dmd
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: dmd
Ik ben een beetje jaloers op zo'n mooie lange stroomlijnstaart
Maar ja, ik heb echt de kortere draaicirckel nodig van de open wielkasten. En Strada's met lange staart maken ze niet
Maar ja, ik heb echt de kortere draaicirckel nodig van de open wielkasten. En Strada's met lange staart maken ze niet
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: dmd
Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.Pleeboy schreef:Proficiat! Niet te zot in de bochten...
De schade valt gelukkig enorm mee! Gelcoat zitten enkel putjes in, maar je moet er al van dicht op kijken. Spiegeltje is afgebroken, maar das vervangbaar...
Het ergste van al was dat er een tien-tal autobestuurders stonden op te kijken, die lagen waarschijnlijk allemaal in het deuk van het lachen Tja, hoe zou je zelf zijn als ge zo iemand uit een Quest ziet klauteren
Quest 581 - M5 CHR
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: dmd
Niet goed!dmd schreef:Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.Pleeboy schreef:Proficiat! Niet te zot in de bochten...
De schade valt gelukkig enorm mee! Gelcoat zitten enkel putjes in, maar je moet er al van dicht op kijken. Spiegeltje is afgebroken, maar das vervangbaar...
Het ergste van al was dat er een tien-tal autobestuurders stonden op te kijken, die lagen waarschijnlijk allemaal in het deuk van het lachen Tja, hoe zou je zelf zijn als ge zo iemand uit een Quest ziet klauteren
Gelukkig heb je, buiten een beschadigd ego, zelf niks en valt de schade mee.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: dmd
Je bedoeld dat je met je fonkelnieuwe Quest direct al op zijn kant bent gegaan ?!?! Dat is heel vervelend.dmd schreef: Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.
Ik ben er ook voor om mensen die een velomobiel willen aanschaffen eerlijk te waarschuwen voor het gevaar hiervan, in plaats van het te bagataliseren. Ik lees te vaak "eigen schuld" en te weinig "Pas op, ze zijn per ontwerp erg onstabiel en er is weinig nodig om ze op hun kant te krijgen"
Dat vrijwel iedere velomobielrijder al eens op zijn kant heeft gelegen of zelfs over de kop geslagen is, en in het minste geval tot zijn schrik zonder waarschuwing en ongewild op 2 wielen heeft gereden zegt wat dat betreft genoeg. Het risico valt zeker NIET mee.
Laatst gewijzigd door NL-ligger op ma 12 mar 2012, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Public Relations
- Berichten: 796
- Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
- Postcode: 9000
- Fiets: Challenge Alizé
- Locatie: Gent
- Contacteer:
Re: dmd
Als je wil probeer ik ze wel eens uit te polijsten hoor...
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: dmd
Tja... Bij deze ben ik ook verwittigd... Hopelijk kom ik dit niet al te vaak meer tegen.
Deze middag eens het vuil er af gewassen, en gelukkig valt de schade enorm mee! Die gelcoat moet echt straf spul zijn!
Deze middag eens het vuil er af gewassen, en gelukkig valt de schade enorm mee! Die gelcoat moet echt straf spul zijn!
Quest 581 - M5 CHR
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: dmd
Ah dat is fantastisch, we spreken wel eens af! Nog beter zou zijn dat je me eens voortoont hoe ik dat best zou doen... kan ik in de toekomst misschien nog gebruikenBram Mouton schreef:Als je wil probeer ik ze wel eens uit te polijsten hoor...
Quest 581 - M5 CHR
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: dmd
Ik vind dat het risico wel meevalt. Nog even geduld en Bicky zijn enquete zal wel wat duidelijk maken. Een Quest is - voor zover ik weet - niet ideaal wat bochtenstabiliteit betreft, maar daarom moet je nog niet alle velomobielen als onstabiel bestempelen.NL-ligger schreef: Ik ben er ook voor om mensen die een velomobiel willen aanschaffen eerlijk te waarschuwen voor het gevaar hiervan, in plaats van het te bagataliseren. Ik lees te vaak "eigen schuld" en te weinig "Pas op, ze zijn per ontwerp erg onstabiel en er is weinig nodig om ze op hun kant te krijgen"
Dat vrijwel iedere velomobielrijder al eens op zijn kant heeft gelegen of zelfs over de kop geslagen is, en in het minste geval tot zijn schrik zonder waarschuwing en ongewild op 2 wielen heeft gereden zegt wat dat betreft genoeg. Het risico valt zeker NIET mee.
Noem het "leergeld", als je wil. Zeg nu zelf: wie is met zijn bukker nog niet onderuit gegaan ? Het verschil is dat op de kant gaan met de velomobiel meestal meer schade als gevolg heeft.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: dmd
Ik ben zelf ook wel een op mijn zij gegaan alleen lag het niet zo zeer aan het bochten werk maar aan een boord steen. En ja ik bechouw het ook als leergeld. En uit zo ver ik al gehhord heb en zelf heb meegemaakt zijn er maar weinigen die zich echt gekwetst hebben. Door de constructie zit je eigenlijk redelijk veilig.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: dmd
Dat is inderdaad een goeie samenvatting van hoe ik het ook bekijk...Capojan schreef:Noem het "leergeld", als je wil. Zeg nu zelf: wie is met zijn bukker nog niet onderuit gegaan ? Het verschil is dat op de kant gaan met de velomobiel meestal meer schade als gevolg heeft.
Quest 581 - M5 CHR
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: dmd
in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- wout
- Helper
- Berichten: 438
- Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
- Postcode: 9988
- Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
- Locatie: Watervliet
- Contacteer:
Re: dmd
dan moet deze persoon tochwel heel straffe toeren uitgehaald hebben. ik ben nog geen enkele keer gekanteld of zelfs (onbedoeld) op twee wielen terechtgekomen. En ik rijd niet als een ouwe pé. 90 °bochten aan 30-35 per uur doe ik dagelijks. Mijne Waw plakt gewoon aan de baan.spruitje schreef:in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
@DMD helaas leergeld, gelukkig ben je er met de schrik vanaf gekomen en valt de schade heel goed mee
weer of geen weer, altijd velomobielweer
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: dmd
Sloten, veelvoorkomend langs de wegen om regenwater af te voeren zijn meestal gegraven in een V vorm. Als je daar ondersteboven in komt te liggen met een auto kunnen je deuren niet open, je zijramen bieden geen uitweg door de wanden van de V en je enige weg is nog de voor of achterruit...als die niet te diep in de slijk en plantenleven zijn gedrukt op de bodem van de V. Met een beetje pech verdrink je als een rat in een kooi.spruitje schreef:in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
In een velomobiel is er al helemaal maar 1 uitweg : het instapgat dus het is niet best als die naar beneden gericht een V vormige sloot induikt. Maar dan ook weer, in (doods)nood moet je 35-50 kg toch van je af kunnen krijgen...tenmiste, als je handen niet wegzakken in het slijk...brrrr pure horror !
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: dmd
Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!wout schreef:dan moet deze persoon tochwel heel straffe toeren uitgehaald hebben. ik ben nog geen enkele keer gekanteld of zelfs (onbedoeld) op twee wielen terechtgekomen. En ik rijd niet als een ouwe pé. 90 °bochten aan 30-35 per uur doe ik dagelijks. Mijne Waw plakt gewoon aan de baan.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: dmd
Misschien is het dan wel iets makkelijker een Strada weer op 3 wielen te krijgen door de schuine stand van de wielen en grotere spoorbreedte, of niet onbelangerijk : het in grotere hoek kunnen tegensturen. Als je een kritieke helling bereikt en je kunt niet genoeg tegensturen omdat de wielkasten verder uitsturen naar de andere kant niet mogelijk maken, kun je waarschijnlijk omslaan niet meer voorkomen.rik schreef: Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;