Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3796 Bericht door Ronnius »

Gisteren om 14u57 reed er een groene lage 20*20 ligfiets door de Jozef Plateaustraat in Gent.
Zowel fiets als ligger deden met denken aan Frodoric. Is deze weer in het land?
(zelf was ik te voet)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3797 Bericht door bicky »

spruitje schreef:Daarnet in Hekelgem een langharige ligfietser op een 2*20" met bepakte bob-trailer. Zowel ligger als Bob hadden een vlagje. Wsk een reiziger die kan genieten van ons typische Belgische regenweer
Deze waarschijnlijk.
Heb er tegen gesproken en meen te herinneren dat hij van Deinze/Gent afkomstig was
IMG_20170912_125741.jpg
Gisteren om 14u57 reed er een groene lage 20*20 ligfiets door de Jozef Plateaustraat in Gent.
Zowel fiets als ligger deden met denken aan Frodoric. Is deze weer in het land?
(zelf was ik te voet
Ja, die is terug

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3798 Bericht door Wouter D »

Deze lijkt het inderdaad te zijn Birger. Er was van dan irritante struikgewas tussen autoweg en fietspad zo dat ik het niet zo goed kon onderscheiden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3799 Bericht door KarelJ »

bicky schreef: Deze waarschijnlijk.
Heb er tegen gesproken en meen te herinneren dat hij van Deinze/Gent afkomstig was
IMG_20170912_125741.jpg
De persoon die met deze fiets rijdt is inderdaad uit Deinze. Hij is een fervent wandelaar (en hij ijsbeert ook in de winter als ik mij niet vergis)).
Hij rijdt meestal met de ligfiets naar georganiseerde wandeltochten (liga/wandelclubs). Dan rijdt hij soms behoorlijk ver met de fiets om daarna een hele grote wandeling (30 km+) te maken en daarna terug naar huis te fietsen.
Ik ken hem niet persoonlijk, maar ken mensen die hem kennen. Ik heb hem ook al af en toe zien rijden of z'n fiets zien staan bij de start van een wandeling (als ik zelf met het gezin zo'n wandeling ga doen).
Lopen, wandelen, fietsen, ijsberen, ... alles is in extreme afstanden bij deze persoon =D> =D>

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3800 Bericht door bicky »

KarelJ schreef:De persoon die met deze fiets rijdt is inderdaad uit Deinze. Hij is een fervent wandelaar (en hij ijsbeert ook in de winter als ik mij niet vergis)).
Hij rijdt meestal met de ligfiets naar georganiseerde wandeltochten (liga/wandelclubs). Dan rijdt hij soms behoorlijk ver met de fiets om daarna een hele grote wandeling (30 km+) te maken en daarna terug naar huis te fietsen.
Ik ken hem niet persoonlijk, maar ken mensen die hem kennen. Ik heb hem ook al af en toe zien rijden of z'n fiets zien staan bij de start van een wandeling (als ik zelf met het gezin zo'n wandeling ga doen).
Lopen, wandelen, fietsen, ijsberen, ... alles is in extreme afstanden bij deze persoon =D> =D>
Het was ook bij een wandeltocht dat ik zijn fiets zag staan.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3801 Bericht door Wouter D »

Witte waw op leirekensroute te Moorsel. Maakte eerst vogelgeluid. Duurde een eeuwigheid voor ik in de gaten had dat er iets aan kwam stuiven. Zei even hallo en vloog verder.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

WAWwer
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 08 jan 2016, 11:20
Postcode: 9300
Fiets: WAW
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3802 Bericht door WAWwer »

Witte waw op leirekensroute te Moorsel. Maakte eerst vogelgeluid. Duurde een eeuwigheid voor ik in de gaten had dat er iets aan kwam stuiven. Zei even hallo en vloog verder.
Hallo. Dat was ik. De witte waw uit Aalst. Dat vogelgeluid is de ingebouwde claxon. Ik heb Brecht al laten weten dat dat niet het beste geluid is. Niemand associeert het met een fiets/velomobiel.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3803 Bericht door Wouter D »

meneer de witte waw uit Aalst, ja kwam ik tegen met de enige roets uit Aalst en wijde omstreken :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3804 Bericht door Mugtango »

Vandaag in de namiddag thv het veer in Schellebelle 'Ronnius' tegen het lijf gefietst (figuurlijk hé) Leuke babbel gehad waarvan ik zeker de tip van de speculoos-cake heb onthouden en eens zal uitproberen.
Had achteraf toch nog één bedenking: ik stelde me wel voor aan de hand van mijn nickname 'mugtango', maar vergat te zeggen dat je mij in het dagelijkse leven gerust met Tom mag aanspreken. Dus bij deze Ronny: sorry voor mijn onbeleefde vergetelheid.

Klein kanttekening (hoort niet echt in deze rubriek thuis): als je de terugweg kent en weet tot waar je door kan, laat je dan niet impulsief verleiden om de bordjes 'omleiding' te volgen. Dit kan achteraf tegenvallen. :shock:
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3805 Bericht door eeuwige reiziger »

Gisteren, bij mijn wekelijkse rit naar de kust, een regelrechte ligfietsindigestie. :mrgreen: Plaats: kanaal tussen Brugge en Oostende.

Eerst bij het doorgaan. Aan de overzijde van het kanaal - ik reed aan de noordzijde - merkte ik in de verte een fel flikkerend licht op. Eens dichterbij zag ik al snel dat het om een trikerijder ging. Op een mooi tempo kwam de ene witte knie na de andere boven. Net als de zuigers in een motor. :wink: Mooi constrasterend bij al dat zwart. Zwarte helm. Zwart pakje. Zwarte trike. Bij het "vliegend tapijt" van Stalhille ging ik naar de overkant om even kennis te maken.

Het toeval wilde dat mijn collega uit de vakbond net kwam aangevlogen. Dat mag je bijna letterlijk nemen. Hij rijdt immers met de lichtste WAW die er ooit werd geproduceerd (die gele met zwarte strepen) en die geeft hij meestal flink de sporen. Waarschijnlijk heeft hij me niet opgemerkt, maar dat krijgt hij komende maandag nog tussen zijn boterhammen. :wink:

Bij de brug de triker opgewacht en erna al fietsend met elkaar kennisgemaakt. Een flinke zeventiger uit Varsenare die nog maar een jaartje geleden in de ligfietswereld gestapt was. Samen met enkele collega's had hij na een etentje een zware besmetting opgelopen die zich ook op de beenspieren en -pezen had gezet. Mbt-rijden zoals vroeger bleek geen optie meer te zijn. De oplossing lag in het ligfietsen. Uiteindelijk kwam hij uit bij fietser.be waar hij een ICE had gekocht. En daarmee ging hij vaak ook een stukje offroad. Hoedje af voor de man. Hij kon flink van katoen geven en wou samen met mij zelfs eventjes de bovengrens van het trikerijden opzoeken. =D> Bij Plassendale gingen we dan elk onze weg.

's Avonds wisselde ik bij Nieuwege van oever. Ik kwam net de brug over en dokkerde al de kasseien op aan de overkant, toen er rechts van het kruispunt een Hase Pino aangereden kwam. Obligaat gesprekje natuurlijk. De man sprak met een zwaar Amsterdamse tongval. Een koppel op weg naar Brugge. Samen genieten van de rust langs het kanaal, de herfstkleuren en het prachtige kleurenspel op een avond zoals gisteren waar de vurige avondzon op de bomen een schilderij tekende waar zelfs Rembrandt geen vergelijk mee heeft.

Mugtango schreef:Vandaag in de namiddag thv het veer in Schellebelle 'Ronnius' tegen het lijf gefietst (figuurlijk hé) Leuke babbel gehad waarvan ik zeker de tip van de speculoos-cake heb onthouden en eens zal uitproberen.
Was hij weer aan het leuren van zijn speculaaskoekjes, ja?! :wink: Het zijn ook heel lekkere! =D> Is er nu een nieuw baksel in het speculaasgamma gekomen? Ik hou me in ieder geval ook aanbevolen.
Klein kanttekening (hoort niet echt in deze rubriek thuis): als je de terugweg kent en weet tot waar je door kan, laat je dan niet impulsief verleiden om de bordjes 'omleiding' te volgen. Dit kan achteraf tegenvallen. :shock:
Je maakt me wel nieuwsgierig. Aan de Schelde? Is het ondertussen al mogelijk om de linkeroever te volgen nu de nieuwe fietsersbrug al is geplaatst?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3806 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: Was hij weer aan het leuren van zijn speculaaskoekjes, ja?! :wink: Het zijn ook heel lekkere! =D> Is er nu een nieuw baksel in het speculaasgamma gekomen? Ik hou me in ieder geval ook aanbevolen.
Nee ik had geen bij, maar ik had wel cake met speculaas smaak gebakken (iets nieuws dat ik pas een week eerder ontdekt had). Het kwam een beetje ter sprake in verband met wat doe je als je met een mentale puinhoop hele dagen thuis zit.
eeuwige reiziger schreef: Je maakt me wel nieuwsgierig. Aan de Schelde? Is het ondertussen al mogelijk om de linkeroever te volgen nu de nieuwe fietsersbrug al is geplaatst?
De brug ligt al over het water. En de aanloop naar de brug ligt er grotendeels. Aan de overzijde ligt de brug nog niet op de metalen voet (zweeft er een eind boven) die tegen de muur van het appartementsgebouw geplaatst is. Ook de kabels moeten nog gespannen worden. maw, nog een hele klus te klaren en de omweg moet nog steeds gebruikt worden. De einddatum is voorzien ergens in februari volgend jaar.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3807 Bericht door Martin »

eeuwige reiziger schreef:Gisteren, bij mijn wekelijkse rit naar de kust, een regelrechte ligfietsindigestie. :mrgreen: Plaats: kanaal tussen Brugge en Oostende.

Eerst bij het doorgaan. Aan de overzijde van het kanaal - ik reed aan de noordzijde - merkte ik in de verte een fel flikkerend licht op. Eens dichterbij zag ik al snel dat het om een trikerijder ging. Op een mooi tempo kwam de ene witte knie na de andere boven. Net als de zuigers in een motor. :wink: Mooi constrasterend bij al dat zwart. Zwarte helm. Zwart pakje. Zwarte trike. Bij het "vliegend tapijt" van Stalhille ging ik naar de overkant om even kennis te maken.

Het toeval wilde dat mijn collega uit de vakbond net kwam aangevlogen. Dat mag je bijna letterlijk nemen. Hij rijdt immers met de lichtste WAW die er ooit werd geproduceerd (die gele met zwarte strepen) en die geeft hij meestal flink de sporen. Waarschijnlijk heeft hij me niet opgemerkt, maar dat krijgt hij komende maandag nog tussen zijn boterhammen. :wink:

Bij de brug de triker opgewacht en erna al fietsend met elkaar kennisgemaakt. Een flinke zeventiger uit Varsenare die nog maar een jaartje geleden in de ligfietswereld gestapt was. Samen met enkele collega's had hij na een etentje een zware besmetting opgelopen die zich ook op de beenspieren en -pezen had gezet. Mbt-rijden zoals vroeger bleek geen optie meer te zijn. De oplossing lag in het ligfietsen. Uiteindelijk kwam hij uit bij fietser.be waar hij een ICE had gekocht. En daarmee ging hij vaak ook een stukje offroad. Hoedje af voor de man. Hij kon flink van katoen geven en wou samen met mij zelfs eventjes de bovengrens van het trikerijden opzoeken. =D> Bij Plassendale gingen we dan elk onze weg.

's Avonds wisselde ik bij Nieuwege van oever. Ik kwam net de brug over en dokkerde al de kasseien op aan de overkant, toen er rechts van het kruispunt een Hase Pino aangereden kwam. Obligaat gesprekje natuurlijk. De man sprak met een zwaar Amsterdamse tongval. Een koppel op weg naar Brugge. Samen genieten van de rust langs het kanaal, de herfstkleuren en het prachtige kleurenspel op een avond zoals gisteren waar de vurige avondzon op de bomen een schilderij tekende waar zelfs Rembrandt geen vergelijk mee heeft.

Mugtango schreef:Vandaag in de namiddag thv het veer in Schellebelle 'Ronnius' tegen het lijf gefietst (figuurlijk hé) Leuke babbel gehad waarvan ik zeker de tip van de speculoos-cake heb onthouden en eens zal uitproberen.
Was hij weer aan het leuren van zijn speculaaskoekjes, ja?! :wink: Het zijn ook heel lekkere! =D> Is er nu een nieuw baksel in het speculaasgamma gekomen? Ik hou me in ieder geval ook aanbevolen.
Klein kanttekening (hoort niet echt in deze rubriek thuis): als je de terugweg kent en weet tot waar je door kan, laat je dan niet impulsief verleiden om de bordjes 'omleiding' te volgen. Dit kan achteraf tegenvallen. :shock:
Je maakt me wel nieuwsgierig. Aan de Schelde? Is het ondertussen al mogelijk om de linkeroever te volgen nu de nieuwe fietsersbrug al is geplaatst?
ik heb weer wat gemist :-(
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3808 Bericht door CapoJan »

Tja, Eeuwige zit dan ook bijna continu in zijn fiets :mrgreen: Zo kom je wat volk tegen onderweg.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3809 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Tja, Eeuwige zit dan ook bijna continu in zijn fiets :mrgreen: Zo kom je wat volk tegen onderweg.
Ja, sedert mijn trike werd ontvoerd :( , moet ik bijna uitsluitend "in" een fiets zitten. Alhoewel. Vandaag toch nog eens "op" een fiets gezeten. Een fietstochtje georganiseerd voor mijn kinderen en enkele uit de buurt. Door bos en veld. Gehuld in volslagen duisternis. Ze vonden het schitterend. En ik ook trouwens!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3810 Bericht door Martin »

eeuwige reiziger schreef:
CapoJan schreef:Tja, Eeuwige zit dan ook bijna continu in zijn fiets :mrgreen: Zo kom je wat volk tegen onderweg.
Ja, sedert mijn trike werd ontvoerd :( , moet ik bijna uitsluitend "in" een fiets zitten. Alhoewel. Vandaag toch nog eens "op" een fiets gezeten. Een fietstochtje georganiseerd voor mijn kinderen en enkele uit de buurt. Door bos en veld. Gehuld in volslagen duisternis. Ze vonden het schitterend. En ik ook trouwens!
Vandaag een ritje van Gistel naar Nieuwpoort en terug. Wie weet spot ik de continu in zijn fiets zittende eeuwige reiziger :-)
Onze knooppuntenrit voor vandaag, 89 83 20 46 97 47 77 75 80 60 81 73 64 96 24 82 67 7 8 70 10 46 1 54 21 22 76 89
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie