fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#331 Bericht door fcapri »

oldtimer kan enkel het verschil maken tussen herstelling en total loss.
stel bv dat de verzekering 500€ waarde plakt op een auto, en er zijn 1000€ herstelkosten aan. als dat een oldtimer is kan je zeggen: zet mij voor 1000€ dezelfde auto in gelijkaardige staat op mijn oprit.
als de verzekering dat niet kan waarmaken is de kans groot dat ze toch die 1000€ aan herstelkosten laten uitvoeren.

de dagwaarde van een auto wordt gewoon bepaald door de nieuwprijs te nemen en daar een percentage van af te trekken voor de leeftijd.
echter bij sommige autos werkt dit zo niet. voor 1000€ kan je makkelijk zat een 35jaar oude golf vinden, maar voor 1000€ gaat ge geen 35jaar oude ford capri kopen. nogthans even oud en gelijkaardige nieuwprijs.
zeldzaamheid kan de prijs ferm optrekken, en dat is ook de reden waarom een velomobiel zo sterk zijn waarde behoud 2dehands. er is gewoon te weinig aanbod.

alleen moet ik de waarde van de alleweder zo hoog mogelijk krijgen nu zodat een herstelling verantwoord is.
in 2016 investeerde ik 1333€ in mijn fietsen (fiets 100€ en aankoop VM + stukken 1233€) en heb ik 1610€ fietsvergoeding gehad (83% gaat op in onkosten)
in 2017 investeerde ik 792€ in mijn VM en kreeg ik 1330€ fietsvergoeding (60% onkosten dus).
2018 was het terugverdienjaar, ik heb 65€ geinvesteerd dit jaar en kreeg al 927€ fietsvergoeding (7% voor onkosten).
ik heb 2jaar lang geld tegen die VM aangegooid waar ik nu de vruchten zou van plukken (voorwielen nieuw, achterwiel nieuw, versnellingen nieuw, ophanging verbeterd...). ze moeten mij hier dus geen 500€ geven om een andere alleweder te kopen, waar ik nog eens zoveel werk ga aan hebben om in orde te zetten. een alleweder die je dan niet eens kan vinden.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#332 Bericht door bicky »

Deze week de optie gezien van fcapri zijn alleweder om achteruit te rijden door achteruit te trappen.
een unicum lijkt me

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#333 Bericht door Wouter D »

Ik denk dat Fcapri binnenkort een nieuw projectje start.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#334 Bericht door fcapri »

bicky schreef: vr 10 aug 2018, 21:13 Deze week de optie gezien van fcapri zijn alleweder om achteruit te rijden door achteruit te trappen.
een unicum lijkt me
:mrgreen: .
die alleweder bolt gewoon heel licht, en die naafversnelling loopt in sommige versnellingen wat zwaarder zodat achteruittrappen het wiel beetje laat meebewegen.
aan de ketting is het goed te zien, de ketting spanner heeft moeite om die tegen te houden. dit zorgt ervoor dat ik op vlakke baan of licht bergaf toch achteruit kan. maar echt niet veel hoor.

al heb ik het vermoeden dat de naafversnelling een klop heeft gekregen sinds het ongeluk. elke 2-3 dagen loopt de ketting er achteraan eens af, en 6de versnelling verspringt regelmatig naar lichter
Wouter (spruitje) schreef: vr 10 aug 2018, 22:38 Ik denk dat Fcapri binnenkort een nieuw projectje start.
yep, alleen.... waar is de projectenhoek hier ergens???
viewtopic.php?f=16&t=10253&p=143080#p143080

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#335 Bericht door Wouter D »

Je zou een topic kunnen starten bij 'materiaal en techniek'
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#336 Bericht door fcapri »

expertize is geweest. was wel grappig.
kerel stond er naar te kijken, wist totaal niks van het ding. vroeg aan mij: wat merk is dit ding? :mrgreen:

kerel nam wat fotos, gaf hem de advertenties van de aankoop van mijn alleweder. in de originele advertentie stond die te koop aan 750€.
toonde hem ook de fotos van de vernieuwing electriciteit, naafversnelling, verlichting, afhalen van de verf en plamuur....
toonde de 3 advertenties op het internet van alleweder A2.
1650€ voor de ene, 2000€ voor de 2 andere. advertenties zijn wel al een tijdje verlopen, maar vond ze in google cache.

uiteindelijk, omdat de boel toch nog rijwaardig is, en hij overal toch al wat kleine deukjes had, kreeg ik 1250€ +BTW toegewezen.
komt daar dan nog bovenop een vergoeding voor de dagen dat ik mijn fiets niet heb kunnen gebruiken de laatste 1,5maand (maar dit is niet via expertize maar via rechtsbijstand).

en dan, het herstellen....
mijn aanpassing naar een nieuwe achteras met naafversnelling laat dit toe. werkt wel makkelijker zo
Afbeelding

uitgedeukt:
Afbeelding
Afbeelding

ook de voorkant uitgedeukt, beetje bij gepolijst en nieuwe spiegeltjes erop
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:07, 4 keer totaal gewijzigd.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#337 Bericht door Ares »

knap!
Ook wat je gedaan gekregen hebt via de rechtsbijstand. Toen ik met de koersfiets omver gereden was kreeg ik amper mijn kapotte kledij terugbetaald omdat ik geen ticketje meer had. (uiteindelijk wel omdat het nog te koop was, decathlon) Ik vond ook dat het niet mijn fout was dat ik 10 werkdagen fietsvergoeding ontlopen was en benzine had moeten betalen. De tegenpartij vroeg bewijs van deze fietsvergoeding en begreep niet dat ik die niet zomaar kreeg ook als ik niet met de fiets kwam... (in het onderwijs geef je je aantal fietsdagen per maand door). Zelfs dan is het nog niet goed gekeurd dus schoot ik er financieel bij in omdat een automobiliste mij niet had zien rijden en van de baan maaide in haar bocht. Ah... de frustraties zijn er nog... had er veel erger aan toe kunnen zijn en dan wordt dat zo maar wat onder de mat geveegd, ik krijg het er nog van :D

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#338 Bericht door fcapri »

dat via de rechtsbijstand is nog niet goedgekeurd hoor, daarvoor heb ik nu de advocaat gemaild.

de expert nu was dezelfde die 2-3jaar geleden ook al eens langsgekomen was voor mijn auto. zelf voor de auto gebeurd dat op mijn oprit, ik ga niet naar de garage ermee. vooral belangrijk dat je goed voorbereid bent.
8jaar geleden kocht ik mijn golf voor 200€ (ja, echt tweehonderd) dus heeft meer dan 400 000km staan en heb 2 ongevallen in mijn recht uitbetaald gehad. 660 en 700€. en ik rijd er nog altijd mee rond zonder te herstellen, zuiver winst.

en nu t zelfde met de alleweder. kassa kassa en de boel is uitgedeukt zonder dat het mij iets kost. dat die er nu wat slechter uitziet, dat moet ik er dan maar bijnemen.
misschien die toch eens strak plamuren en spuiten in kleur

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#339 Bericht door Ares »

Was het op deze fiets dat je de trykers ging proberen? Zoja, hoe lopen ze? Ik heb er zelf in het winkelmandje zitten omdat mijn marathon racers het aan de zijkant aan het begeven zijn.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#340 Bericht door fcapri »

B209 is ze een week aan het testen.
door mijn verbouwing lukt het met niet om veel te fietsen en ben ik wat conditie kwijt

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#341 Bericht door Martin »

Ares schreef: zo 14 okt 2018, 5:58 Was het op deze fiets dat je de trykers ging proberen? Zoja, hoe lopen ze? Ik heb er zelf in het winkelmandje zitten omdat mijn marathon racers het aan de zijkant aan het begeven zijn.
Al onze scorpions rijden op trykers, ik ben zo tevreden dat ik online alle trykers bij bikester opkocht. Ze hadden nog 5 stuks met 44% korting
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#342 Bericht door fcapri »

ik kocht de mijne hier
https://www.bike24.com/p265861.html?q=tryker
als er nog mensen gaan kopen, misschien een groepsbestelling doen, bespaart je wat op de verzendkosten

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#343 Bericht door Martin »

fcapri schreef: zo 14 okt 2018, 14:03 ik kocht de mijne hier
https://www.bike24.com/p265861.html?q=tryker
als er nog mensen gaan kopen, misschien een groepsbestelling doen, bespaart je wat op de verzendkosten
Die zijn nog goedkoper, ik betaalde 23€ stuk. Ze hebben er ook maar 5 meer
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#344 Bericht door Ares »

Ik heb ze idd van daar ook. Bijna geen geld vergeleken met sommige andere sites.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#345 Bericht door fcapri »

Martin schreef: zo 14 okt 2018, 16:30
fcapri schreef: zo 14 okt 2018, 14:03 ik kocht de mijne hier
https://www.bike24.com/p265861.html?q=tryker
als er nog mensen gaan kopen, misschien een groepsbestelling doen, bespaart je wat op de verzendkosten
Die zijn nog goedkoper, ik betaalde 23€ stuk. Ze hebben er ook maar 5 meer
ik had ze daar ook al goedkoopste gevonden, en was de enige waar ze 'op stock' stonden. tot ik ze had gekocht natuurlijk :mrgreen: . kreeg dan een mailtje dat er leveringsprobklemen waren en dat ik een andere band kon uitzoeken uit de shop, of wachten tot ze opnieuw binnenkwamen. dit was verwacht half oktober.
ze hebben ze toch correct geleverd voor die prijs

ik heb al 3x besteld daar. 1 big ben gekocht vorig jaar, een onderhoudskit voor mijn nexus wielnaaf (tandwiel, vet, 3kmc kettingen en 2 trapassen) en nu dus weer 3 kmc kettingen en 2 trykers.
alleen die 6€ verzending altijd erbij tikken wel aan. daarmee ben je beter van in het groot te bestellen.

maar zelf met die verzending erbij zijn ze nog goedkoper dan andere webshops

Plaats reactie