trikelover

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#16 Bericht door CapoJan »

Tja, het valt te proberen natuurlijk. Ik weet niet hoe ruim onze spoorwegbeambten het begrip "vouwfiets" interpreteren. Strikt genomen, volgens de wegcode, is een trike geen fiets, dus ook geen vouwfiets :mrgreen:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#17 Bericht door trikelover »

CapoJan schreef:Tja, het valt te proberen natuurlijk. Ik weet niet hoe ruim onze spoorwegbeambten het begrip "vouwfiets" interpreteren. Strikt genomen, volgens de wegcode, is een trike geen fiets, dus ook geen vouwfiets :mrgreen:
Er staan in de algemene voorwaarden geen specificaties over hoe groot of hoe een plooifiets moet zijn. Dus in pricipe valt dit ook onder de plooifietsen.

Volgens de wegcode kan het zijn dat dit geen fiets is maar de wegcode is hier niet van toepassing. En als de conducteur moeilijk doet moet je eigenlijk het maar zo aan boord leggen dat ze niet anders kunnen dan u toelaten. Hij moet mij dan maar weten zeggen wat het wel is want je kan er mee fietsen en je kan hem opvouwen dus volgens mij is dit nog steeds een vouwfiets.

Wat mij nog sterkt maakt is dat HP mij kunnen zeggen heeft dat hun doel onderandere was dat je deze trike makkelijk zou kunnen meenemen op het openbaar vervoer. Maar de regels in alle landen kenden ze niet dus moesten we eigenlijk zelf maar nagaan. Dat heb ik dan ook gedaan met de algemene voorwaarden staat er zoals ik hierboven heb vermeld. Staat er enkel in wat zij verstaan onder een plooifiets.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:Er staan in de algemene voorwaarden geen specificaties over hoe groot of hoe een plooifiets moet zijn. Dus in pricipe valt dit ook onder de plooifietsen.
Uit eigen ervaring weet ik dat de NMBS de regel hanteert dat het meenemen van een plooifiets op de trein de andere reizigers niet mag hinderen. Of anders gezegd: je hoorde je plooifiets onder of boven de zitbank te schuiven. Dat was mogelijk bij de zogenaamde "vieze viertjes". In de praktijk hing (want ik kan maar spreken over het verleden; 't is ondertussen al een eeuwigheid geleden dat ik nog de trein nam) veel af van de conducteur. Was die meegaand, dan had hij er zelfs geen bezwaar tegen dat je je fiets half opgeplooid in de instapruimte plaatste. Op peikuurtreinen moest je daar natuurlijk niet op rekenen. Eerlijk gezegd vermoed ik dan ook dat je met zo'n plooitrike wel eens in de problemen zult komen. Sommige conducteurs - om dan nog maar te zwijgen van die tweekoppige controleurs - zijn niet altijd voor rede vatbaar.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#19 Bericht door Bram Mouton »

Uit ervaring weet ik dat het klodden zijn om met een plooitrike op de trein te stappen... Het wordt een vies boeltje doordat je ketting begint rond te fladderen na het toevouwen, je kan haast niet anders dan hem op een voorwiel laten rusten met alle gevolgen vandien voor de rechtheid van je wiel en dat is allemaal goed als er niemand anders zit op de plaats waar je wil gaan zitten... Bij mij deed de conducteur vervelend maar dat lag misschien wel aan het ongenoegen over zijn weekenddienst, gewoon bijbetaald en mij er ook geen zorgen over gemaakt...

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#20 Bericht door Piet Piraat »

Geef uw plooi fietsje een tof koosnaampje, bijvoorbeeld djambé. Vaak verkopen fabrikanten een transportzak voor hun plooifietsen. Steek je fiets daar mooi opgeplooid in. Als de conducteur vragen heeft, zeg dat je onderweg bent met uw djambé :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Bram Mouton schreef:Uit ervaring weet ik dat het klodden zijn om met een plooitrike op de trein te stappen... Het wordt een vies boeltje doordat je ketting begint rond te fladderen na het toevouwen, je kan haast niet anders dan hem op een voorwiel laten rusten met alle gevolgen vandien voor de rechtheid van je wiel en dat is allemaal goed als er niemand anders zit op de plaats waar je wil gaan zitten... Bij mij deed de conducteur vervelend maar dat lag misschien wel aan het ongenoegen over zijn weekenddienst, gewoon bijbetaald en mij er ook geen zorgen over gemaakt...
Had gewoon gezegd dat je een futuristische kinderwagen meehad...! :^o :wink:

Uit de filmpjes blijkt dat de Gekko op dat vlak wel vernuftig in elkaar werd gestoken. Schijnbaar hebben ze aan dit zwakke punt van veel plooifietsen en -trikes gedacht.

http://www.youtube.com/watch?v=f9nsZyd4NmA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=aqZ8-ytw6cY" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=OiqKPIn1Gmw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CMCZEhRGuhs" onclick="window.open(this.href);return false;
Piet Piraat schreef:Geef uw plooi fietsje een tof koosnaampje, bijvoorbeeld djambé. Vaak verkopen fabrikanten een transportzak voor hun plooifietsen. Steek je fiets daar mooi opgeplooid in. Als de conducteur vragen heeft, zeg dat je onderweg bent met uw djambé :-)
Ja, en dan zegt hij: "O, leuk, speel maar een beetje...!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nu, wel een goed idee om het in een tas te stoppen. Vroeger had ik een plooibare mtb die ik in een grote Vaudetas stopte. De fiets ging de deur uit, maar de tas slingert hier nog ergens rond.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#22 Bericht door trikelover »

ik had al een transporttas meebesteld. Gewoon al met het idee als je hem in de koffer steekt samen met andere dingen is de kans groot dat het vet van de ketting ergens tegen terecht komt waar het niet moet.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#23 Bericht door raylow »

Greetings Trikelover,

Heb 3 maanden kunnen rijden op een Trike Q-NT van ice. Heb deze net verkocht :( Omdat ik deze kon inruilen voor een Fujin. Mijn vriendin gebruikt deze nu voor toertochtjes. Denk er nu over om weer een Trike te kopen misschien HP velo.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#24 Bericht door trikelover »

raylow schreef:Greetings Trikelover,

Heb 3 maanden kunnen rijden op een Trike Q-NT van ice. Heb deze net verkocht :( Omdat ik deze kon inruilen voor een Fujin. Mijn vriendin gebruikt deze nu voor toertochtjes. Denk er nu over om weer een Trike te kopen misschien HP velo.
Ik heb al een aantal keer met een trike gaan proefrijden en tot nu toe vond ik de trikes van hp we vrij goed.

Alleen heb ik nog steeds niet het genoegen om met de mijne te rijden wegens nog steeds niet in het bezit. Maar eerstdaags hoop ik hem te hebben. Dn dan laat ik nog wel iets weten misschien kan je dan ook eens komen proefrijden.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#25 Bericht door Edje »

Is een nadeel van HP de grote wachttijd EN de speling die hierop wordt genomen, van ICE geen klagen levertijd was 16 dagen geleverd op 15 dagen, nadeel de prijs maar eens je rijdt komt dat ook weer goed.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#26 Bericht door trikelover »

het lange wachten word uiteindelijk toch beloont. Dit had ik er zeker over. Alleen doordat het een model is die nog maar onmass geproduceerd word sedert januari heeft het bij mij nog iets langer geduurd dan normaal.

Ik had hem 22januari besteld en sederd vandaag is hij bij de winkel binnen. Nu enkel nog afwachten tot ik tijd heb om hem te gaan halen dit zal normaal nu vrijdag wel passen want dan ben ik thuis. Dus nu 2dagen en het is zover. Dan ben ik waarschijnlijk de eerste in belgïe met dit model.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#27 Bericht door Edje »

Allez proficiat
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
raylow
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
Postcode: 7412jp
Fiets: Nazca Fiero
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#28 Bericht door raylow »

trikelover schreef:
raylow schreef:Greetings Trikelover,

Heb 3 maanden kunnen rijden op een Trike Q-NT van ice. Heb deze net verkocht :( Omdat ik deze kon inruilen voor een Fujin. Mijn vriendin gebruikt deze nu voor toertochtjes. Denk er nu over om weer een Trike te kopen misschien HP velo.
Ik heb al een aantal keer met een trike gaan proefrijden en tot nu toe vond ik de trikes van hp we vrij goed.

Alleen heb ik nog steeds niet het genoegen om met de mijne te rijden wegens nog steeds niet in het bezit. Maar eerstdaags hoop ik hem te hebben. Dn dan laat ik nog wel iets weten misschien kan je dan ook eens komen proefrijden.
Thanks voor het aanbod Trikelover maar woon een beetje ver weg.

Nog even dit : Ik heb nu dubbel spijt :( :( van de verkoop want mijn vriendin heeft SPD pedalen op de trike gemonteerd (Duwen en Trekken). SPD pedalen op een ligfiets is niet altijd ideaal , maar een trike kan immers niet omvallen. Realizeer me nu dat oefenen met SPD pedalen het best op een Trike gaat... Je hoeft immers je eigen been gewicht niet omhoog te trekken tegen de zwaartekracht in zoals bij een bukfiets maar naar je toe. I

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#29 Bericht door trikelover »

wat bedoel je met ver weg? ik woon wel ik diksmuide maar kom om de zoveel weekends naar Vorselaar als dit makkelijker is kan er eventueel wel daar ergens afspreken ook.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Eindelijk na lang denken toch een trike gekocht

#30 Bericht door trikelover »

Ik ben pas vandaag om mijn fiets kunnen gaan. en heb ondertussen de eerste km er mee gereden. op 8,6 km heb ik wonder wel een gemiddelde gehaald van 24km/h en dat voor iemand die totaal geen conditie meer heeft. Nog een beetje conditie en dit moet nog een stuk beter kunnen denk ik.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Plaats reactie