Ares

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#211 Bericht door Ares »

Lakstift besteld in de juiste RAL kleur, hoogglans versie. Eens benieuwd :)
Momenteel is de 2de maal de ketting geblokkeerd door er vooraan en achteraan af te vallen. Vorige keer was dit vorige week vrijdag en dan donderdagmorgen weer. Moet ik dus eens naar (laten) kijken. Nogal vervelend om op die manier op tijd op het werk te komen ;-)
Vrijdag dan nog maar eens met de speedpedelec van de buurvrouw gegaan, sowieso beter dan de auto. Donderdag was het niet ver van mijn ouders en kon ik de fiets inladen in hun auto en zo verder rijden.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#212 Bericht door Wouter D »

Van voor en van achter er af komt meestal van verkeerd schakelen. Voor en achter tegelijk.
Als dat het niet is, heb je dringend groot onderhoud nodig.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#213 Bericht door Ares »

Onderhoud gepland bij velomobiel.nl zelf. Er zijn een aantal zaken die eens aandacht nodig hebben :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#214 Bericht door Ares »

Vorige week op onderhoud gegaan. Handig..dag gepland, binnen gaan en nagekeken weer buiten gaan. De factuur moet ik nog krijgen maar hij schakelt enorm vlot.
Vooraan 30tandjes bij gelegd, de triple is weer compleet nu. Stoelranden wat afgeslepen en nu zit ik lager en kan ik nog in de 'koffer'.

Vraag me wel af of de racers die er nu op liggen nog voldoen. Het loopvlak is nog prima maar ik zie precies een 'krak' in de wangen (juist onder de letters)
Afbeelding
Afbeelding

Ik had ook 2 lampjes gemonteerd op lampenhouders met de rubber ringen. Zetten deze zich na het rekken ook weer op het originele formaat? Of blijven deze groot? Ze zouden namelijk weer iets kleiner mogen worden om beter aan te sluiten. Is soort rubber dat ook bij fietscomputers, cadanssensor e.d. geleverd wordt. Moet het verwarmd worden?
Had namelijk ook de achterlichtjes daar gemonteerd maar deze stoorden in mijn gezichtsveld. Na het verwijderen hiervan zijn de rubber ringen dus wat te groot.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ares

#215 Bericht door fcapri »

banden eens te hard opgepompt gehad? ik zou ze nog oprijden hoor, lijkt mij niet echt een probleem. de mijne zien er erger uit (gat in de zijkant en blaas)

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#216 Bericht door Ares »

Ik pomp nooit meer dan de maximum toegelaten druk dus... zou me verbazen.
Trouwens, weet jij welke ontladingsbeveiliging ik aan m'n 3S batterij zou kunnen hangen? Aliexpress of iets anders?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ares

#217 Bericht door fcapri »

je kan een 3S BMS kopen natuurlijk, maar ik heb ze niet getest tegen diepontlading. meestal gaan die pas uitschakelen als 1 der cellen onder de 2.5-2.75V komt, en dat is al veel te laag.
ik heb een voltmeter geinstalleerd en als die richting 10.5V komt laad ik die op. in principe meer dan genoeg marge aangezien ik tot 9.0V mag gaan.

ik heb er ook van ali express gekocht destijds, maar eentje is al kapot gegaan (fets uitgefikt).
die was beveiligt tot max 8A maar vermoed dat de pieken van de claxon de boel na een tijdje toch genekt heeft.
zo eentje had ik, maar dan de 8A versie (kan je nu wel kopen tot 20A)
https://nl.aliexpress.com/item/3-s-10A- ... 72190.html

je ziet bij de beschrijving: ontlaadbeveiliging 2.3-3.0v (+- 0.5V).
al vermoed ik dat die op 3.0V uitschakeld tot je gaat opladen
en op 2.3V permanent het pack afkoppelt (=defect)

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: Ares

#218 Bericht door janV »

fcapri schreef: wo 07 nov 2018, 10:45 banden eens te hard opgepompt gehad?
eerder te plat_dan krijgen de wangen het hard te verduren

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#219 Bericht door Wouter D »

Hoe oud zijn je banden, zit die crack aan de binnenkant of aan de buitenkant, in welke omstandigheden staat je fiets meestal... Zijn zaken die kunnen meespelen...

Maak eens foto van die lampjes?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#220 Bericht door Ares »

Heb toch nog wat van die ringetjes denk ik. Niet zo dringend. In bijlage een filmpje hoe het er uit ziet.
Daarnet langs de fietsenmaker gegaan. Hij heeft alles gesoldeerd en de batterij werkt :) heb nu wel nog geen voltmeter omdat jullie diegene die ik had afgeraden hebben. Dus beetje gokken nu hoe lang ik er mee kan Afbeelding.
De 6v batterij kan ik nu ook nog aansluiten dus neem ik mee als backup.//cloud.tapatalk.com/s/5bf301cc6a0 ... 063043.mp4

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ares

#221 Bericht door fcapri »

gewoon een standaard voltmeter uit china nemen die het hele pak meet, en niet de losse cellen.
je had ook een balance stekker kunnen solderen, en dan kon je je tester gewoon eens elke dag inpluggen om te testen.

ik heb dit op mijn batterijen steken, alleen zijn de mijne slechts 4 leds (25% 50% 75% en 100%):
Afbeelding
Afbeelding

en als de fiets zijn verlichting aan staat, brand dit in de fiets en kan ik altijd de spanning zien
Afbeelding

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#222 Bericht door Ares »

Oei, om nog even op de vraag van Wouter te antwoorden: de banden waren 1j oud. Heb toch geen zin om met bevroren handen te gaan vervangen onderweg dus vorige week heb ik er 2 marathon plusjes op gelegd vooraan. Achteraan kwam terug de top contact winter 2.
Afbeelding
Leuk dat dit in de woonkamer mocht ipv buiten Afbeelding
Vreemd genoeg merk ik letterlijk niks dat het zwaarder zou trappen. Een kleine mentale stimulans zorgt er misschien wel voor dat het met momenten weer even wat vlotter gaat? De kleinere draaicirkel is mooi meegenomen.

Voltmetertje is besteld. Het is heerlijk om met de 2 koplampen aan enkele dagen te kunnen rijden zonder herladen, zonder afzwakken van verlichting of claxon. Begrijp niet dat ze standaard geen grotere accu's steken.

Onlangs werd ik een heel eind door een politiewagen gevolgd toen ik over de baan aan het rijden was. Hij bleef heel de tijd achter mij. De camera stond niet aan omdat ik gewoon snel even naar de fietsenmaker gegaan was, maar hij zette mij niet aan de kant. Pas toen ik de wijk in draaide, kwam hij ook in de wijk om dan om te keren. Zou hij nagevraagd hebben wat hij moest doen voor hij actie zou ondernemen?

Verder nog een middelvinger tegengekomen op de baan van een automobilist die er niet mee kon lachen dat ik even tuutte omdat ik niet zeker was dat hij mij gezien had. (Hij stond klaar om achteruit van z'n oprit te rijden.) Wat verder aan het licht kwam hij mij dan claxonerend voorbij, trots z'n middelvinger tonend. Ah...Wat kan je zelf kwaad worden van mensen met zo een kort lontje. Achja...

Gisteren voor de verjaardag van de schoonmama naar Lokeren en terug gefietst en m'n vrouw even in de vm laten rijden. Die liggende houding kon ze wel gewoon raken zei ze. Ze voelde het wel aan haar benen. :)

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#223 Bericht door Ares »


zo... die was close

jantje
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Ares

#224 Bericht door jantje »

Ik had em deze ochtend 5 keer bezien om een idee te krijgen wat t was, en dan nog eens 3 keer op snelheid 0.75x
Blijkt een slang te zijn die op de beerton lag en op de betonbaan is weggedavert.
Nu weten we weeral waarom we die vastleggen onderweg!
0.5s later en die 40kg slang met snelheid kan je niet meer ontwijken.
Hoe zou dit in de statistieken passen als je dat aangeeft?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#225 Bericht door Ares »

Toen ik m'n demper op onderhoud stuurde ineens maar iets mee besteld. Eens benieuwd :)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Plaats reactie