Louis - Wow

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Kilometers vliegen onder me door

#106 Bericht door louis »

Kilometers spoor vliegen onder mij door. Weet je dat ik het eerst maar niks vond, dat er in de Waw een gat zat in het vooronder? Dank je Pleeboy, dank je Fujin, voor het medeleven. Mijn moeder heeft nogal wat vreemde snuiters op de koffie gehad, vroeger en nu nog. Wanneer ik vroeger ging trainen en ik kwam ergens een renner tegen dan kwam het wel eens voor dat ik hem meenam naar mijn moeder voor een kopje koffie en een sneetje peperkoek. Met boter. Ik zei altijd dat als ik iemand mee nam naar mijn ouderlijk huis, nou dan kon je er zeker van zijn dat ik die gast graag had. Er hebben nogal wat fietsjes tegen de muur gestaan. En als mijn vader thuis was dan kon je er op rekenen dat de ketting werd gesmeerd terwijl we aan het koffiekletsen waren met ons moeder.
Vandaag vlogen de kilometers onder mij door. Ik was namelijk op weg. De asfalt vliegt echt onder me door, als ik door het gat kijk. Soms vliegen er takjes onderdoor, of paardenmest. Of een of ander dood vogeltje. Ik zie liever paardenmest dan een dood vogeltje onder me door vliegen. Liever geen dood vogeltje waar dan ook maar als het dan toch perse moet dan liever in het gras of in de bladeren. Of tussen de wortels van een veilige dikke boom.
Twaalf kilometer Oesterdam vliegen onder mij door. Halverwege, het kan ook iets meer of minder zijn, doe ik een plas en word in de gaten gehouden door twee scholeksters. Ik ga op een afstandje van de Waw staan zodat ik hem nog eens goed kan bekijken. Op de achtergrond breekt een kytesurfer het wateroppervlak. Zijn touw verticaal de rest van het decor en de wolken. Nu begrijp ik waarom Franse kunstschilders naar Holland kwamen om de typische luchten. De Impressionisten waren er gek van. De volgende keer eens aan Fujin en Luki vragen of ze naar de wolken boven de Oesterdam willen gaan kijken. Op het bankje ergens halverwege kunnen drie personen zitten. Het bankje staat ergens halverwege maar het kan ook wat meer of minder dan dan halverwege. Op de terugweg misschien een koffietje gaan drinken bij ons moe. Koffie met een sneetje peperkoek. Met boter.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De rode Wawdagdroom

#107 Bericht door louis »

Vannacht droomde ik dat er een Waw in mijn garage stond. Een rode met een enorme lange neus. Een rode neus. Ik dacht nog; Wat een lange neus! Ik droom wel eens dat ik droom, 'k had dat vroeger al. Als klein manneke. Ik droomde dat ik moest plassen en dat ik voor de toiletpot stond met mijn broekske omlaag. Wel, het klopte wel dat ik moest plassen maar dat ik voor de pot stond met mijn broekske op mijn enkels, dat klopte niet. Zo is het met de rode droom ook. Een paar zaken kloppen, er staat een rode Waw in mijn garage, maar de neus is lang maar ook weer niet zo lang.
Als ik me niet vergis heb ik vanavond gedagdroomd. In de Waw, op het rechte stuk richting Kreekraksluizen. Het gras wuifde en zoefde voorbij, alles wuifde en zoefde voorbij, het leek alsof ik en de Waw het enige was dat stilstond. Fietsers kwamen als zot achterstevoren aangevlamd. Op de brug over het Schelde Rijnkanaal zag ik beneden een vrachtschip kruisen. De schipper keek nog om. Ik denk dat toch. In dagdromen gebeuren er soms de meest vreemde zaken. Ik heb al gedagdroomd dat ik moest plassen. En omdat ik erbij dagdroomde dat ik stopte met fietsen heb ik gelijk maar echt geplast. Ik stond toch stil met mijn broek op mijn enkels.
Over plassen gesproken, als je een klein beetje zout in je bidon met water doet gaat het water beter worden opgenomen en moet je minder snel plassen. Hoewel het weer vertrekken na een plasje best wel tof kan zijn. Aan de andere kant kunt ge ook net doen alsof ge moet. Ik ga zo meteen even naar beneden, naar de Waw kijken. Of ik niet heb gedroomd. Ik zou durven zweren dat ik net een Rood gevaarte binnen heb geduwd. Een Rode velomobiel met een lange rode neus.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Het magische stukje weg

#108 Bericht door louis »

Er is zo'n fietspad richting de Brug, richting de Kreekkraksluizen. Wij zeggen dan, op de oude Zeeuwse weg. Eenmaal onder het viaduct door kan 't spel beginnen. daar onder dat viaduct loopt 't steil omhoog zodat ge niet kunt zien wat er vlak voor je neus gebeurt. Altijd weer spannend. Dan is 't nog een heel klein beetje klimmen. En dan mag het voor mijn part voor altijd doorgaan.
Niet dat het fietspad zo glad is, niet dat het geen moeite kost maar er gebeurt daar iets mentaals. Het lijkt wel of het heel erg snel gaat. Het is er smal, het gras aan de kant is er hoog en heeft een deel van het fietswegdek ingenomen en bezet. Je moet er sturen, de velomobiel op de weg houden. Er is geen tijd om op de snelheidsmeter te kijken. De mijlpalen zijn de hectometerpaaltjes aan de weg voor de grote benzinemotors. En bukkers. Die weten zich daar geen raad en gaan slingerend aan de kant. Het stuk is veel te kort naar mijn zin. De mijlpalen en mijlpaaltjes geven zich veel te snel gewonnen. Er is iets vreemds aan dat stukje fietspad. Er staat geen maat op. Zelfs het valse platte omhoog lijkt af te dalen, lijkt zich gewonnen te geven. Mijn Waw voelt zich daar thuis, ik hoor hem net niet grommen, of spinnen. Ik vraag me af of er nog zulke magische stukjes fietspad zijn.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De Waw en ons moe

#109 Bericht door louis »

Zo raar was dat. Mijn allereerste rode velomobiel van het type Waw, met nummer 204, stond vanochtend op de plaats in de garage waar 35 jaar geleden mijn allereerste motor stond. Merk BMW, type R90S. Kleur grey, grijs voor de gewone mens. Het zat zo. Ik heb vannacht in mijn ouderlijk huis geslapen omdat mijn moeder even niet zo goed is. En dus stond mijnen velomobiel in de garage van mijn ouderlijk huis! Mooi toch! Ik sliep in het bed waar ik als manneke van drie droomde van ridders, cowboy's en dat ik kon praten met de dieren. Of toch in ieder geval met mijn eigen diertjes. Cavia, konijn, tamme kraai, roek en duif. Bij het konijn scheelde het niet veel. Misschien omdat we veel gemeen hadden. Een paar jaar later, pak em beet dat ik 9 jaar was droomde ik al over meisjes. Het konijn en de duif waren inmiddels dood en ik merkte al wat verschil tussen mijn vriendjes en hun zusjes. Je kon namelijk met jongens veel beter riddertje spelen. Hoe kon ik weten dat ik 45 jaar later diezelfde zusjes drijfnat achterliet eens ik ze passeerde met mijn bloedmooie Waw. Want laten we elkaar geen mietje noemen: De Waw laat maar weinig vrouwen koud! Of ze spelen het, dat kan ook.
In ieder geval heb ik vandaag weer meer vrouwelijke duimpjes omhoog gekregen dan van ander volk langs de kant. Ik had het vanochtend trouwens niet gemakkelijk bij het rijden. Niet zo goed geslapen in mijn jeugdbedje en heel vroeg op om ons moe een bakje koffie aan bed te brengen. Het deed mij net zo goed trouwens. Ee beetje koffie, veel warme opgeklopte melk en twee klontjes. ' Heerlijk' zei ze.
Tijdens het rijden voelde ik het ontbreken van een extra bommetje. Ken je dat? Dat je goed doorrijdt maar dat je weet dat er nog reserve is als het echt moet. Als er echt een bukkerige onverlaat het hazepad wil kiezen. Dat je toch even dat stukje overhebt. Zoiets vertel ik hier maar dat vertel ik niet tegen mijn moeder. Die weet al lang hoe laat het is. Ze weet nog precies hoe het ging met de grijze BMW. Die stond vroeger op dezelfde plaats waar vanochtend de rode Waw stond.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Absoluut of relatief

#110 Bericht door louis »

Is het verschil tussen absoluut en relatief nu absoluut of relatief? Neem nu snelheid. Mijn vader zei me vroeger, toen ik nog veel trainde: Je moet trainen met een oude fiets, met een roestige ketting, slappe banden, een fiets van ijzer, loeizwaar. En dan de wedstrijden rij je met je superfietsje. Daar zit wel iets in, dat vond ik toen al maar ik luisterde niet naar zijn raad. Omdat die roestige fiets niet mooi was en het fietste niet lekker. Nu zie ik veel bukkers met wielen met hoge velgen, lichte carbon kaders en zelfs de kleding soms aerodynamisch. Dus willen ze absoluut sneller en niet alleen maar relatief. Eigenlijk is de velomobiel iets of wat doorgedreven zucht naar absolute snelheid. In mijn geval toch. Zelfs de ketting moet perse lekker gesmeerd lopen. Zelfs bij hoge temperaturen rijd ik wel eens met de winterkap op. Puur om die paar meters die ik dan sneller ga. Ik denk dat die absolute snelheid bij veel mensen een rol speelt. Ik denk dat ik ook hoge velgen zou nemen mocht ik op een bukker rijden. met de bidon achter mijn rug, voor de aerodynamica. Maar godver, wat zou ik balen als ik daar met mijn carbon fietsje diep over het stuur, een triathlonstuur, als zot over de Oesterdam vlam en dat er ineens een rode Waw naast me rijdt. De bestuurder wiebelt een beetje met zijn bovenlijf. Misschien is dat enkel maar om aan te geven dat ie wel degelijk puur op menselijke kracht voortbeweegt. De mens onder de kap eet een banaantje en kijkt naar de hoge velgen van de bukker. In een velomobiel worden de haartjes op de armen niet naar achteren gestuurd door de wind.
Het is niet alleen de snelheid die absoluut of relatief belangrijk is bij een velomobiel. Of de Waw mooi is, tof is, spannend is of weet ik wat. Het kan allemaal absoluut zijn, of relatief. Absoluut!

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Absoluut of relatief

#111 Bericht door fujin »

louis schreef:. Maar godver, wat zou ik balen als ik daar met mijn carbon fietsje diep over het stuur, een triathlonstuur, als zot over de Oesterdam vlam en dat er ineens een rode Waw naast me rijdt. !
Hi, hi, ik heb geen rode WAW maar dat heb ik toch al eens meegemaakt. :D
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Een stukje rode Waw, denken we

#112 Bericht door louis »

Het was 3200 jaar voor Christus en wellicht een of andere Egyptenaar of een ander vrij beschaafde persoon vond het wiel uit. Wie het eerste wiel heeft uitgevonden, weet ik niet maar ik ben wel blij dat hij het wiel heeft uitgevonden. Maar stel nu eens dat het wiel nog niet was uitgevonden? Pfff, vergeet de velomobiel dan maar of toch in ieder geval het fijne snelle rijden met de velomobiel. Absoluut of relatief, dat maakt dan al helemaal niks meer uit.
Buiten het rijden met mijn Waw, het spotten van vogels, petanque, schrijven en schilderen ben ik geweldig geïnteresseerd in geschiedenis en archeologie. Hoe ontstaat iets? Hoe begint iets? Hoe komt iemand er in godsnaam toe om een wiel uit te vinden. Hoe komt iemand in godsnaam op het idee op in 1800 een wiel met luchtbanden te verzinnen? Welke hersenkronkels maken het mogelijk dat er ene mens ergens op de wereld een velomobiel gaat maken? Zouden die vroegere hogere beschavingen, die bijvoorbeeld de pyramides hebben gebouwd en de beelden op de Paaseilanden hebben getransporteerd, zouden die al supersnelle, superlichte velomobielen hebben ontwikkeld? Er waren er in die tijd ook al erg weinig. Relatief. Net zoals nu zijn mensen vaak een beetje bang van iets dat op alle fronten beter is. Het onbekende, wat een boer niet kent, eet hij niet. Wat gaan de archeologen over miljoenen jaren denken als ze overblijfselen vinden van een Waw in de Antwerpse kempen? Natuurlijk vinden ze ook onderdelen van een Quest, misschien iets minder goed geconsumeerd, dat zal de tijd leren.
De kinderen op school lachen zich suf met de snelheden die de leraren toedichten aan de velomobielen die miljoenen jaren geleden de wegen van de lage landen onveilig maakten.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Dat stukje pad

#113 Bericht door louis »

Soms zijn er stukjes pad bij dat ik het niet kan geloven hoe makkelijk het allemaal gaat. Wat dat betreft is rijden met een velomobiel eigenlijk een mooie metafoor voor het afjakkeren van de tijd dat je er bent. Je bent er maar je gaat verder en verder. Vanochtend regende het hele kleine druppeltjes. Zelden zo'n kleine druppeltjes gezien. En dan heb ik enkel de druppeltjes gezien die op mijn ruitje vielen of op de rode neus. Het meeste viel naast me. Aan de ene kant was er wat wind maar aan het gemaaide gras in de berm kon je dat niet aflezen. Ik vergat te trappen omdat er een buizerd parallel bleef vliegen. Een onverlaat met een geel shirt aan, zag zijn kans schoon en haalde me in. Het ging zo snel dat ik niet kon zien of hij hoge velgen had. Ja, Ultremobandjes met een groen streepje, dat dan weer wel. En dan moet je weten dat het net op mijn zalig stukje pad is, waar ik op dat moment juist ben tijdens het leven van mijn leven. Ge zou voor minder! Ik zeg niet dat het kiekevlees hét sein was om aan te zetten maar het hielp wel.
Soms zijn er stukjes pad bij dat ik het niet kan geloven hoe bijzonder het allemaal gaat. Voorbij gaat. Na een paar maal malen kon ik zelfs in de spiegel niet meer zien welke bandjes hij had, of hij hoge velgen had, welke kleur shirt hij aan had.
Bij de hoge bocht naar rechts richting Kreekkraksluizen kruiste een buizerd mij op mijn pad. Het mocht lijden dat het dezelfde was van een paar hectometers geleden. Het miezerde nog steeds kleine druppeltjes maar dan vrij positief. Kleine lichte doorzichtige druppeltjes die door hun geringe gewicht wat langer onderweg waren bij het naar beneden vallen. Bij een langdurige regenbui maakt dat al helemaal niks meer uit.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Waarom een Alleweder

#114 Bericht door louis »

'Daarom noemen ze dit type een alleweder!'
Ik had het wel uit willen schreeuwen, beste liggers. Naar de mensen die vandaag her en der op de route afdropen. Het regende oude wijven en ik zat er middenin. Figuurlijk natuurlijk, net zoals die oude wijven want begot wie weet wie er precies middenin zit.
Voordat ik vandaag de rode kar aanduwde heb ik de twee voorbandjes verwisseld. Ik had dat hier ergens gelezen. Iemand had de banden rond de 3000 kilometer van plaats verwisseld en dus deed ik dat ook maar. Zo zou ik ook niet voor verrassingen komen te staan onderweg. Ooit moest het er toch van komen.
Wat rijdt die dekselse Waw toch zalig. of is bizonder, zonder de 'j' een beter woord? Ik hoop stilletjes dat Fujin vandaag niet richting Neeltje Jans is gereden want ik wil er zo graag bij zijn als ie zijn gele neus richting Veerse meer stuurt. Vandaag kon ik niet maar de volgende keer wil ik dat heel graag doen. Weer of geen weer! Daarom noemen ze dat type Alleweder.
Als je echt zin hebt om te spelen kun je twee dingen doen. Of drie, of meer, dat ligt eraan. Er voor kiezen om wat trager te rijden in de hoop dat er iemand achter je aan komt en het op zijn heupen krijgt. Of heel hard gaan rijden in de hoop dat er in de verte gekromde lijfjes opdoemen met een verbeten kopje. Bukkers hebben soms van die valhelmpjes op waarvan de achterkant een hoog insectengehalte heeft. Daar krijg ik het van op mijn heupen. Het regende vandaag oude wijven, pijpenstelen, druppels zo groot als overmaatse knikkers. Ik ben behoorlijk nat geworden maar niet door de regen. Daarom noemen ze mijn type velomobiel een Alleweder

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Wow

#115 Bericht door fujin »

Hi hi, nee vandaag is het geen rondje Neeltje Jans geworden.
Bij demontage van het voorwiel van de Quest had ik het voor elkaar gekregen om de binnendraad van de wielas te beschadigen.
Dus gistermiddag door een kennis even op nieuw laten tappen en daarna wiel en voorwielophanging weer ingebouwd.
`t Is niet moeilijk, maar het is wel een beetje priegelen bij de Quest. Wat dat betreft heft een velomobiel met open wielkasten toch wel een voordeel.

En vandaag dus maar een beetje in de buurt gebleven om de zaak te testen. Rondje Lillo- Zandvliet - Berendrecht. Op de terugweg op Noorderlaan veel politie die verkeer stond te regelen voor de Triathlon. Maar mocht er gelukkig wel langs.

Die rit naar Neeltje Jans komt en nog wel een keer aan.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Neeltje Jans

#116 Bericht door louis »

Alsof ge het wist Fujin, de rit ' Neeltje Jans' komt er inderdaad aan. Aanstaande maandag is 't zover. Wellicht via Wemeldinge en Veerse meer en terug over de Philipsdam. Meer dan 200 kilometer wordt dat dus. Een mijlpaal.
Vandaag moest ik daar even niet aan denken. Bekende weg was plotseling in heel laag en heel vals plat. Maar dan bedoel ik echt vals plat he. Alle putjes en bultjes had ik. Zelfs de grote paardenmesthopen kon ik niet ontwijken. Ik topte ze net niet af met de voetopening. Op sommige stukjes scheelde het wel 10 kilometer of meer. Twee flesje bier had ik gisteren gedronken en dat ik veel voor me. Ik steek het daarop en het is meteen de laatste keer dat ik twee flesjes bier drink en weet dat ik de volgende dag ga Waw-en.
Ik kijk uit naar maandag, de eerste dag van mijn verlof, op reis met de gele Quest naar de Neeltje Jans. Op de terugweg stoppen we misschien even bij de Plompe toren. Vanuit de uitkijktoren kun je met een kijker de zeehonden zien zonnen op het strand.
Wat een lekker gevoel is het trouwens, vooral bij een langere rit, dat je weet dat een lekke band geen probleem meer is. Tenminste, een lekke voorband is geen probleem meer. Over de Neeltje ben ik met de velomobiel nog nooit geweest. Wat een ongelofelijk werk is dat allemaal geweest die aanleg van de grootste stormvloedkering van de wereld. Het is een onderdeel van de grote Zeeuwse waterwerken. En dan te bedenken dat het allereerste deel van die waterwerken is gestart vlakbij de Woensdrechtse haven. Als er niet zoveel overstromingen waren geweest en als Napoleon niet zo vervelend was geweest en de Duisters, van hetzelfde laken een pak. Dan was Woensdrecht, zo tussen Rotterdam en Antwerpen in, de grootste haven van de wereld geweest.
Heb ik nu al gezegd dat ik zin heb in die mijlpaal aanstaande maandag? Waar zou de Luki uithangen? Misschien dat die ook wel zin heeft om de Neeltje Jans te gaan inspecteren, of nog andere liggers.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De rode ploert

#117 Bericht door louis »

Vandaag is het de laatste keer dat ik nog eens een ritje doe over de oesterdam bij meer dan 30 graden. Nee, het is niet het ritje dat ik doe maar halverwege stoppen, dat doe ik niet meer bij meer dan 30 graden onder de blekke zon. De koepren ploert deed me smakken, verlangen naar koud water en dat beste liggers is er meer dan voldoende aan de kant van de oesterdam. Alleen kon ik er niet geraken wegens te glad. De gedachte aan koud water over mijn hoofd deed me sidderen en kiekevlees a volonté. Ik had het niet breed, zou ik later zeggen. Mijn drinken was gekookt, mijn hoofd was gekookt, mentaal was het een drama. En terwijl ik zo zat te dromen van koud water op een bankje hoorde ik een sissend geluid. Het voorbandje aan de kant van de zon liep leeg. Kent ge dat, dat ge bij bepaalde gebeurtenissen in de ontkenningsfase zit? Ik kon het niet geloven dat ik daar moederziel alleen op de oesterdam stond, met een gebakken lijf, hete drankjes en een platte band. Ik wilde thuis zijn, liggend ja, maar dan op de bank, met een koud colaatje en ijs. En een kilootje vanilleijs met aadrbeien. Een milkshake van 1,5 liter. Watermeloen, een stuk of vier.
Goed, nadat het bandje weer was opgeknapt ben ik omgedraaid en heb de rit verkort. Wat ben ik blij dat mijn moeder nog in ons ouderlijk huis woont. Ik zweer het, Kalmthout had ik niet gehaald, zo slecht ging het. Eenmaal de kop onder het koude water en ergens de geur van een lekker bakje koffie en ik was het leed al weer bijna vergeten. Koffie, peperkoek, koud water, koekjes, isostardrankje en een boterham met stroop.
Met dik 20 kilometer in 't uur ben ik dan toch de grens overgegaan. Het rode wawke moet worden gesmeerd, gewassen, uitgeruimd en het bandje moet op de goede spanning worden gebracht maar eventjes wil ik hem niet zien. Morgen is 't mijnen dikke vrind weer. Maandag moet ie proper zijn en klaar voor de grote rit over de Neeltje. Ik hoop dat het niet zo warm zal zijn als vandaag. Misschien een doekje meenemen voor over de bandjes te hangen als we ergens stoppen waar geen schaduw is.
Fijn weekend liggers!

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Wow

#118 Bericht door Peter J »

Tja... dit is niet bepaald het weer om met een velomobiel op stap te gaan... Ik zou zelfs meer durven zeggen,
bij zo'n hitte kom ik tussen 12 en 18 uur niet buiten als het niet moet om één of andere reden. [-o< :roll:
Respect dat jij dat wel hebt aangedurfd :!: =D> =D> =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Wow

#119 Bericht door fujin »

Het kan wel, maar echt fijn is het niet.

Gisteravond was het behoorlijk zweten op terugweg van Breda naar huis.
Volgeladen velomobiel met laptop, kleding, etc etc.
Ook nog iets te lang doorgewerkt.
Dus toen er bij Zundert ook nog een omleiding wegens werkzaamheden was, had ik het eigenlijk wel gehad.
Maar even opgebeld naar huis en de planning omgegooid. Er een rustig toerritje van gemaakt over alternatieve, auto-luwe route.
Snelheid laag, maar wel genieten van nieuwe route.
Wel 2 liter vocht naar binnen gespeeld over 50 km.
En vanmorgen dan maar de boodschappen gedaan in plaats van gisteravond.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

We hebben Neeltje gezien

#120 Bericht door louis »

Twee voorverkenners van de Antwerpse Liggers, een chapter van de Gentse Liggers, hebben de fietspaden op de Neeltje Jans gecontroleerd. Goed gevonden en goed bevonden. Omdat ze er toch waren hebben ze gelijk de romige vissoep en de broodjes garnaal en zalm op smaak beoordeeld. Ook bij dit vervelende karweitje werden er ruime voldoendes gegeven. Hier aan de kust, de Zeeuwse kust waar de zilte Noordzeelucht voor honger zorgt. Ongeacht de trajectcontrole reden de Gele Quest en de Rode Waw zij aan zij over de Oosterschelde waterkering. Over e grootste waterkering ter wereld. Ergens halverwege reed de Quest lek, niet de laatste keer voor die dag.
Goed idee van Fujin om de Neeltje langs boven aan te vallen zodat we het mooiste en spannende stuk als terugreis hadden, mét wind mee. Niet onbelangrijk, maar hoe belangrijk zou later blijken naar bijna 19600 hectometers.
Wat is water toch lekker he Gert-Jan? Koffie ook, maar dat hadden we niet bij anders had ik voor je een bakje gezet terwijl je voor de tweede keer vandaag een nieuwe binnenband stak. Dit keer was het de achterband. Zo vlak bij huis en dan een schroefje uit je band pulken.
Inmiddels een badje genomen want staande douchen was te zwaar, te vermoeiend. Inmiddels je mooie foto's bekeken waarvoor dank.
Inmiddels een slaapje gedaan en een klein beetje gedroomd over Neeltje. Neeltje is een meiske, een Zeeuws meisje. Gert Jan en ik hebben Neeltje gezien. De Gele Quest, toffe bak trouwens, en de rode Waw, zijn een paar keer vereeuwigd, bewonderd en ze hebben hun beste wieltjes voorgezet. Ik had het bij momenten lastig, 'k voelde me wat ouder. Vandaag hebben Fujin en ik Neeltje gezien. Mooie rit!

Plaats reactie