Lid geworden van de velomobielgroep "zijschuivers"

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Mugtango
Neo Prof
Leeftijd: 45
Postcode: 9860
Contacteer:

Lid geworden van de velomobielgroep "zijschuivers"

#1 Berichtdoor Mugtango » vr 17 feb 2017, 17:26

Deze morgen, iets voor 06:00 vertrokken naar het werk. Goede benen precies, starten met een afdaling. Hmmm, gaat goed vandaag. Korte bocht naar links. Oppassen. Bijremmen. Bocht al ontelbare keren genomen. Steeds op 3 wielen gebleven. Maar niet vandaag :(

Was ik nog niet wakker genoeg? Lag de snelheid hoger dan ik had ingeschat? Maakte ik een stuurfout? Geen flauw idee.....

Wat ik wel weet: plots komt het linkerwiel los van de grond. Het zal toch niet waar zijn zeker? Of neem ik de bocht gewoon op 2 wielen? Even twijfel daar hoog en schuin in de lucht tot het geknars en het schurend geluid van aluminium op beton een eind maakt aan die vertwijfeling. En dan stilte. Ik lig in het gras, op mijn rechter zij. Gevloek. En een gevecht om uit de Alleweder te kruipen. Niet gemakkelijk om zo'n zeiltje open te ritsen als je op je zij ligt. Ook al omdat het gescheurd is en er dus geen spanning meer op zit. Moeilijk om je voeten los te klikken vanuit een niet gekende positie. Opnieuw gevloek.

Eénmaal vaste grond onder de voeten, de FAW op de wielen gezet. Een luide vloek doorbreekt opnieuw de stilte: er zit een gat in de FAW. Net op een steen geland en zoveel plaats naast die steen....
Terug naar huis gefietst. Dat bleek wonderwel nog vlot te lukken. Intussen ook wat pijn aan het voorhoofd. een klein schaafwondje. Blij dat het custom made dakje stevig genoeg blijkt en mij voor erger heeft behoedt. Kledij wisselen en snel de wagen in om nog tijdig op het werk te komen.

Daarnet snel wat foto's gemaakt. Morgen maar eens wat beter kijken of er naast het extra ventilatiegat geen structurele schade is.
Bijlagen
image-2017-02-17 (3).jpg
image-2017-02-17 (2).jpg
image-2017-02-17.jpg
image-2017-02-17 (1).jpg
Optima Dragon - eWAW 337

CapoJan
ploegleider
Postcode: 9050
Contacteer:

Re: Lid geworden van de velomobielgroep "zijschuivers"

#2 Berichtdoor CapoJan » vr 17 feb 2017, 17:41

Oei, dat is niet zo mooi. Gelukkig lijk je er zelf goed vanaf gekomen te zijn. Snel gebeurd, zoiets.

Voor de rest zal je moeten nagaan hoe je de schade kunt herstellen. Lastig met aluminium, maar dat weet je ongetwijfeld zelf ook.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

fcapri
Public Relations
Leeftijd: 38
Postcode: 8790
Contacteer:

#3 Berichtdoor fcapri » vr 17 feb 2017, 17:58

dat 'gat' is echt peanuts hoor. recht kloppen, lasnaadje erop met een plaat koper erachter, vlakvijlen en kan je weer polijsten.
dat uitdeuken van de rest.... dat is een paar andere mouwen maar goed te doen. ik denk dat het eenvoudiger is om heel die bovenplaat ff los te boren, plaat recht maken, dan weer in vorm plooien terwijl je ze weer vast popnagelt.

zeiltje is net aan de zijkant gescheurd. stof goed strak leggen en langs de binnenkant een ander stuk stof tegen lijmen/naaien.
een slotje voor het zeil heb ik nog wel voor je (jij hebt precies van die drukknoppen voor je zeil en zo geen hendeltje? ik heb 3 van die hendeltjes, hier bovenaan te zien: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/alle ... CN2402.JPG ).

maar jouw alleweder heeft net hetzelfde als mijn alleweder, wielen staan veel te recht. bij een bocht kunnen ze die zijdelinkse krachten niet aan en ze vervormen. daardoor komt je zwaartepunt sneller buiten de lijn van zijwiel/achterwiel en kantel je om.
ik ben al beginnen kantelen toen ik bicky eens volgde, hij nam de bocht zonder probleem, ik kantelde over. stuur direct recht gedraaid en ik zat in iemand zijn voortuin

Helen
Helper
Leeftijd: 49
Postcode: 3071
Contacteer:

#4 Berichtdoor Helen » vr 17 feb 2017, 19:39

Oei :(

Beterschap aan mens en machine. Hopelijk valt het herstellen (voor beide) een beetje mee.
Ik duim alvast :)

spruitje
General Manager
Leeftijd: 40
Postcode: 9320
Contacteer:

#5 Berichtdoor spruitje » za 18 feb 2017, 19:36

Beterschap aan beide,
Je kan evt eens informeren of ze aan de gekwetste onderdelen kunnen geraken. Ik dacht een Amerikaan een tijdje terug alleweder gemaakt heeft. Dus wie weet. En anders zoals fcapri zegt. Te beginnen met het wegnemen van de folie...
Wie weet is de geïnteresseerde nog niet veranderd van gedacht en kan je het regelen door een beetje van de prijs af te halen.
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

fcapri
Public Relations
Leeftijd: 38
Postcode: 8790
Contacteer:

#6 Berichtdoor fcapri » za 18 feb 2017, 19:55

vanmorgen was ik al vroeg wakker en heb nog wat nagedacht erover. die scheur wordt een lastige.
ik denk dat je best gewoon het plaatwerk rechtklopt en die scheur gewoon laten zoals ze is. binnenkant verstevigen door alu plaatje tegen te kitten, buitenkant zo laten of eventueel wat aluplamuur insmeren en goed vlakschuren. scheur blijft zichtbaar, maar zal wel gedicht zijn.
kan je altijd nog een reflecterende stikker over hangen hé :mrgreen:

bij mijn FAW had koster vroeger de achterkant laten vervangen. de eigenaar ervoor dat de achterkant volledig verknipt en korter gemaakt, koster heeft de weer origineel laten zetten. ik vermoed dus dat ze de alu platen nog kunnen reproduceren of op stock hebben liggen.
t ligt er dus maar aan hoeveel geld je er tegenaan wil gooien.
-veel geld, en veel tijd: nieuw plaatwerk insteken
-budget herstelling en veel tijd: plaatwerk demonteren alles rechtkloppen, scheur laten lassen
-budget herstelling en korte tijd: plaatwerken rechten, eventueel helft van de revetten losmaken om binnenkant ook recht te krijgen, scheur zo goed mogelijk dichten met eventueel een stukje alu erachter

fujin
Helper
Postcode: 2170
Contacteer:

#7 Berichtdoor fujin » ma 20 feb 2017, 22:11

Kunnen we geen ranglijstje aanleggen voor gepresteerde zijschuivers?
Bijvoorbeeld meeste meters in 2017, totale meters in hele cariere, mooiste foto's / video's.
De elementen Flik-flak, Arabier, Radslag, Vrij rad, Salto, Handstand,Koprol bieden al enige mogelijkheden.
Voor de Nederlanders hebben we dan ook nog buitencategorien Overslag , Zonderland.
Total score kan natuurlijk worden aangevuld met een heel goed verhaal..

Helen
Helper
Contacteer:

#8 Berichtdoor Helen » ma 20 feb 2017, 22:26

Een turnverleden, fujin? :)

fujin
Helper
Postcode: 2170
Contacteer:

#9 Berichtdoor fujin » ma 20 feb 2017, 23:21

... misschien wel.. of ervaringsdeskundige..
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

Helen
Helper
Contacteer:

#10 Berichtdoor Helen » ma 20 feb 2017, 23:37

De paardsprong is al eens uitgevoerd door WAW 284.
Helaas geen live beelden, enkel de gevolgen

Terug naar “Babbelhoek”