lange afstandsligfietstochten

Planning en voorstellen van toertochten

zo een lange afstand

zie ik zeker zitten
25
71%
zou ik zeker eens willen doen, maar nu nog niet
7
20%
vind ik te lang
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bericht
Auteur
jonathan

#31 Bericht door jonathan »

Beinsberger E schreef:
Mooie foto's, kunnen nog allemaal lachen, dus erg zwaar lijkt het niet, echt snel gaan ze alleen bergaf lijkt me.
Ben niet echt onder de indruk, wil er in de toekomst wel eens aan mee doen :twisted:
1400km door GB, welkom!

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#32 Bericht door Vital »

Ben het met eeuwige eens dat de fietsbeleving op zich primeert. In mijn geval had ik de hele omgeving uitgefietst en moest ik grotere afstanden gaan rijden om nieuwe omgevingen te ontdekken en moest ik ook harder gaan rijden om dit allemaal op 1 dag gedaan te krijgen. Wat afstanden betreft, 100km is voor iedereen zonder medische aandoening haalbaar, 200 vereist een redelijke conditie en toch wel wat training om overbelasting te vermijden, 300 begint serieus trappen te worden en 400 km op één dag is echt wel respectabel. Iedereen die denkt een 600, 1000 of hoger brevet te kunnen trappen raad ik aan eens 400km te doen vooraleer grote uitspraken te doen.

Vital - dacht in 2011 PBP te rijden maar kijkt er nu al heel anders tegenaan

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#33 Bericht door slangetje »

slangetje schreef:250 is wel extreem lang, als er niet meer andere lange tochten gereden worden. Zou het niet aan te raden zijn dan eerst af en toe een tocht van 150 a 200 km in te lassen ipv altijd 60 - 75 km ritjes.

150 a 200 km zie ik goed zitten, denk dat 250 net over een grens gaat bij mij (en als ik zie wie het wel ziet zitten, ben ik toch de slak van de groep).
Tussen april en nu, zijn er dingen veranderd. En ritten die niet georganiseerd worden, moet je zelf uitvingen. Zaterdag 200 gereden en dat zondag beetje gevoeld in de benen. Maandag nergens meer last van gehad...

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#34 Bericht door GeertJ »

spruitje schreef:lange afstanden mag je dan niet onderschatten, ze zijn zeker de moeite eens te doen, ik heb de laatste editie van sluis-bologne-sluis meegereden, en ik zal mij die altijd blijven herinneren, dat was 360 km op één dag en we waren met 19 deelnemers; zij waren wel zo georganiseert dat er om de 30à50 km een pauze kon worden genomen, er was een volgwagen die op die plaatsen stopte, waar je een ander shirt kon aantrekken, of iets eten, of je drinken aanvullen... voor elke deelnemer was een een plooibox voorzien in de wagen.

dat vraagt natuurlijk veel meer voorbereiding dan gewoon eens verkennen,
in bologne kookten zij pasta met een lichte saus.
de organizatie hiervoor was gewoon tiptop in orde,
maar goed, hiervoor heb ik minimum 5 vrijwilligers nodig die er tijd willen insteken. pas dan zou ik er aan denken een tocht op gelijkaardige manier te organiseren
Effe een oud berichtje een duw omhoog geven!

SBS was idd een hele mooie ervaring en ik zou die best nog eens opnieuw willen doen. Heb die dag best wel afgezien, maar op zich is dat ook wel een ervaring op zich.
De tocht werd op de langste dag gereden, en die had je ook nodig om de 360km af te haspelen.

Mss een idee om SBS tegen volgend jaar opnieuw van onder het stof te halen? Denk niet dat de organisatoren die de laatste tocht gedaan hebben daar iets op tegen zullen hebben. En ik denk dat er best wel animo voor zal zijn.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#35 Bericht door Wouter D »

ik heb vernomen op cycle vision dat verzekering een van de belangrijke redenen was dat het niet meer opnieuw is doorgegaan, nu we dat wel hebben, moet er alleen nog tijd en vrijwilligers zijn om het te doen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#36 Bericht door slangetje »

Er worden pokke-veel semi klassiekers gereden met bukkers. Je betaald startgeld en kan op bepaalde punten gewoon mee aanschuiven voor een stuk fruit, het vullen van je drinkbus, ... Iedereen trapt op zijn eigen tempo de uitgestippelde route, alleen de drukte stak me vaak tegen. (Tjien, ik heb in een ver verleden nog km gemaakt met een stadsfiets, was ik al bijna vergeten).
Zal mijn ex eens vragen waar ze die info vond...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#37 Bericht door eeuwige reiziger »

GeertJ schreef:SBS was idd een hele mooie ervaring en ik zou die best nog eens opnieuw willen doen. Heb die dag best wel afgezien, maar op zich is dat ook wel een ervaring op zich.
De tocht werd op de langste dag gereden, en die had je ook nodig om de 360km af te haspelen.
't Moet inderdaad een fantastische ervaring geweest zijn. 350 km op een enkele dag, al heb ik de indruk uit de verslagen van toen dat het tempo niet de eerste zorg was maar wel het afrijden van de afstand. Als ik de foto's uit 2001 nog eens bekijk, lijkt het best wel een gezellige bende te zijn geweest.
Mss een idee om SBS tegen volgend jaar opnieuw van onder het stof te halen? Denk niet dat de organisatoren die de laatste tocht gedaan hebben daar iets op tegen zullen hebben. En ik denk dat er best wel animo voor zal zijn.


'n Dergelijke afstand zal voor mij wel iets teveel van het goede zijn. Misschien zou ik bij de doortocht een handje kunnen helpen, om dan bij de terugtocht mee te fietsen. Dat zie ik dan wel weer zitten. Bij de aankomst zijn de bloemen dan ook voor mij... 8) :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#38 Bericht door GeertJ »

haha, zal niet opvallen, iedereen stik kapot, strompelend binnen komen, jij nog zo fris als een haantje de bloemen in ontvangst nemen... :wink:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#39 Bericht door GeertJ »

Maar mss zijn er wel mensen dien het niet direct zien zitten om de tocht mee te rijden, maar wel om bevoorradingsposten etc op te zetten op bepaald punten, en evt spaghetti te koken halverwege?
Groeten
Geert
Challenge Taifun

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

Langeafstandsfietsen, 'k begin er steeds meer iets voor te voelen. Gisteren samen met GeertJ de kanalen-8 verkend en op die manier meer dan tweehonderd kilometer bij elkaar gefietst. Na afloop moe, maar nog niet uitgeteld. De 360 km van Sluis-Boulogne-Sluis is natuurlijk nog een flinke hap erbij... Daar zou ik toch nog een beetje moeten voor oefenen, dunkt me.

Ondertussen nog een paar oude websites gevonden met de tocht erop. Als je alles leest en bekijkt, zou je zo willen starten. Dat zou natuurlijk van een flinke portie overmoed getuigen...

http://www.terhofstede.nl/map7/sbs2003.htm
http://ligfiets.job.coppoolse.com/ligfiets/SBS2003/
http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?t=38

http://trobken.weebly.com/sluis-boulogn ... -2001.html
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#41 Bericht door GeertJ »

eeuwige reiziger schreef:Langeafstandsfietsen, 'k begin er steeds meer iets voor te voelen. Gisteren samen met GeertJ de kanalen-8 verkend en op die manier meer dan tweehonderd kilometer bij elkaar gefietst. Na afloop moe, maar nog niet uitgeteld. De 360 km van Sluis-Boulogne-Sluis is natuurlijk nog een flinke hap erbij... Daar zou ik toch nog een beetje moeten voor oefenen, dunkt me.

Ondertussen nog een paar oude websites gevonden met de tocht erop. Als je alles leest en bekijkt, zou je zo willen starten. Dat zou natuurlijk van een flinke portie overmoed getuigen...

http://www.terhofstede.nl/map7/sbs2003.htm
http://ligfiets.job.coppoolse.com/ligfiets/SBS2003/
http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?t=38

http://trobken.weebly.com/sluis-boulogn ... -2001.html
Ik had gisteren toch wel even een moment van nostalgie toen we de damse vaart in sluis opdraaiden... Herinneringen van 2003 kwamen weer boven, schone herinneringen!

Op deze moment zie ik het mss nog niet volledig zitten, maar tegen volgend jaar op de langste dag, mss wel :wink:

trouwens, bedankt voor de sites, had er onlangs ook nog achter zitten zoeken (de 1ste site) maar niet direct gevonden
Groeten
Geert
Challenge Taifun

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

Re: lange afstandsligfietstochten

#42 Bericht door marn »

Langeafstand zal er voor mij even niet inzitten.
Sinds vorige tocht langs de kanalen heb ik last van mijn linker knie.
Het gaat steeds volledig over een paar dagen na de rit,
maar duikt na een 20-tal kilometer steeds terug op als ik beetje op tempo rij... :roll:
Ik zal het best even rustig aandoen denk ik... eerder wat toeristen-ritjes doen...
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: lange afstandsligfietstochten

#43 Bericht door Wouter D »

misschien toch ook eens andere pedalen proberen (tpd, dacht ik, zijn beter voor voor sommige knieprobs, sommige zijn daarmee goed geholpen)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

genieters

Re: lange afstandsligfietstochten

#44 Bericht door genieters »

Ik heb ook vaak last van mijn knietjes.
Rij momenteel met de frogs van speedsplay, MTB versie.
En schoenen die ruim zijn en niet te goed sluiten rond de voet.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: lange afstandsligfietstochten

#45 Bericht door Edje »

Marn, klinkt bekend bij mij is dit overgegaan door Time pedalen aan te schaffen. Iets meer speling op de voet. Nu iedere knie is anders maar kan een oplossing zijn ;-) De tdp pedalen die Spruitje voorstelt hebben ook al veel problemen opgelost, maar zijn prijzig en verslijten om de 6000 km.

Rare si dat ik op beide fietsen Time heb staan op de trike kan ik met sandalen en schoenen rijden op de chr enkel met de schoenen en dan spreek ik zelfs niet van lange tochten 13 km met sandalen op de chr laten het al voelen wat ik niet wil voelen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie