Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3751 Bericht door aiai »

Peter J schreef:
aiai schreef:Allee, in het buitengebied afgelopen zondag een gele Milan. Op de Afsluitdijk net voorbij de sluizen en de "oprit" richting Friesland. Zag er erg mooi uit, maar moest nog een eind om in België te geraken ;-)
En hoe weet je dat ie naar België moest ? Gesproken met de rijder ?
Dat spreekt voor zich toch? ;-)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3752 Bericht door fcapri »

vanmorgen om 5h50 passeerde mij een VM. ik reed richting kruishoutem, de andere reed richting waregem.
ik denk dat het een witte waw was met reklame op van david van der woesten of zoiets.

toen ik vroeger met de gewone fiets reed, ben ik ooit zo een VM eens tegengekomen. k geloof dat het een rode was, zelfde tijdstip, zelfde baan

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3753 Bericht door trikelover »

Peter J schreef:
aiai schreef:Allee, in het buitengebied afgelopen zondag een gele Milan. Op de Afsluitdijk net voorbij de sluizen en de "oprit" richting Friesland. Zag er erg mooi uit, maar moest nog een eind om in België te geraken ;-)
En hoe weet je dat ie naar België moest ? Gesproken met de rijder ?
Het is een grote kans dat die de Milan is van Richard dan een van de 2 gele Milans uit België want in zover ik weet zijn er maar 3 Milans die rond rijden in België witte en 2 gele
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3754 Bericht door Ronnius »

Om 14u20 reed een alu VM met de bovenste helft van de achterkant in het blauw (de rest alu kleur) door de Gentbruggestraat in Sint-Amandsberg komende van de Brug richting Dendermondse steenweg. Ik zag hem ter hoogte van het 5 straten kruispunt. Ik was te voet opweg. Er zat een (denk ik) oudere persoon in met grijs of wit haar.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3755 Bericht door Mugtango »

@ Ronnius: dat was mijn oude liefde.

Allez, die oude flevobike alleweder die intussen werd verkocht, niet de bestuurder daarvan.. :)

De bestuurder is idd een ietwat 'oudere' man, grijzend en heeft zijn standplaats in Landskouter.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3756 Bericht door Wouter D »

Daarnet in Lebbeke richting Dendermonde, een man met grijs haar en lichtblauwe polo op een 3*20" trike
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3757 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:En dan heb je nog een oranje WaW die elke werkdag van Brugge naar Diksmuide gaat wat maakt dat Diksmuide ondertussen een terfpunt van velomobielen aan het worden is in de Westhoek.
Tijd voor een plaatselijk velomobieltreffen! :wink:

spruitje schreef:Vandaag doe ik het oud papier in de doos en valt mijn oog op een artikel die een fietstocht in mijn buurt aankondigde de 16de juli... Het lijkt mij trobken (Hans Van Der Borgt) op zijn tandemtrike


Inderdaad, maar is dat geen oude foto? Ik dacht dat hij een flinke tijd geleden zijn Greenspeed in de verkoop had gezet. Of niet?


Afgelopen zondag stond de etappe van Brugge naar Nederland op het programma van de Rando de la Transeuropéenne. Een kleurrijk gezelschap van hoofdzakelijk Fransen, enkele Belgen en een exotische... Litouwer. Leuke babbel gehad met heel wat mensen, onder wie twee ligfietsers. Man en vrouw. Uit het zuiden van Frankrijk. Zij reed met een Cruzbike, een bij ons toch wel heel zeldzame fiets (leek me wel interessant met die vooraandrijving). Hij met een veel couranter model, een Optima als ik het me goed herinner. Hij bleek ook de gelukkige bezitter en intensieve gebruiker van een Q te zijn.

Eind juni enkele liggers gespot:

- langs het kanaal Brugge-Oostende, ter hoogte van Nieuwege: een geel-zwarte WAW, waarschijnlijk die RAW, de lichtste WAW ooit
- aan de overzijde van de Plassendalevaart, net voorbij Leffinge: een rode WAW
- in Nieuwpoort-Bad, aan de Sint-Bernarduskerk: een zwarte ligfiets met fluovlagje
- vanop het Sint-Baafsplein in Gent zag ik een ligfietser met grijze helm de Henegouwenstraat uitrijden
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3758 Bericht door paulheyndrickx »

Gisteravond rond 19:00 u voor het terras van etablissement De Wastobbe in Laarne een trike met streamer en fietstas 'Bike'. Wie liet zich daar gaan?

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3759 Bericht door k@rolus »

Deze voormiddag kwam langs de Leie in Menen een witte WAW tegen en wat verder richting Kortrijk overstak me een andere witte WAW met een regenboog op de zijkant .

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3760 Bericht door Peter J »

Vanmiddag kwam ik eeuwige reiziger tegen op de terugweg van Antwerpen in Hemiksem. Ik was op weg naar de Vluchtenburghoeve om melk.
We hebben even kort gepraat en ik heb (hoop ik toch) ervoor gezorgd dat hij op een goede wijze de aan te leggen verkeersremmer in de Lelielaan
kon omzeilen door een paar honderd meter om te rijden. :)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3761 Bericht door Wouter D »

Mijn ouders berichten me over twee gele velomobielen die door Dikkebus fietsten. type en zo konden ze me niet vertellen, persoonlijk vond ik het al sterk dat ze wisten dat het ligfietsen waren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3762 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter J schreef:Vanmiddag kwam ik eeuwige reiziger tegen op de terugweg van Antwerpen in Hemiksem. Ik was op weg naar de Vluchtenburghoeve om melk.
We hebben even kort gepraat en ik heb (hoop ik toch) ervoor gezorgd dat hij op een goede wijze de aan te leggen verkeersremmer in de Lelielaan
kon omzeilen door een paar honderd meter om te rijden. :)
Als uit het niets verscheen hij daar plotseling op het einde van de Valkenisseweg. KITT. Deze keer in witte uitvoering. Niet Michael zat achter het stuur, maar wel Peter. Ook hij bleek perfect de rol van redder in nood te spelen. =D> Gelukkig maar, want in die wirwar van de nieuwbouwwijk had ik zeker het noorden verloren. En ook alle andere windstreken, want van enige omleiding was er in goede Belgische traditie natuurlijk geen sprake. Pour les cyclistes la même la chose. Tirez votre plan! Fijn dus om de juiste man op de juiste plaats te ontmoeten.

Over onverwachte ontmoetingen gesproken. Het was me nogal het dagje. Iets voor halfacht kwam ik aan de Zeeschelde in Gentbrugge aan. Mijn banaan was nog maar net opgepeuzeld, toen ik in de verte een felgele banaan op me af zag komen. Ook bekend onder de naam "Orca". En die is me maar blijven volgen. Hardnekkig. Tot in Kruibeke! Pas daar liet hij me los, nadat hij verleid werd tot een nieuw baantje als bareelwachter... :mrgreen: Lang moet de bekoring blijkbaar niet geduurd hebben, want in de terugweg - net voor Melle - kwam ik die wervelende orkaan weer tegen. In alle hevigheid. Net geen 1 op de schaal van Wilco! Gelukkig bracht die orkaan ook de nodige verfrissing mee! 't Was meer dan welgekomen! \:D/

In Mariakerke botste ik langs de Brugse vaart dan weer op een oude bekende. Een van de Jannen van de Gentse fietsersbond. Op z'n ligfiets. Weer een babbeltje - met al die babbeltjes gaat mijn gemiddelde snelheid wel zienderogen achteruit... :^o Hij bleek ook al flink wat kilometers achter de kiezen te hebben: een tochtje naar de kust. En terug. Natuurlijk.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3763 Bericht door Wouter D »

Gisteren in de namiddag Ronny met zijn gewone ligger. Praatje... Was aan het losrijden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3764 Bericht door paulheyndrickx »

LF Bratislava.jpg
Vorige week in Bratislava. Wij stonden te wachten aan een oversteekplaats terwijl halverwege er ook een ligfietser stond te wachten. Toen ik mijn telefoon bovenhaalde voor een foto was hij al zo goed als uit het zicht. Snèl zijn die gasten!

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3765 Bericht door Ronnius »

Deze ochtend om 9u05 een witte ligfiets met onderstuur en 2X 24 of 26 inch wielen,
met op de bagagedrager een koffer of aktentas gebonden.
Dit ter hoogte van Melle Leeuw op de Brusselsesteenweg richting Gent.
(aan kruispunt Brusselsesteenweg-Heusdenbaan).
(Zelf was ik te voet met een grote doos opstap naar de tramhalte
en de andere kant van de weg.)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie