Steftje

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Steftje
Supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 22:34
Postcode: 8680
Fiets: Challenge Fujin SLII
Contacteer:

Steftje

#1 Bericht door Steftje »

Hallo,

Ook ik wil me even voorstellen. Ik ben woonachtig te Koekelare (West-Vlaanderen) en ben sinds januari 2015 in het bezit van een Challenge Fujin SLII. Deze heb ik tweedehands gekocht van een mevrouw uit Almere (Nederland). Het verhaal van de ligfiets begint over gaan fietsen met de racefiets waarmee ik na 20km al last had van slapende handen en nog andere ongemakken dat het niet meer te doen was. Ik ben beginnen kijken op google om dit op te lossen en kwam zo op een ligfiets site terecht. Dan een beetje het internet beginnen uitpluizen en ik was echt helemaal weg van de fujin, toen ik die te koop zag staan wist ik het zeker dit wordt de mijne. Het fietsen lukte eigenlijk vanaf de eerste rit vrij goed, maar de snelheid die ik ermee maak is nog zeer laag. Maar ik heb daarover ook nog een vraagje. Ik heb mij verleden week bij een fietshandelaar in de buurt een fietscomputer Catey strada RD 430 DW aangeschaft, het toestel meet hartslag, cadance en snelheid. Toen ik ermee thuis kwam zag ik pas dat de snelheid en de cadance gemeten wordt door twee sensors die aan elkaar bevestigd zijn en dus niet bruikbaar op een ligfiets, dit was iets wat ik totaal niet wist. Ik veronderstelde dat het losse componenten gingen zijn. De handelaar zei me om nog een candance sensor bij te kopen en het probleem was opgelost. Ik stelde voor om hem te wisselen voor een andere oplossing, en dus is mijn vraag hoe jullie dit oplossen als je snelheid, cadance en hartslag willen weten en meten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door Frank II »

Ik heb een cateye met 2 aparte sensoren hiervoor.
1 staat zoals normaal op de voorvork, de tweede heb ik op de voorbuis staan naast de trapperarm waar het tandwiel niet opstaat, links dus.
Werkt naar volle tevredenheid al 6 jaar.
Mijn fiets is ook een Fujin, maar dan het zware model van voor de SL reeks uitkwam.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door CapoJan »

Trapfrequentie meten doe ik ambachtelijk: halve minuut tellen (15 sec kan ook) en dan vermenigvuldigen om het aantal omwentelingen per minuut te kennen. Wat mij betreft niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven.
Hartslag: als ik er al naar wil kijken, band omdoen die gelinkt is aan de Oregon 450. Da's ook al van vorig jaar geleden. Fietsen is veel interessanter :mrgreen:

Hoe je het oplost, is uiteindelijk afhankelijk van de toestellen die je gebruikt.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#4 Bericht door trikelover »

ik denk toch ook dat eenvoudigs en goedkoops kan met 2 losse fietscomputers. ene voor de snelheid andere voor de trapfrequentie.

Mijn oplossing is via mijn grappig edge en een trapsensor dan kan je dit snelheid en trapsensor in 1 toestel krijgen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#5 Bericht door Mugtango »

Ook ik moet je helaas teleurstellen door te zeggen dat mijn Polar c200 werkt met 2 losse sensoren. Eéntje op het voorwiel voor de snelheid en eentje op de cranck voor..... juist, ja, de trapfrequentie ;-)

En uiteraard nog een derde sensor rond mijn borstkas voor wat de hartfrequentie betreft. In mijn eerdere zoektocht in het kader van een eventuele zoektocht naar een fietsgps ook meerdere malen op het probleem van de gecombineerde sensor gestoten. En die kan idd alleen maar op een bukfiets...
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#6 Bericht door Wouter D »

Slapende handen heeft niets te maken met de fiets. Op termijn zal het probleem zich waarschijnlijk ook aanbieden bij de ligfiets als het in een verder stadium zit. Als jij hetzelfde hebt als ik, dan heb je caplar tunnel syndroom. Slapende handen zijn van de belangrijkste symptomen, je hebt dat enkel bij bepaald houding van de hand. Eens bij een dokter langs. ZE kunnen dat fixen.

Iig welgekomen en proficiat met je aankoop. Ik hoop dat je verder niet op mij lijkt anders is je fujin de eerste in een ganse collectie... Ligfietsvirus heeft zo zijn verschillende uitwerkingen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#7 Bericht door Ronnius »

Van mij ook een dikke proficiat met je aankoop.
spruitje schreef:Ik hoop dat je verder niet op mij lijkt anders is je fujin de eerste in een ganse collectie... Ligfietsvirus heeft zo zijn verschillende uitwerkingen.
Zo zijn er nog, de zomer van 2011 ben ik begonnen met een Grasshopper.
Dat was het begin van ... 6 ligfietsen #-o
en van veel meer kilometers fietsen dan ooit gedacht =D>

Zeg niet dat je niet verwittigd bent :lol:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#8 Bericht door Mugtango »

Kleine reactie op Spruitje:

Slapende handen zomaar direct verbinden aan het carpal-tunnel syndroom is misschien ook wat kort door de bocht. zoals met zoveel dingen, kunnen er ook hier meerdere oorzaken zijn. Gaande van idd de zithouding, tot verschillende medische varianten. Zo kan ook last thv de schouder (ik denk dan bijv calcificatie van de supraspinatuspees) uitstraling geven tot in de handen.

Als je zelf last had van carpal tunnel, en je geraakte er van af dan mag ik je geluk wensen. Beroepshalve zie ik ook nog veel mensen voorbij komen die werden geopereerd en uiteindelijk slechts weinig verbetering vaststelden. (wat hier natuurlijk niet als een pessimistisch verhaal of het afraden van een operatie moet worden gezien: wie last heeft mag en moet alles proberen om beterschap te bekomen)

Was dit nu even gedeeltelijk off-topic zeg..........

Oh enne aan de topic-starter: proficiat met je aankoop en welkom in de grote groep van liggende verslaafden (tip: laat iemand anders je portefeuille beheren ;-) )
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#9 Bericht door erde »

Hallo ligger, ik ben blij dat er ook in West-Vlaanderen liggers bijkomen. =D> :D
Welkom, welkom als ligger en ook welkom op het forum hier. :D
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

welkom !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#11 Bericht door k@rolus »

Welkom !
We hopen je eens te ontmoeten op één van onze tochten :wink:

Plaats reactie