Wow - Antwerpse Liggers

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Re: Wow - Antwerpse Liggers

#31 Bericht door louis »

Het is niet omdat je reeds
een redelijk aantal liggers kan op lijsten dat deze ook interesse hebben in een vereniging. Het is mij al opgevallen dat
nogal wat liggers neigen naar een zekere vorm van individualisme.

Dat schreef Peter. Ik vind het wel tof alvast dat we weten dat er liggers zijn in Antwerpen. Ongeacht of er nu wel of niet een ' club' uit ontstaat. Zo heb ik al een paar liggers ontmoet en er ritjes mee gemaakt. Zonder dat we een ' club' zijn. Een van de bijkomende voordelen aan het ligfietsen is het gevoel van vrijheid, en dat heeft misschien te maken met dat ' individualisme' waarover Peter spreekt.
Moet er perse een 'club' of vereniging worden opgericht om een leuke toffe groep af en toe bij elkaar te brengen om samen datgene te doen waar het om is begonnen? Hoe leuk is het niet dat er iemand op een ochtend een ideetje heeft voor een ritje met iets leuks erbij. En dat hij of zij enkele mensen in zijn of haar omgeving kent die misschien mee gaan! Dat is toch tof!
Natuurlijk, het feit dat er al zo'n 'club' is als de Gentse liggers, dat maakt heel veel goed, dat maakt dat het wel allemaal kan gebeuren. De informatie, de ontmoetingen. Zonder zo'n vereniging, zonder zo'n uitgebreid forum zou er heel veel niet bestaan. Ik zou wellicht geen Antwerpse liggers ontmoet hebben, ik zou wellicht niet zo van de ligfiets kunnen genieten, misschien had ik er zelfs wel geen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wow - Antwerpse Liggers

#32 Bericht door Wouter D »

niet vergeten dat voor elke rit die je via forum regelt, ook elke deelnemer moet aangesloten zijn bij de sportievakverzekering. indien één deelnemer niet is aangesloten en er gebeurt iets met lichamelijk letsel, word dat niet gedekt
Aansluiting bij VWB wordt door sportievak ook erkend, het is wel nodig dat je je laat registreren bij ons met je gegevens.

voor de 7 euro die je trouwens bij de meeste mutualiteiten 100% terugtrekt, zie ik geen enkele reden dat iemand daar moeilijk kan over doen.

en tenslotte, als je valt en je hebt bvb een schaafwonde, laten verzorgen door een dokter kan zeker geen kwaad, kwestie van evt complikaties te voorkomen dan wel in te dekken.

dokter : ca 25 euro
mutualit: betaalt 11 euro terug
sportievak: betaald rest bedrag terug
betaald gemaakte apotheekkosten terug.

Geef nu nog eens één reden om je niet aan te sluiten en zo jezelf en je collega liggers in te dekken bij ongeval met lichamelijk letsel.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie