fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
toen koster die kocht, hadden ze de staart volledig afgeknipt. koster heeft daar toen nieuw plaatwerk laten inzetten, vermoedelijk dus van een A4 ofzo.
bijna niet te geloven dat dit dezelfde VM is nu. zo een klein achterbandje daar
voor
na
en die lage ketting had die ook nog toen ik die kocht. was is die nu al sterk verbeterd zeg. niet moeilijk dat die zo veel modder schepte
bijna niet te geloven dat dit dezelfde VM is nu. zo een klein achterbandje daar
voor
na
en die lage ketting had die ook nog toen ik die kocht. was is die nu al sterk verbeterd zeg. niet moeilijk dat die zo veel modder schepte
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:10, 4 keer totaal gewijzigd.
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
dat is geen lage ketting maar een tegen de grond slepende ketting. ik zou daar direct voor een systeem kijken om die kettingbuis zo hoog mogelijk te krijgen en zo een grotere afstand tot de grond te hebben.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
ik heb die toen onder het zitje nog een extra ophangbeugel gegeven. probleem op 10min van de baan. maar de derailleur blijft aan het achterwiel nog steeds veel te laag hangen bij 20" wielen.
en nu met de naafversnelling loopt die kettingbuis gewoon rechtdoor naar het achterwiel. nog minder problemen. de FAW zitten niet slecht in elkaar, er zijn maar wat details te verbeteren om toch een goedrijdende, weinig onderhoud vragende FAW te hebben.
buiten nu een schakelbreuk van de ketting weer, heb ik al 2maand geen onderdeel meer moeten vervangen. sinds januari 1500km afgelegd en enkel de voorwielen nog vervangen (eentje krom door een bijna ongeluk waardoor 4spaken gebroken waren).
sinds dat ik de versnellingsnaaf heb en toen ook de ketting vervangen ( kleine 2964km geleden eind november, begin december), heb ik 1 kettingrol moeten vervangen. en dat is zowat het enige probleem geweest en dat in de ergste maanden van het jaar met slecht weer, regen en zout op de baan
en nu met de naafversnelling loopt die kettingbuis gewoon rechtdoor naar het achterwiel. nog minder problemen. de FAW zitten niet slecht in elkaar, er zijn maar wat details te verbeteren om toch een goedrijdende, weinig onderhoud vragende FAW te hebben.
buiten nu een schakelbreuk van de ketting weer, heb ik al 2maand geen onderdeel meer moeten vervangen. sinds januari 1500km afgelegd en enkel de voorwielen nog vervangen (eentje krom door een bijna ongeluk waardoor 4spaken gebroken waren).
sinds dat ik de versnellingsnaaf heb en toen ook de ketting vervangen ( kleine 2964km geleden eind november, begin december), heb ik 1 kettingrol moeten vervangen. en dat is zowat het enige probleem geweest en dat in de ergste maanden van het jaar met slecht weer, regen en zout op de baan
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:11, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
gisteren blijkbaar een nieuwe topsnelheid gehaald in bergaf. mijn km teller heeft ineens 70.9km/h als maximum staan.
ben dan in de GPS logs gaan kijken en daar werd 63.7 als piek geregistreerd. ofwel afwijking op de teller, ofwel is de GPS te traag om zo een korte piek te registreren.
fietsje blijft het goed doen, in februari nog de voorwielen vervangen door nieuwe en sindsdien niks van kosten meer aan gehad. de FAW rijd goed nu.
ben dit weekend eens gaan kijken naar een mango, maar helaas, het blijft de FAW. de mango had iets teveel werk, reed veel te zwaar, had geen remmen en stuurde voor geen meter. In vergelijking met de FAW reed die rampzalig, want die staat echt wel technisch op punt nu. heb ook geen tijd om een 2maand durend project binnen te halen
gisteren wel 1 ledstrip vooraan moeten vervangen die ergens beschadigd werd (vermoedelijk bij de verbouwing aan het huis). de ledstrips was gewoon doorgesneden.
de naafversnelling heeft ondertussen de 3800km al gepasseerd
ben dan in de GPS logs gaan kijken en daar werd 63.7 als piek geregistreerd. ofwel afwijking op de teller, ofwel is de GPS te traag om zo een korte piek te registreren.
fietsje blijft het goed doen, in februari nog de voorwielen vervangen door nieuwe en sindsdien niks van kosten meer aan gehad. de FAW rijd goed nu.
ben dit weekend eens gaan kijken naar een mango, maar helaas, het blijft de FAW. de mango had iets teveel werk, reed veel te zwaar, had geen remmen en stuurde voor geen meter. In vergelijking met de FAW reed die rampzalig, want die staat echt wel technisch op punt nu. heb ook geen tijd om een 2maand durend project binnen te halen
gisteren wel 1 ledstrip vooraan moeten vervangen die ergens beschadigd werd (vermoedelijk bij de verbouwing aan het huis). de ledstrips was gewoon doorgesneden.
de naafversnelling heeft ondertussen de 3800km al gepasseerd
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
HOLA, heb het grote feest gemist.
2juli 2016 ben ik de alleweder gaan halen, ik heb hem nu dus iets meer dan 1jaar in bezit. op 11juli 2016 heb ik mijn eerste ritje ermee gereden naar het werk.
tijd voor een samenvatting nu:
- 1384€ uitgegeven aan aankoop en onderdelen
- 150dagen woon-werk mee gereden (kan er nog 3 bij krijgen)
- 9090km woon-werk mee gedaan (en ongeveer 200km rondritten)
- 1818€ verdiend met woon werk verkeer.
geeft een totale winst van iets meer dan 400€ (en een pak meer als je de uitgespaarde diesel mee rekent, zal rond de 1000€ winst zitten dan). je verdient dus netto ongeveer 10ct/km
net geen 9500km op een jaar mee rondgetoert
400km met de eerste banden gereden, dan 1800km op kojaks rondgetoerd. voordat ik marathons heb gestoken.
heb tussendoor nieuwe wielen gekocht en geen 1000km gereden met nieuwe kojaks (http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=9930). de marathons gaan nu al een 4000km mee en vertonen geen slijtage
de shimano nexus naafversnelling doet het ook al 4500km probleemloos. moet wel zeggen dat ik de laatste weken al 2x de ketting eraf heb gehad (in de achteras heeft een bus speling gekregen)
al bij al tevreden van mijn alu trapsdoos. eens in orde gezet vraagt een alleweder absoluut niet veel onderhoud ( foutje rechtgezet, slijtage). kan me al niet meer herinneren wanneer ik het laatste uitlijnde
2juli 2016 ben ik de alleweder gaan halen, ik heb hem nu dus iets meer dan 1jaar in bezit. op 11juli 2016 heb ik mijn eerste ritje ermee gereden naar het werk.
tijd voor een samenvatting nu:
- 1384€ uitgegeven aan aankoop en onderdelen
- 150dagen woon-werk mee gereden (kan er nog 3 bij krijgen)
- 9090km woon-werk mee gedaan (en ongeveer 200km rondritten)
- 1818€ verdiend met woon werk verkeer.
geeft een totale winst van iets meer dan 400€ (en een pak meer als je de uitgespaarde diesel mee rekent, zal rond de 1000€ winst zitten dan). je verdient dus netto ongeveer 10ct/km
net geen 9500km op een jaar mee rondgetoert
400km met de eerste banden gereden, dan 1800km op kojaks rondgetoerd. voordat ik marathons heb gestoken.
heb tussendoor nieuwe wielen gekocht en geen 1000km gereden met nieuwe kojaks (http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=9930). de marathons gaan nu al een 4000km mee en vertonen geen slijtage
de shimano nexus naafversnelling doet het ook al 4500km probleemloos. moet wel zeggen dat ik de laatste weken al 2x de ketting eraf heb gehad (in de achteras heeft een bus speling gekregen)
al bij al tevreden van mijn alu trapsdoos. eens in orde gezet vraagt een alleweder absoluut niet veel onderhoud ( foutje rechtgezet, slijtage). kan me al niet meer herinneren wanneer ik het laatste uitlijnde
Laatst gewijzigd door fcapri op wo 05 jul 2017, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Kopman
- Berichten: 556
- Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
- Postcode: 2013
- Fiets: Flevobike Alleweder
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
Mooi! Deze Alu-trapdoos-rijder is jaloers (rijdt te weinig de laatste tijd terwijl hij toch meer dan genoeg tijd over heeft
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3024
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
Ik zou ook nooit een machine kopen die veel slijtage vraagt.fcapri schreef: eens in orde gezet vraagt een alleweder absoluut niet veel slijtage.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
foutje rechtgezet, iets te enthousiast getyped
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
even doorvlammen met de alleweder. gisteren dat traject al genomen maar strava stond niet aan. vandaag weer eens langs ginder geweest en de GPS aan gezet.
had ik meer versnellingen gehad, ik kon nog harder. eens de 65-68km/h voorbij kan het trappen niet meer volgen en kan ik enkel nog versnellen door zwaartekracht
https://www.strava.com/activities/1089546110/analysis
71,3km/h gehaald, gemiddelde van 33.7 over 5km
had ik meer versnellingen gehad, ik kon nog harder. eens de 65-68km/h voorbij kan het trappen niet meer volgen en kan ik enkel nog versnellen door zwaartekracht
https://www.strava.com/activities/1089546110/analysis
71,3km/h gehaald, gemiddelde van 33.7 over 5km
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
Stel je dan eens voor wat het moet geven als je met een velomobiel nog een fellere afdaling voor de wielen krijgt. Je velomobiel wordt een regelrechte kanonskogel!fcapri schreef:even doorvlammen met de alleweder. gisteren dat traject al genomen maar strava stond niet aan. vandaag weer eens langs ginder geweest en de GPS aan gezet.
had ik meer versnellingen gehad, ik kon nog harder. eens de 65-68km/h voorbij kan het trappen niet meer volgen en kan ik enkel nog versnellen door zwaartekracht
Snelheid in omgekeerde richting? Ja, ik weet het, ondeugende vraag...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
ik kom langs de andere kant naar boven. ik schat ergens 13-16km/h dan
maar echt de max om zo aan 70km/H naar beneden te gaan. gisteren ben ik daar een moto voorbij gereden (die reed maar 50). vandaag dubbel gechecked en je mag er toch 70
maar echt de max om zo aan 70km/H naar beneden te gaan. gisteren ben ik daar een moto voorbij gereden (die reed maar 50). vandaag dubbel gechecked en je mag er toch 70
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
vanmorgen een vrij uurtje en een aan het nadenken geweest voor de accu behuizing. voor de moment heb ik nog altijd een losse accu die in een alu bakje ligt achter het zitje, en met een losse draad wordt verbonden.
niet het veiligste (en vooral bij brand geraak ik er niet op tijd uit). ik wil vooral de accu vooraan steken, maar dat is niet handig. de accu op zich is ook een beest dat zijn hand niet omdraait voor een kortsluitingske.
15cellen 18650 in een 3S5P configuratie van 11,1V die in staat is 200A te leveren (kan een auto op starten ).
als behuizing een makita behuizing genomen, daar mijn cellen in gepropt, eigen BMS printje erin, eigen laadstekker voor de balance charger, met een adapterplaat zodat ik de accu gewoon in de fiets kan schuiven en vast locked
hopelijk morgen ff tijd voor het in te bouwen, en dan ook een 2de accu maken zodat ik dagelijks kan swappen
niet het veiligste (en vooral bij brand geraak ik er niet op tijd uit). ik wil vooral de accu vooraan steken, maar dat is niet handig. de accu op zich is ook een beest dat zijn hand niet omdraait voor een kortsluitingske.
15cellen 18650 in een 3S5P configuratie van 11,1V die in staat is 200A te leveren (kan een auto op starten ).
als behuizing een makita behuizing genomen, daar mijn cellen in gepropt, eigen BMS printje erin, eigen laadstekker voor de balance charger, met een adapterplaat zodat ik de accu gewoon in de fiets kan schuiven en vast locked
hopelijk morgen ff tijd voor het in te bouwen, en dan ook een 2de accu maken zodat ik dagelijks kan swappen
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:11, 5 keer totaal gewijzigd.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
Als uw neus er makkelijk afgaat, dan zou ik de accu daar inbouwen
En anders zou ik em achter of eigenlijk voor de wielkasten steken.
En anders zou ik em achter of eigenlijk voor de wielkasten steken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
achter is niet goed, accu te zwaar en dat voel je snel. ik zou die het liefste op de trapasboom willen zetten, tussen de benen dus. kan ik ze toch nog in de gaten houden.
in de neus zou beter zijn, maar daar heb ik geen garantie dat die droog blijft. ook moeilijker in en uit te halen.
in de neus zou beter zijn, maar daar heb ik geen garantie dat die droog blijft. ook moeilijker in en uit te halen.
-
- Kopman
- Berichten: 556
- Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
- Postcode: 2013
- Fiets: Flevobike Alleweder
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, andere achterbrug p15
Voor mijn verlichting voorzijde heb ik twee accu's van Flevobike. Zitten in een aluminium behuizing, Voor het achterlicht een loodgel van 6 volt.
Zitten allemaal in het velomobieltasje links van mijn linkerbeen. Tot nu toe geen probleem en ik kan ze goed in de gaten houden en "uitwerpen" als de vlam in de tas slaat (doe ik meestal als er een achtervolging door de politie wordt ingezet vanwege mijn tomeloos hoge snelheid, dan gebruik ik ze als flares .
Zitten allemaal in het velomobieltasje links van mijn linkerbeen. Tot nu toe geen probleem en ik kan ze goed in de gaten houden en "uitwerpen" als de vlam in de tas slaat (doe ik meestal als er een achtervolging door de politie wordt ingezet vanwege mijn tomeloos hoge snelheid, dan gebruik ik ze als flares .