Teun, met een challenge Focus

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Teun, met een challenge Focus

#1 Bericht door Pleeboy »

Zo ik lig!
Op het forum was ik eerst op zoek naar een VM, dit ziet de wederhelft toch niet meteen zitten, dus eerst een ligfiets om te zien wat het geeft.
Het budget lag niet echt vast, maar toch heb ik geopteerd voor een goedkope "standaard" ligfiets, om nadien over te schakelen(lees bijkopen) naar een VM.
De baron die ik gehuurd had was zalig: comfort speelt geen grote rol, maar door de lange wielbasis viel dat 101% mee. Hij was snel, lag goed, en de schijfremmen waren zeer goed! Op 3 dagen heb ik er 150 km meegedaan, om hem terug te brengen 40 km, ik stapte af en was eigenlijk nog klaar om nog eens zo ver te rijden.
Lange afstanden zijn dus veel beter te doen( ik VIEL van mijn bukfiets na 2-3u)
Nu heb ik een iets "mindere" fiets gekocht van 7j oud. een 26/20 van M5, daar kan je hem mee vergelijken. Zadeltassen liggen er al af, het onderstuur zorgt voor een te grote draaicirkel( dus als iemand een bovenstuur weet liggen...) Maar voor de rest: zeer degelijke fiets!
Morgen de eerste lange rit :)
Groeten, Teun

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door BartC »

Hmm, is het nu een Challenge Focus of een M5?

In ieder geval, veel plezier met het liggen. Bij mij is het vorig jaar na lange interesse ook begonnen met een Optima Stinger, en dan nu gevolgd door een VM. Als je fietsvergoeding krijgt kan dat zeer interessant uitkomen :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Tof dat er hier in de buurt nog eens een ligger bijkomt, het "hoge noorden" is een beetje ondervertegenwoordigd hier op het forum :twisted: :wink:
Hoogstwss komen we elkaar vroeg of laat wel een keertje tegen !

Tihamér - de FAW is back on the road :D !
i ride my bikes to ride my bikes

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#4 Bericht door Harry59 »

Soms passeer ik in Wechelderzande. Ik zal dan eens een fly by moeten doen.
Slyway Explorer Ultegra

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#5 Bericht door Pleeboy »

Zeker doen Harry! t is gemakkelijk te vinden en als ik tijd heb kunnen we samen eens een toerke doen.
Tihamér: das idd juist, ik fiets toch een 300 km per week(incl training) en ik kom er maar weinig tegen
BTW: ondertussen is het ligfiets 1 - bukfiets 0:
Daarnet rustig van't werk naar huis, pijnlijke enkel na misstap. ineens een bukfietser achter mij, twas vals plat naar beneden, dus viteske bij, en tempo (70%) rijden. Na nog geen 200 km op ne ligfiets kan ik ni zeggen dat ik al volledig gewend ben, dus daar zal't ni aan liggen, maar na 2 km begon er iets aan mijn derrailleur te hijgen :). Nog ne km later wast hijgen+kreunen en nog ne km later was't terug stil :D
En 's morgens naar't werk: ni in slaap vallen is de boodschap!!
Grtz, een blije ligger
PS het IS ne Challenge Focus, maar voor de mensen die het nie kennen: het LIJKT op nen M5 26/20

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#6 Bericht door Pleeboy »

Ok ondertussen ben ik aan ligfiets nr 3: nl een Flevo alleweder, maar vanaf vandaag ga 'k ook een blog (proberen) bijhouden, aangezien zoeken op google veel te weinig resultaat opleverd naar mijn goesting..
Link www werkt nog niet, dus ff hier klikken: http://gtalleweder.blogspot.com/
Veel leesplezier, Teun
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#7 Bericht door Pleeboy »

Zaterdag werd door Kries mijn 3e VM geleverd (merci Kries) en kon ik s avonds al direkt naar de winkel, zo ervaar ik na 46 km de waw:
wegligging is super, bagagemogelijkheden ook, zelf met 10 kilo bagage reed ik aan 36-37 naar huis.
Vandaag met de kap gereden: wat een hitte, maar ik heb (bijna) onzichtbare tape op de plaats geplakt waar de kap op de neus staat zodat de lak niet kapot gaat, dus kan ik ze altijd meenemen.
Zelf met mijn (veel te) dikke MTB achterband en de marathon + 'en rijd ik 1 a 2 km/u harder dan met de mango, en ik kan veel langer uitbollen aan een hoge snelheid. Ook het rijgedrag is op mijn lijf geschreven :-)
De rest van de belevenissen op mijn blog...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#8 Bericht door skywise »

En ondertussen is die derde VM ook al zo goed als de deur uit en begin je aan een trike-avontuur? Veel succes ermee!
Skywise (WAW 558 & 011)

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Teun, met een challenge Focus

#9 Bericht door Pleeboy »

Nog eens door mijn rug gegaan, eerst gevallen door een kapot sperlager van de thys 240, en iets later alles vast...
Om de rugspieren af en toe rust te gunnen zou ik beter af en toe met een geveerde ligger rijden zegt de kinesist.
Dat had ik niet meer, dus beginnen rondkijken... Het is een m5 shock proof met 451 wielen geworden, mooi in roeifietsblauw :-)
Ook voorvering, zeer comfortabel maar desondanks gaat het toch goed vooruit :-)
Een 559 heb ik gehad, ben ik eigenlijk iets te klein voor, nu afwachten hoe stabiel hij is bij nat weer...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Teun, met een challenge Focus

#10 Bericht door Pleeboy »

Het kan toch tekensteken voor een mens he...
Gaat ge op pad met uwe carbonnen racefiets met carbonwielen van 50mm hoog met 18 en 24 Sapim X-ray spaken, ligt ge plat in de beugels tegen de wind in te beuken, en dan word ge voorbijgestoken door nen herniapatient, in gewone kleren, op een ligfietske met kinderwieltjes, spatborden én bagagetas.
Om hem voor te blijven snijd ge den bocht af, toch geen platten band zeker...
doeme toch!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie