Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3706 Bericht door Helen »

spruitje schreef:Sixpack is uit de mode nu wil iedereen een vatje 8)
Zo is dat :lol: ! Met dit weer heb je meer aan een tonnetje dan aan een sixpack =P~

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3707 Bericht door Ronnius »

Aan de Sidonie Verhelststraat ("verlengde" Franse vaart) in Ledeberg ligt de "Andrianus" aangemeerd.
Onder een afdakje op de boot, tussen wat stukken (letterlijk te nemen) van fietsen, staat ook een kantelsturing ligfiets.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3708 Bericht door Ronnius »

Deze namiddag ergens tussen de Durme en Temse op het jaagpad een schone jonge deerne op een schone donkere ligfiets met onderstuur gepasseerd. De fiets was denk ik een nazca.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3709 Bericht door Helen »

Deze maandagvoormiddag tijdens mijn tochtje met de wielertoeristen een ligfietser gekruist, ergens rond Pécrot - Hamme-Mille - Beauvechain.

Ik heb nog joviaal "Hey ligfietser!" geroepen, maar ik zou niet kunnen zeggen welk model het was. Twee wielen, en de berijder droeg iets met rood en wit.

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3710 Bericht door dmd »

Vanavond omstreeks 17u30 op het fietspad aan de weba te Gent: lage ligger (iets in het genre van een baron?) Iemand van hier?
Quest 581 - M5 CHR

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3711 Bericht door eeuwige reiziger »

En daar vloog een low racer voorbij. Met een flinke wind in de rug. Elkaar gekruist en gegroet ter hoogte van het voetbalveld van Bellem. Ik kwam van het kanaal. Hij reed richting Bellem-Dorp.

Blijft deze voor mij onbekende ligger voor altijd anoniem?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3712 Bericht door Rikki »

Zou kunnen dat het de eigenaar is van "Fietsen Rik" uit Bellem, die heeft zich onlangs een ligger aangeschaft.
(Hij werkt in een school, in hoofdberoep, ook in Brugge en doet WW verkeer per fiets)
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3713 Bericht door Wouter D »

Gisteren in Wachtebeke thv de aldi, oversteekplaats blauwe M5 met 28"wielen en een kleine zwarte staart punt. Bereden op een ouder lijkende heer met rood fietsteu. Ik meende dat het lmoens van hier op forum. Maar hij gefascineerd geen blijk van herkenning. Ik zat natuurlijk in auto en zal de zoveelste onnozelaar zijn die ff vriendelijke claxonneerde. Hij stak wel even een handje op.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3714 Bericht door eeuwige reiziger »

Rikki schreef:Zou kunnen dat het de eigenaar is van "Fietsen Rik" uit Bellem, die heeft zich onlangs een ligger aangeschaft.
(Hij werkt in een school, in hoofdberoep, ook in Brugge en doet WW verkeer per fiets)
En zeggen dat ik met de velomobiel om de haverklap door de Museumstraat rijdt...

Vandaag voor de eerste keer een QV gespot. Langs het jaagpad, tussen Steenbrugge en Moerbrugge. Plots zag ik in de bocht twee helle lampjes opduiken. Vrij dicht bijeen. Een alleweder? Mmm, daar stonden de lampjes iets te hoog voor. Enkele seconden later werd het me duidelijk. Een wit-blauwe QV. Ik reed cabrio. Even zwaaien dus. Hij reed volledig ingekapseld. Het moet ergens na acht uur geweest zijn.

De QV-man uit Oostkerke?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3715 Bericht door Wouter D »

De QV is wsk Jurgen uit Diksmuide
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3716 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:De QV is wsk Jurgen uit Diksmuide
Aha. Ik dacht eerst dat hij in Oostkerke bij Damme woonde.

Vandaag, na vijf uur 's avonds. Net nadat ik een oude bekende had tegengekomen, kwam een ligfietser me ter hoogte van de Gevaerts aan het kanaal tegemoet gereden. Witte helm. Blauw-wit fietspakje. Vrij hoge ligfiets. Elkaar toegezwaaid. Hij ging richting Brugge.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3717 Bericht door k@rolus »

Omstreeks 18 h zag ik een oranje WAW rijden van Beveren naar Roeselare . Iemand van op het forum ?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3718 Bericht door KarelJ »

Deze ochtend rond 7u45 aan de achterkant van het station van Aalst (Denderstraat ter hoogte van de in/uitrit van de parking van het station) een trike met zwarte vlag zien passeren toen ik te voet van de parking van het station kwam.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3719 Bericht door eeuwige reiziger »

KarelJ schreef:Deze ochtend rond 7u45 aan de achterkant van het station van Aalst (Denderstraat ter hoogte van de in/uitrit van de parking van het station) een trike met zwarte vlag zien passeren toen ik te voet van de parking van het station kwam.
Cel terreurbestrijding verwittigd? :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3720 Bericht door Ronnius »

Aan het veerhuis in Berlare zijn deze ochtend om 10u40 2 Ice trike Sprints gepasseerd met 3 keer 20 inch wielen.
Enkele minuten later zag ik ze in de andere richting passeren.

Ik had ze telkens te laat opgemerkt om nog te reageren,
ik denk verder ook niet dat ze de Streetmachine opgemerkt hebben die iets verder aan de kant stond.
Ze passeerden nogal enthousiast en waren vooral met het triken bezig.

Ik hoorde daarna een andere aan het cafe zeggen dat ze nogal laag waren
maar dat hij ook regelmatig een ziet die nog lager is met een witte cabine.
(een witte cabine als omschrijving van een VM is nieuw voor mij)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie