Edje ICE Vortex

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Edje ICE Vortex

#1 Bericht door Edje »

Zal me ook maar effe voorstellen he :wink:

Hallo allemaal,

Naam is Edje (Eddy voor de geïnteresseerden) Heb spijtig genoeg niet de mogelijkheid om te werken, van opleiding ben ik kok, maar de enige ervaring die ik daar heb is mijn stage periode in de Hilton hotels van Singapore tot de USA.

Op mijn 23 kwam ik in een rolstoel terrecht 6 jaar later ben ik geopereerd en na een langdurige revalidatie periode ben ik terug goe te been, en begin ik aan een nieuw leven in België mijn invaliditeit is nog maar recent erkend en daardoor zie ik de mogelijkheid om me aan te sluiten bij jullie fantastische hobby het ligfietsen eens de centjes er zijn, denk dat de aankoop begin 2006 zal gebeuren.

Momenteel sta ik op 2 modellen de Ice QNT en de lichte I-trice Speed 2005. Ben er nog niet uit maar als het mogelijk en betaalbaar is om de speed 2005 in te voeren gaat hier mijn voorkeur naar uit van wege de houding.

Voor de rest hoop ik NOG veel bij te leren op dit forum en hoop in de toekomst een aantal van jullie te kunnen ontmoeten, al houd mijn trike in dat dat mijn vervoersmiddel wordt. Dus effe tot het Gentse komen zal enkel kunnen in een overwogen vakantie periode. :wink:
Bijlagen
eddy.jpg
Laatst gewijzigd door Edje op di 18 jan 2011, 19:57, 7 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#2 Bericht door Gast »

Eddy, toertochten worden ook in Limburg verreden. Je zult er wel je gading vinden.

Kijk ook even naar de BBR-kalender (te downloaden in PDF). --> www.cyclo.be

En als de mogelijkheid zich voordoet, laat die trike dan maar komen. Je zult er nog heel wat plezier aan beleven. Dat kan ik je garanderen.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik »

Kun je misschien eens wat meer informatie of een link geven van de I-trice Speed 2005, want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#5 Bericht door Gast »

Echt een robuust fietsje, vooral de stoel die eigenlijk knap mee in het model verankerd zit.

Peter

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Hey Ed,

Welkom bij de club.
Leuk om te weten dat er een nieuwe limburgse ligger op komst is.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#7 Bericht door wost »

Hoi Ed,

Het gaat niet om een itrike denk dat dat de betreffende winkel is. Het gaat om de catrike. Heb al eens een mailtje gerstuurd naar de producent en die was bereid een fiets op te sturen. Misschien kan je vragen om een fiets zonder alle gewone fietsonderdelen. bespaart gewicht (verzendingskosten) en prijs(douanerechten) en dan zelf afmonteren of laten afmonteren.

de link naar de producent http://www.catrike.com/

de link naar de dichtsbijzijnde dealer (VK) http://www.trikesandstuff.co.uk/

de link voor Frankrijk http://www.on-avance.fr/
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

Wouter vroeg:

hoeveel was de prijs van een frame met zitting in het antwoord?
heb paar jaar terug ook hevig geinteresseert geweest.


Ik zout nie weten wou de volledige fiets de frameset kwam daarnet bij me op.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

Edje,

Veel plezier met je testritten in Engeland. Ik ben zeer benieuwd wat het resultaat zal zijn. Je hebt in elk geval groot gelijk dat je zo veel mogelijk trikes probeert om te weten welke voor jou de beste is.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

Aangekomen in Cornwall, leuk hoteltje gevonden, en op tijd bij ICE geraakt. Dus morgen hier de heuveltjes wat gaan verkennen trike QNT wordt vanavond nog gebracht, hij is al op maat gezet (allez zo goe als het ging voor mijn lange stelten) nu kruip ik beddeke in lange reis 12 uur in de wagen gehangen wat mijn broertje al niet overheeft voor mij he.

Zondag in de vroege middag vertrekken we naar Kent om de speed 2005 te proberen.

Neil laat me gewoon de trike verkennen, vroeg enkel of ik hem wilde mailen als de keuze gemaakt is, mag trike hier in hotel achterlaten hij haalt hem maandag terug op. Service is al top maar Ian van trikes and stuf moet op zondag werken ;-) zien of dat lukt.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#11 Bericht door Edje »

JEP de QNT maakt me zeker curieus naar de speed. Nadeel is dat benen nie thelemaal gestrekt geraken, maar ik heb een goed idee van de trike.
Heb nu in totaal zo'n 40 km afgebaggerd op mijn sokjes. Begin echt verlieft te worden denk dat ik er echt wel plezier ga aan beleven.

NU misschien niet vannacht maar dat moet rugje maar uitmaken ik heb een toffe dag achter de rug een veel geleerd.

Morgen nog een klein tochtje, en dan naar Kent om wat gas te geven op de Speed 2005. Ben benieuwd wie er het best uitkomt, voor mij.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#12 Bericht door Edje »

Na nog een klein tochtje met de Qnt maar richting Kent getrokken.

Jep Ian stond me op te wachten en samen de fiets met veel zorg afgesteld, de Speed bied standaard al plaats aan mijn lange stelten.

Die zithoek ECHt comfi voor mijn rugje, voelde mij al verloren bij het afstellen van de trike. Een vraag die ik al eens gelezen had op het forum"Waarom zijn de speeds hier duurder?" simpel eigelijk Ian Leverd de trike met campagnolo onderdelen, hydraulische schijfremmen, gewoon volgens zijn ondervinding upgrade hij de Speed naar zijn ervaringen hij leverd ook met een 56 tandwiel, waardoor er wat meer snelheid gemaakt kan worden als je hem rondkrijgt lachte hij ;-). Na de afstelling van 2 Speeds eentje voor Broertje de chauffeur, zijn we er met ons drietjes nog opuit getrokken om de streek wat te verkennen.

Ik moet zeggen deze wijze van aansturen vind ik gewoon tof, de schokken werden beter verdragen, bergaf tja dat ging me nog wat te snel heb me maar laten bollen terwijl Ian wegschoot als een speer. Morgen gaan we zeker een langere rit ondernemen nu broertje ook meekan kunnen we er gewoon een leuk tochtje van maken, Ian haal de trikes dinsdag middag op in dover dus moeten we zo'n 90 km afleggen waarvan we een groot deel langs de kustlijn gaan rijden. Hij breng de wagen mee en zijn vrouwtje zijn auto, zo kunnen we direct op de ferry richting calais. Nope met de verschillen die ik vandaag al ondervonden heb en als de rug het zo blijft doen dan wordt het een Catrike Speed 2005. Maar morgen echt wel uittesten naar negatieve puntjes ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#13 Bericht door Edje »

Na een dagje toeristen met de Speed 2005, is de keuze wel al gemaakt.

De Speed is gewoon een tof machientje, geen pijn te voelen en dat is voor mij de eerste prioriteit naturlijk, ben zelfs aan het over wegen om de Speed te kopen zoals ik hem gereden heb, mijn broer reed op een Speed 2005 zoals hij van Catrike komt. Ik vond de verschillen in schakelen en remmen vrij duidelijk. Dus een maandje extra sparen maar de beslissing is al gevallen de Speed 2005 heeft het voor mij gewonnen, als kan ik me inbeelde dat de ICE QNT voor sommige onder jullie ook en toffe trike is MAAR voor mij is de zithoek echt wel een van de voornaamste redenen om voor de speed te kiezen. Wat ik ook prettig vind is dat je zo laag tegen de grond zit, geeft een speciaal gevoel.

Morgen nu nog 35 km afleggen en we kunnen terug op de ferry richting calais, we hebben 4 heel toffe dagen gehad, het mooie weer maakte he dan nog is eens zo aangenaam, ik had nooit gedacht dat de trikes me zo zouden laten genieten, ik zocht een vervoersmiddel meer IK VREES een verslaving te hebben opgelopen :twisted:

Dit is werkelijk het nuttige aan het aangename koppelen, nu begin ik pas jullie enthousiasme te begrijpen :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#14 Bericht door Brechtix »

Edje schreef:...ik had nooit gedacht dat de trikes me zo zouden laten genieten, ik zocht een vervoersmiddel meer IK VREES een verslaving te hebben opgelopen :twisted:

Dit is werkelijk het nuttige aan het aangename koppelen, nu begin ik pas jullie enthousiasme te begrijpen :wink:
Ah ge weet het. We volgen met spanning je avonturen. Laat je'm inpakken of rij je er zo mee terug?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
stijnqc
Belofte
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 21:08
Postcode: 2650
Locatie: Edegem
Contacteer:

#15 Bericht door stijnqc »

Ben blij dat je gevonden hebt wat je zocht, ook al moest je er dan helemaal voor naar Engeland.

Hoop dat je er veel plezier aan beleefd en dat het enthousiasme blijft.
Misschien tot op de gordel dan?

Stijn

Plaats reactie