Ronnius

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Ronnius

#1 Bericht door Ronnius »

Ik ben Ronny wonende in Sint-Amandsberg (Gent), niet origineel maar ingevoerd uit het platteland (17 j geleden).
Nu tot mijn eigen verrassing 11 jaar na datum toch nog een ligfiets besteld. Een Grasshopper fx. Ik schrijf 11 jaar na datum omdat ik in het voorjaar van 2000 ook al in de ligfiets winkel (Langeviolette straat) ben geweest en ook een paar fietsen heb geprobeerd en het liggen me zelfs zeer beviel. Maar net voor de zomer (en eventuele aankoop) een beetje ongelukkig gevallen met een zwaar verstuikte pols tot gevolg, 2x2weken gips en 3 maand out, resultaat: zomer voorbij, conditie voorbij. Maar in die periode heb ik ook leren werken met de pc (ik kon toen ook niets anders) en ik was er zo aan verkocht dat ik de laatste 5 jaar zelfs helemaal niet meer fietste :-(. Resultaat 20 kg zwaarder en 0 conditie.
Voorbije zomer door een fout van een ander (ik zou die eigenlijk een bak bier moeten kado doen) terug op de fiets gemoeten en ik was direct verkocht. Resultaat, van half augustus tot begin november 1500 km op een oud citybike wrak. Van begin november tot begin juni (en met de sneeuw in december is de fiets een maand binnen gebleven) 3500 km met een nagelnieuwe Brompton vouwfiets. Begin juni een nieuwe ketting erop en ik vroeg me af waar ik mee bezig was, want een Bromptonnetje is weliswaar een degelijk fietsje maar niet gemaakt om te toeren. Een zoektocht naar iets beters om te toeren maar dat ook vouwbaar is, ik woon op een appartement en er is geen garage/standplaats beneden of kelder, leverde niets op naar mijn zin. Tot ik weer dacht aan die video van een afstudeer project van een ingenieur die een ligfiets had omgebouwd tot vouwfiets. Zo ben ik eerste bij de M5 Cmpct en daarna bij de Grasshopper fx terecht gekomen.

Eigenlijk was mijn eerste doel een fiets om terug naar het werk te fietsen ipv de bus (afstand 5.7 km enkel) en mijn ouders bezoeken waarbij de fiets op de bus gaat, dus een Brompton was daar perfect voor. Maar na 1 keer de fiets op de bus heb ik de afstand volledig afgemalen (48 km h&t). En tegenwoordig heb ik ook een fiets gps om te toeren (deze week alleen al 290 km). Ik ben dus gewoon mijn eigen doelstelling compleet voorbij geschoten. Maar ik ben nu weer 20 kg lichter en heb terug 1000 keer meer conditie :-)

De Grasshopper is vorig weekend besteld en na een mail naar HP Voletechnik hebben die mij laten weten dat ze trots zijn dat hun levertijd 3 weken is en ik normaal binnen 4-5 weken mijn fiets moet hebben, dus nu over 3-4 weken. Nu hopen dat ze woord houden.

Groeten,

Ronnius
Laatst gewijzigd door Ronnius op do 22 dec 2011, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#2 Bericht door Edje »

Ben benieuwd, weer een triker erbij 8) :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#3 Bericht door Piet Piraat »

Veel succes met het wachten op de fiets.. Die drie weken zullen lang worden :twisted:

Het zou mooi zijn u en uw (toekomstige) fiets eens te zien op een toertje van de Gentse Liggers. Ik wil wel eens iemand zijn ligfiets zien plooien.

Een aanrader voor (gewone/lig/bak/plooi/tandem/...)fietsers uit de streek van gent is de maandelijkse trapkracht.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#4 Bericht door Ronnius »

Hoi Edje,

Het is een 2 wieler hoor. De Gekko en de Scorpion zijn hun 3 wielers.

Veel plooiwerk is er niet aan. Tussen het voor en achterwiel zit en scharnier en klapt het voorste deel zijwaarts naar achter, eerst moet ook de zitting eraf. Voor wat het plooi werk maar is, is er wel veel werk aan (1 minuut zeggen ze) en opgeplooid is ie klein ook al niet. Maar dat was ook niet mijn hoofdzaak, zolang ie maar mee naar boven kon.

Maar het is ook de bedoeling om met de Gentse liggers eens mee te rijden. Ik fiets normaal alleen, en erg vind ik dat ook niet, maar of dat altijd alleen moet zijn...

Ronnius.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#5 Bericht door Edje »

ho weer geen triker erbij ;-), oeps zat weer mis met hun namen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#6 Bericht door Ronnius »

Edje schreef:ho weer geen triker erbij ;-), oeps zat weer mis met hun namen ;-)
Ik hou het gewoon op een tikfoutje :D
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#7 Bericht door Edje »

desnoods heb ik hier nog een derde wiel liggen :D :mrgreen: :idea:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#8 Bericht door Ronnius »

En als ik er dan mijn Brompton aan bind heb ik een 5-wieler #-o
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#9 Bericht door trikelover »

Ik hoop voor jou dat hij effectief na 3 weken binnen is. Ik heb de ervarig dat de ligfiets soms allemaal een beetje op de loop laat en alles maar wat uitsteld. Allesinds goed achter hun vodden zitten en dan komt alles snel in orde.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#10 Bericht door Ronnius »

Hoi Trikelover,

Ik ben vandaag bij de ligfiets geweest en hij verklaarde dat hij bevestiging had gekregen dat de fiets (samen met nog enkele andere) zou verstuurd worden op 5 augustus. Het transport zal volgens mij geen week in beslag nemen? Dus ik zal mijn laatste dagen van het verlof (tot en met 16 augustus) toch nog kunnen amuseren.

Trouwens, jij hebt een Gekko fx, heb je die al meegenomen op het openbaar vervoer?

Groeten,
Ronnius
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#11 Bericht door trikelover »

Ik heb hem nog niet meegenomen met het openbaar vervoer maar normaal als ik geod kan lezen mag ik hem zonderkosten meenemen als hij in zijn transporttas zit.

zie de website info: http://www.b-rail.be/nat/N/practical/pe ... /index.php

of zoals vermeld staat:
alles minder dan 30kg is handbagage

Wordt ook als handbagage beschouwd:
•rolstoelen die door de gebruiker zelf of via een automatisch systeem worden aangedreven
•kinderwagens
•vouwfietsen, éénwielers, autopeds en elektrische autopeds
•draagbare muziekinstrumenten
•sportuitrusting (bijvoorbeeld ski’s)
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#12 Bericht door Pleeboy »

welkom Ronny!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#13 Bericht door Ronnius »

trikelover schreef:Ik heb hem nog niet meegenomen met het openbaar vervoer maar normaal als ik geod kan lezen mag ik hem zonderkosten meenemen als hij in zijn transporttas zit.

zie de website info: http://www.b-rail.be/nat/N/practical/pe ... /index.php

of zoals vermeld staat:
alles minder dan 30kg is handbagage
Als alles minder dan 30 kg handbagage zou zijn dan is een gewone fiets dat ook ;-)
Maar niets zegt dat je trike ingepakt moet zijn (in een tas). Het kan wel helpen omdat het dan verstopt is. Maar bij Delijn is het wel een feit dat ze ten allen tijden kunnen weigeren. Dat niet alleen voor een vouwfiets, maar ook grote koffers. Maar een menselijk bestuurder doet dat alleen maar als de bus bvb overvol zit (dan kunnen ze ook haltes overslaan). Ik heb met mijn brompton geen problemen gehad (paar keer op de bus). Maar een Grasshopper is natuurlijk wat groter en een gekko zal dat ook wel zijn.

De vraag is natuurlijk (als je voor ontspanning de gekko op de trein zou meenemen) of het zo verstandig zou zijn in de spits mee te gaan reizen... Maar als ik een fietstocht in Limburg zou willen maken dan zou wel zeer sportief zijn om de rit + heen en terug in 1 dag te fietsen... Maar de Grashopper is op de eerste plaats gekozen vanwege het feit dat ik geen veilige stalling heb. En een garage box aan 50€/maand voor een fiets :shock:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#14 Bericht door trikelover »

Ronniusde schreef: Grashopper is op de eerste plaats gekozen vanwege het feit dat ik geen veilige stalling heb. En een garage box aan 50€/maand voor een fiets :shock:
voor mij was het vooral de bedoeling om deze makkelijk te kunnen meenemen in de auto als ik eens een tourtocht of gewoon een toerke wil gaan doen niet zo zeer om deze te kunnen menemen op het openbaar vervoer. En volgens hp zelf is het geen probleem om deze mee te nemen op het openbaar vervoer in Duitseland in andere landen wisten ze dit niet zeker.

En ja mijn gekko plooit nog een heel stuk groter op dan de grashopper, en met de grashopper ben je zeker een plooifiets met de gekko ben je eerder een plooi rijwiel daarom dat ik hem zeker in een zak zou steken dan is er geen discutie over is dit nu een fiets of niet.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ronnius -->bijna nieuwe ligger.

#15 Bericht door Ronnius »

Bij is het zo dat ik de Grasshopper fx heb gekozen omdat die zo in mijn appartement kan gestald worden. Verder heb ik geen stalling en als ik een fiets mee moet nemen op de bus/trein heb ik nog de Brompton. En indien nodig kan ik de Grasshopper ook op de trein zetten. Maar het is niet echt de bedoeling.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie