1700 km, en vorige 2 jaar zal het niet meer geweest zijn).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#10 Bericht door Wouter D »

mel, even goed nadenken he... het voorwiel is 20 inch, dat maakt je opstap een pak makkelijker.
Moet je je dan verrot trappen?? nee toch, je drijft bij deze fiets toch je achterwiel aan?

en moest je achterwiel ook 20 inch zijn, is dat nog geen probleem, dan heb je gewoon een andere versnellingsverhouding.

Eric Baeten die ex-wereldkampioen is, reeds alles met een 20-20 lage racer.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#11 Bericht door mel »

spruitje schreef:mel, even goed nadenken he... het voorwiel is 20 inch, dat maakt je opstap een pak makkelijker.
Moet je je dan verrot trappen?? nee toch, je drijft bij deze fiets toch je achterwiel aan?

en moest je achterwiel ook 20 inch zijn, is dat nog geen probleem, dan heb je gewoon een andere versnellingsverhouding.

Eric Baeten die ex-wereldkampioen is, reeds alles met een 20-20 lage racer.
Comprendo :D

Eric Baeten, die man heeft me enkele jaren geleden nog een jester uitgeleend....
Onwaarschijnlijk....die jester stond te koop, ik ging kijken en eric zei tegen me : neem hem gerust een week mee om te proberen....het was de eerste keer dat we elkaar zagen. topkerel

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#12 Bericht door mel »

De vroegere Fujin die ik heb gehad had een voorwiel van 20''. Ik heb nu verschillende fietsen gezien met een 26'' voorwiel. Ik ben zelf maar 172 cm groot, zou het niet kunnen dat in kombinatie met het 26'' voorwiel en het feit dat de trappers redelijk kort staan ( doordat ik niet zo groot ben ) het wiel tegen de trappers zou komen?
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is , ik weet niet goed hoe het anders uit te leggen :D

gr

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#13 Bericht door Martin »

Volgens mij moet je gewoon testrijden.
Zelf bouw ik nu een Sinner Demon 16/20. Het voordeel is dat je het zadel op de juiste lengte kan zetten.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#14 Bericht door toy »

Ben zelf 1m69 en rij met een challenge seiran sl 26 inch en een challenge chamsin 28 inch zonder dat ik overlap van de pedalen heb. Met de chamsin kan ik beter mijn voeten aan de grond zetten dan met de seiran. Het frame bepaalt alles.

mel
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 19:25
Postcode: 2660
Contacteer:

Re: De zoektocht is bezig...

#15 Bericht door mel »

Kan je stellen dat bvb ligfietsen met voor een 20'' en achter 26'' wielen een bepaald stuur- en rijpatroon heeft ?
En zodoende vbv ligfietsen met een 2 x 26'' wielen weer een ander min of meer vast stuur en rijpatroon heeft ?
Of ga ik hier te kort door de bocht ?
Tis mss onhandig uitgelegd maar ik kan het niet beter verwoorden :?

Plaats reactie