Pagina 227 van 304

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 20:59
door eeuwige reiziger
Wouter schreef:Waarschijnlijk was ik ook eerder thuis! :D
Wat vond je van de "vernieuwde" toplaag" van het pad waar ik jou ontmoette?
Sjoemelasfalt?! :cry:
Schitterend aangelegd, he?! #-o :x

Ben ik te venijnig als ik het woord "prutsers" in de mond neem? Of passen een aantal straffere krachttermen er beter bij? Anders laat ik mij eens goed gaan... :-# :-# :-#

Ondertussen weten ze bij W&Z van die toestand en wordt er nu nagedacht om alsnog een toplaag van asfalt te leggen. :x Je zou ze toch... :-# :-# :-#

Op de juiste plekken mezelf een beetje gecensureerd... :mrgreen:


En k@rolus, je zat in mijn achtertuin. Spring volgende keer gerust eens binnen!

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 9:28
door Wouter
Ondertussen weten ze bij W&Z van die toestand en wordt er nu nagedacht om alsnog een toplaag van asfalt te leggen. :x Je zou ze toch... :-# :-# :-#

Opnieuw de slechte toplaag affrezen en daarna een nieuwe laag er op. We zullen er vast nog een tijdje op mogen wachten. Ik veronderstel dat beide partijen in proces liggen :twisted:
Jammer! De route naar Brugge werd er alleen maar beter op.

Heb jij enig idee waarom ze die nieuwe fietspaden tussen Aalter en Beernem (Overleiestraat) niet verder doorgetrokken hebben én dat kleine stukje op de Sint-Jorisstraat niet meegenomen hebben?
Zal wel weer met gemeente- en provinciegrenzen te maken hebben, arm België #-o

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 9:32
door Wouter
Het lukt me blijkbaar niet om iets uit een vorig bericht te "citeren" :?
Hoe doe je dit?

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 10:16
door rik
Wouter schreef:Het lukt me blijkbaar niet om iets uit een vorig bericht te "citeren" :?
Hoe doe je dit?
Rechtsonder elke post staat een knop "citeer". Klik daar maar 's op! :wink: :D

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 16:39
door Wouter
Dat heb ik gedaan bij m'n op één na laatste bericht. De 1ste alinea is van k@rolus maar die staat dus niet in een apart kadertje :-s
Waarschijnlijk maak ik het ingewikkelder dan het is, een goede gewoonte van mij :roll:

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 18:04
door Ronnius
Wouter schreef:Dat heb ik gedaan bij m'n op één na laatste bericht.
Wel zorgen dat de
naam van oorspronkelijke auteur schreef: en [/quote ] voor en na de tekst blijven staan (dan zonder de door mij in geplaatste spaties zodat ze leesbaar bleven).

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 19:19
door Wouter
Ronnius schreef: Wel zorgen dat de
naam van oorspronkelijke auteur schreef: en [/quote ] voor en na de tekst blijven staan (dan zonder de door mij in geplaatste spaties zodat ze leesbaar bleven).
Benieuwd of het deze keer lukt?

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 19:21
door Wouter
:D Merci Ronny, waarschijnlijk had ik de laatste [/quote] gewist!
=D>

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 21:47
door eeuwige reiziger
Wouter schreef: Opnieuw de slechte toplaag affrezen en daarna een nieuwe laag er op. We zullen er vast nog een tijdje op mogen wachten. Ik veronderstel dat beide partijen in proces liggen :twisted:
Jammer! De route naar Brugge werd er alleen maar beter op.

Heb jij enig idee waarom ze die nieuwe fietspaden tussen Aalter en Beernem (Overleiestraat) niet verder doorgetrokken hebben én dat kleine stukje op de Sint-Jorisstraat niet meegenomen hebben?
Zal wel weer met gemeente- en provinciegrenzen te maken hebben, arm België #-o
't Is inderdaad heel spijtig dat samenwerking tussen bepaalde overheden en administraties blijkbaar niet altijd even vanzelfsprekend is als het lijkt.

Het fietspad langs de Miseriebocht en aan de Overleiestraat valt eigenlijk onder het beheer van W&Z. Vanuit de provincie West-Vlaanderen bestond er echter al langer de vraag om een volwaardig pendeltraject uit te werken voor de as Brugge-Beernem, maar W&Z wenste daar eigenlijk niet in te investeren. Uiteindelijk kwamen zowel de provincie als het Vlaams Gewest met centen over de brug.

In dat traject is er langs de Sint-Jorisstraat een ontbrekende schakel, omdat de bestaande strook te smal is voor een reglementair fietspad van die aard. Begin 2014 was de procedure van onteigening nog steeds niet achter de rug, terwijl de nodige vergunningen wel al binnen waren. De provincie wou vermijden dat het project door die lopende procedure op de lange baan werd geschoven en heeft bijgevolg hierop niet willen wachten om de werken te starten.

Jammer genoeg loopt het fietspad dood op de provinciegrens met Oost-Vlaanderen. De betrokken partijen aan die kant zijn de gemeente Knesselare, de provincie Oost-Vlaanderen en W&Z. Al een hele tijd ligt er een uitgewerkt plan op tafel, maar het dossier zit schijnbaar muurvast doordat een van de betrokkenen heel moeilijk blijft doen. De reden heb ik nog niet weten te achterhalen.

Tot daar wat nieuws uit de doolhof van de administratieve geledingen... :wink:

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: di 16 feb 2016, 20:37
door k@rolus
Wouter schreef:Waarschijnlijk was ik ook eerder thuis! :D
Wat vond je van de "vernieuwde" toplaag" van het pad waar ik jou ontmoette?
Sjoemelasfalt?! :cry:
Men gebruikt hier en daar "sjoemelasfalt ".Meestal bolt die niet goed en brokkelt die geleidelijk uit (zoals dat op de route kortemark-Boezinge het geval was) , maar zo'n ondermaatse kwaliteit zoals hier ,heb ik nog niet gezien... #-o

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: do 18 feb 2016, 19:16
door k@rolus
In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: za 20 feb 2016, 17:40
door marksje
k@rolus schreef:In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: in Gits :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nog niet gezien.

Re: Ligfiets(t)er spotted

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 6:59
door k@rolus
marksje schreef:
k@rolus schreef:In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: in Gits :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nog niet gezien.
Of ie van Gits afkomstig is weet ik niet.De collega's van de andere ploeg zien hem bijna dagelijks voor hun ploegshift langs de Bruggesteenweg rijden...

asfalt

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 18:02
door eeuwige reiziger
k@rolus schreef:Men gebruikt hier en daar "sjoemelasfalt ".Meestal bolt die niet goed en brokkelt die geleidelijk uit (zoals dat op de route kortemark-Boezinge het geval was) , maar zo'n ondermaatse kwaliteit zoals hier ,heb ik nog niet gezien... #-o
Ik heb me al dikwijls afgevraagd waar het knelpunt eigenlijk zit. Gebrek aan technische kennis en kunde? Onvoldoende budget? Tekort aan beroepseer? Onbekwame verantwoordelijken? Je kan toch niet alles op het weer steken, niet?!

Inderdaad, dat "asfalt" op de oude spoorweg in Kortemark. Tijdens het ligfietstreffen van 2013 ging de zaterdagtocht over dat fietspad. Ik herinner me nog hoe de rolweerstand overduidelijk toenam eens we dat, bij de aanleg met veel hoempapa aangekondigde, waterdoorlatend asfalt onder de wielen kregen.

Meerdere jaren geleden heeft de provincie dat soort asfalt al laten aanleggen op een deel van het oude spoorpad tussen Moen en Avelgem. In 2014 fietste ik daar voor de eerste maal voorbij en mij viel onmiddellijk op hoe de poreusheid van dergelijk asfalt een waar paradijs bleek voor mos. Het viel echt wel op. Daarom nam ik er ook een foto van.

Worden er dan geen lessen getrokken?

Afbeelding

Re: asfalt

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 18:35
door Ronnius
eeuwige reiziger schreef: Worden er dan geen lessen getrokken?
Dat zout ge toch al lang moeten weten.
En naar wat ik gehoord heb heeft dat poreus asfalt ook specifiek onderhoud nodig.
Ook iets dat in België totaal vergeten wordt. Ook het strooizout zou een ramp zijn voor dat asfalt.
Waardoor dat waterdoorlatend asfalt de eerste jaren heel goed werkt
en daarna stilletjes aan niets meer doorlaat waardoor het (duur) "gewoon" asfalt wordt.

Meer dan eens wordt in Vlaanderen/België enkel naar de positieve kant gekeken en nooit naar de negatieve.