11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#16 Bericht door marksje »

hmmm schreef:..... Voor groepen e-fossielen ......
Ikzelf ben wel geen e-fietser, maar er zijn er hier op het forum wel een paar die een "extra steuntje" gebruiken en omdat nu "fossielen" te noemen...hm
'k heb al voor minder ... :-"
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#17 Bericht door paulheyndrickx »

hmmm schreef: Voor groepen e-fossielen of andere trage fietsers toeter/bel ik ruim op voorhand en vertraag ik indien nodig.
Beetje last van hersenverkalking? Vooroordelen zijn het eerste symptoom. Apropos "asociaal" schrijf je met één 's'.
Wie kaatst ...

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#18 Bericht door hmmm »

paulheyndrickx schreef: Beetje last van hersenverkalking? Vooroordelen zijn het eerste symptoom. Apropos "asociaal" schrijf je met één 's'.
Wie kaatst ...
Bedankt en aangepast. Er zal inderdaad al sprake zijn van hersenverkalking met zo'n beschamende spelfouten.

Er zat geen negatieve connotatie in de term, ik heb helemaal niets tegen elektrische fietsen of groepen ouderen op de fiets. Hoe meer fietsers hoe beter.... Ik ben niet degene die alle elektrische fietsen associeert met "e-fossielen" ;). Neem het toch niet zo serieus: alle gele questrijders rijden in een banaan en we liggen allemaal maar wat te dutten op (of in) onze fiets.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#19 Bericht door Ronnius »

hmmm schreef: Ik ben niet degene die alle elektrische fietsen associeert met "e-fossielen" ;).
Ik voelde me nochtans vereerd #-o
Vooral omdat eindelijk eens iemand me het gevoel gaf me niet meer zo jong in te schatten :mrgreen:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#20 Bericht door hmmm »

Helaas zal ik sommigen onder jullie gelijk moeten geven, de kruissnelheid was niet heel erg nauwkeurig bepaald. Na toetsing aan de realiteit en overleg met een ABL-lid bleek al snel dat een kleine verhoging van de snelheid een betere reflectie is van de werkelijkheid en wat leuk fietsen is.

Bij deze gewijzigd naar 40 a 45 km/u, waarbij uitschieters tot en boven 50 km/u zeker niet uit te sluiten zullen zijn.

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#21 Bericht door erde »

Fiets gerust, geef maar busse :mrgreen: :mrgreen:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#22 Bericht door rik »

hmmm schreef:Helaas zal ik sommigen onder jullie gelijk moeten geven, de kruissnelheid was niet heel erg nauwkeurig bepaald. Na toetsing aan de realiteit en overleg met een ABL-lid bleek al snel dat een kleine verhoging van de snelheid een betere reflectie is van de werkelijkheid en wat leuk fietsen is.

Bij deze gewijzigd naar 40 a 45 km/u, waarbij uitschieters tot en boven 50 km/u zeker niet uit te sluiten zullen zijn.
Met alle respect, maar voor een groep vind ik dat onverantwoord. Als je alleen bent zou ik er nog kunnen inkomen. Ook geef ik toe dat het afhangt van de plaats waar je die snelheid rijdt, maar toch gaan jullie "ons ligfietsers" hiermee niet in een goed daglicht stellen. Jammer!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#23 Bericht door hmmm »

erde schreef:Fiets gerust, geef maar busse :mrgreen: :mrgreen:
KOMt helemaal goed :mrgreen: 8)


Als er al sprake is van een groep, zal deze toch eerder beperkt zijn in omvang. Ik zie niet hoe het aspect van een groep plots zou bepalen dat we de helft trager moeten rijden om het "verantwoord" te kunnen doen. Zeker de stukken rijbaan vragen om die snelheid wil je er een beetje veilig en zonder hinder te veroorzaken kunnen rijden.

Naar mijn bescheiden mening zijn het de trage fietsers die "ons ligfietsers" een hoop imagoschade bezorgen ;).

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#24 Bericht door rik »

hmmm schreef:Als er al sprake is van een groep, zal deze toch eerder beperkt zijn in omvang. Ik zie niet hoe het aspect van een groep plots zou bepalen dat we de helft trager moeten rijden om het "verantwoord" te kunnen doen.

Naar mijn bescheiden mening zijn het de trage fietsers die "ons ligfietsers" een hoop imagoschade bezorgen ;).
Ik weet niet welke leeftijd je hebt, maar naar mijn bescheiden mening (en ervaring!) komt het verstand meestal met de jaren! :wink: :)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#25 Bericht door hmmm »

Zolang dat verstand maar niet ten koste gaat van vermogen op de fiets ;).

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Met alle respect, maar voor een groep vind ik dat onverantwoord. Als je alleen bent zou ik er nog kunnen inkomen. Ook geef ik toe dat het afhangt van de plaats waar je die snelheid rijdt, maar toch gaan jullie "ons ligfietsers" hiermee niet in een goed daglicht stellen. Jammer!
Enige redelijkheid is hier inderdaad wel op z'n plaats. Wat zou het immers geven als je reactietijd, remtijd en remafstand eens in een berekening giet bij een snelheid van 40-45 km/u? En heeft er iemand al nagedacht welke reeks bewegingen een groep velomobielen maakt die bij zo'n snelheid plotseling geconfronteerd wordt met een onverwacht gegeven?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#27 Bericht door Jan.E »

Zo groot zal de groep wel niet worden. Doen wat je graag doet en trek je maar niets aan van al die kritiek.

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#28 Bericht door Lex »

Lex schreef:
hmmm schreef: Interesse om ook mee te rijden?
Tijdens mijn verlof (aug) zie ik dat wel zitten.
Zie dat je de datum hebt gezet op 11 september. Dat gaat dan zonder mij zijn.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#29 Bericht door hmmm »

De datum stond vanaf het begin al op 11 september. Dit om niet in het vaarwater te zitten van andere tochten, HPV wedstrijden of brevetten. Je kan je buiten je vakantie geen namiddag vrij maken om een tochtje te rijden Lex?

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#30 Bericht door hmmm »

Dit bericht is even door mij (rik) opzijgezet. Het wordt voorgelegd aan het bestuur en indien het goedgekeurd wordt zal het teruggeplaatst worden. Wij vragen ieders begrip hiervoor.

Gesloten