jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fcapri
Public Relations
Berichten: 752
Leeftijd: 38
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8790
Woonplaats: waregem
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: jo2p

#166 Berichtdoor fcapri » za 08 apr 2017, 8:56

continental sport contact II. het waren de oude banden die de eigenaar me meegaf als 'reserve bij pech'. mijn kojaks waren tot de draad versleten en heb toen die continentals terug gelegd. nooit lek mee gereden.
de banden liggen hier nog, tot op de draden versleten, 1 band heeft een snee van 3cm in de lengte. het rubber is door, de koordjes (kevlar???) niet.

http://www.bicyclerollingresistance.com ... ntact-2016

ze zijn wel veranderd van naam, ze heten speed contact nu
http://www.continental-tires.com/bicycl ... t-contact2

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#167 Berichtdoor Jo2p » vr 21 apr 2017, 18:11

Ik heb nu ruim 700km op de teller staan. Maar ben te gretig geweest en nu heb ik last van mijn achillespees of er net boven. Dus even rust. Komt ook wel goed uit, want er is een probleempje opgedoken, daar ben ik met Flevobike nog mee bezig. Eerst de voor de hand liggende zaken nakijken en zo verder om te zien waar het aan ligt. De laatste rit was ook erg heftig. Met bft 5 kreeg ik van die rare klappen als je gebouwen voorbij reed. De wind was van opzij, maar ik kreeg ze soms ook heel plotseling van de andere kant. Een soort draaikonten wind. En de fiets reageerde door die harde klappen best wel heftig. Een paar keer in de ankers omdat de dijk niet zo heel breed is en ik liever op het asfalt blijf dan ergens halverwege of onderaan de dijk. Dus snelheid matigen. Direct wordt je accu leeg gesnoept :( . Ook al een paar keer heftig in de ankers gemoeten omdat automobilisten denken er nog wel even langs te kunnen op de dijk, in de bocht, noem maar op. En wat te denken van je graafmachine, die parkeer je toch breeduit op de dijk. Kan niemand er meer langs :evil: Of je parkeert je bus op het fietspad, direct maar even de toeter getest, dat had direct veel bekijks. Mensen verwachten niet zo'n lawaai uit zo'n vreemd ding. Afijn, al doende leert men :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
spruitje
General Manager
Berichten: 10430
Leeftijd: 40
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Woonplaats: Erembodegem
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#168 Berichtdoor spruitje » vr 21 apr 2017, 18:40

Voor die achillespees zou ik toch je trappers een paar km dichterbij zetten. Das nl een indicatie dat ze te ver staan.
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1530
Leeftijd: 38
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Woonplaats: Diksmuide
Locatie: stuivekenskerke
Contacteer:

Re: jo2p

#169 Berichtdoor trikelover » vr 21 apr 2017, 20:58

spruitje schreef:Voor die achillespees zou ik toch je trappers een paar km dichterbij zetten. Das nl een indicatie dat ze te ver staan.
ik de Orca zijn geval is dit de stoel iet meer naar voor schuiven.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#170 Berichtdoor Jo2p » za 22 apr 2017, 20:46

Zo te zien is het probleempje met de instructies van André verleden tijd, morgen weer een testje rijden. Volgend probleem, de stoel. Wil hem 5mm naar voren zetten, maar ik kan niet goed zien wat ik ervoor moet gebruiken. Het lijkt een inbus, maar welke maat?
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1530
Leeftijd: 38
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Woonplaats: Diksmuide
Locatie: stuivekenskerke
Contacteer:

Re: jo2p

#171 Berichtdoor trikelover » zo 23 apr 2017, 10:21

In mijn Versatile was dit een inbus van 5 die ik nodig had van een Orca kan ik dit helaas niet zeggen maar de kans is groot dat dit nog steeds zo is
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
CapoJan
ploegleider
Berichten: 2122
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Contacteer:

Re: jo2p

#172 Berichtdoor CapoJan » zo 23 apr 2017, 12:55

Inderdaad: 5 mm inbus. Let op bij het vastzetten: moet natuurlijk vast genoeg zijn, maar de schroefdraad zit in een aluminium blok en dat is - zoals geweten - niet zo hard. 't Is wel een flink eind draad, dus de spanning wordt behoorlijk verdeeld.
Niet genoeg vastzetten leidt tot een irritant gekraak. Dat ondervindt je snel genoeg, mocht dat het geval zijn.

Een keer je de juiste afstand gevonden hebt, markeer je die plek best. Met een stukje tape of zo, bijvoorbeeld. Mocht je het zitje ooit verschuiven, weet je meteen weer de juiste plek.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#173 Berichtdoor Jo2p » zo 23 apr 2017, 22:20

Ook vandaag een ritje gemaakt, niet zo spectaculair, iets van 18km kris kras door de stad. Een paar wegen genomen waarbij je tanden zo ongeveer automatisch uit je kaak rammelen. Dus wij kunnen er ook wat van al zijn het geen Belgische kasseien :mrgreen: . Het probleem deed zich niet meer voor.
De stoel heb ik voor de rit ongeveer 5mm naar voren geschoven, dat ging veel makkelijker dan ik had gedacht. Met een ratelaar de boutjes weer vast gezet, vast=vast aangehouden, ik ben van het type dat daarna nog wel eens wil doorgaan om het nog vaster te zetten. Met als resultaat dan afgebroken koppen of zoiets. Na het fietsen aan de voorzijde van de blokjes een stuk breed tape geplakt.
Dus nu maar even zien hoe het gaat. Bedankt voor de adviezen.
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
spruitje
General Manager
Berichten: 10430
Leeftijd: 40
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Woonplaats: Erembodegem
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#174 Berichtdoor spruitje » zo 23 apr 2017, 23:31

Als je denkt van jezelf dat je de dingen te vast wil zetten, kan ik je zeker en vast een moment sleutel aanbevelen. Normaal kan je voor elke bout terugvinden wat zijn juiste moment is. En dan kan je ze niet te vast zetten
Vragen over de site, meetoeren, .... info@ligfietsers.be

Gebruikersavatar
Peter J
chauffeur
Berichten: 1216
Leeftijd: 58
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Woonplaats: Hemiksem
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: jo2p

#175 Berichtdoor Peter J » ma 24 apr 2017, 10:52

spruitje schreef:Als je denkt van jezelf dat je de dingen te vast wil zetten, kan ik je zeker en vast een moment sleutel aanbevelen. Normaal kan je voor elke bout terugvinden wat zijn juiste moment is. En dan kan je ze niet te vast zetten

De gepaste sleutel gebruiken kan ook helpen. :wink:
Een momentsleutel is natuurlijk het perfecte gereedschap om de exacte spanning op je moer of bout te zetten... 8)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - Milan GT MK II 0023 - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE - ICE Vortex 2012 - ICE Sprint X 2016 met Neodrives

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#176 Berichtdoor Jo2p » do 27 apr 2017, 10:26

In de nieuwe stand toch nog last van de linker achillespees, maar ik heb wel het idee dat het herstel sneller is. Dus de stoel van het weekeinde nog maar 5 mm naar voren en dan weer testen. Probleem is dat op de "kortere" ritjes ik totaal geen last heb, het is de dagelijkse ruime 52 km die de problemen geeft.

Ik heb nu de nodige dagen naar mijn werk gefietst (iedereen op kantoor snapt hier helemaal niks van) en daarbij kom ik het volgende probleem tegen. Eenden, ganzen, kraaien, raven, merels en alles wat zo af en toe op de weg wil rond hoppen blijven gewoon zitten voor mijn fiets. Je denkt dat ze wel weg gaan of weg vliegen, maar nee, vlak er voor hard in de ankers. En honden worden totaal loco van mijn fiets. Ik rij langs een boerderij waarbij de hond, een grote jongen, compleet door het dolle heen is en rondjes achter zijn staart aan loopt. Een andere hond is meer bedreigend want die komt op mijn fiets af en is redelijk agressief. Baasjes moeten hun hond vast houden en als ik langs erven fiets waar een hond woont wordt die gealarmeerd en komt dan aanrennen, ben dan zelf natuurlijk allang een stuk verder, maar toch. Hebben jullie met een vm ook van dat soort ervaringen?, ik vind het nogal opvallend.

Ook leuke dingen natuurlijk, moeder gans met 10 donsjes over straat. Dan stop je ruim van te voren, die donsjes hebben even nodig om van de weg te geraken. En moeder gans met gestrekte nek van "wat is dit nu weer".

Oh ja, gisteren bijna de fiets stil gezet. Ik moet een talud oprijden voor een brug, vrij stijl. Alleen deze weg staat in het verlengde van de opkomende zon. Ik ben totaal verblind, zelf met mijn skibril met speciaal zonwerend venster op (het was nogal koud en mijn titanium montuur geeft dat fijn door zo op de neus, de skibril past er netjes overheen en houdt de kou weg). Kon totaal niet meer zien waar ik reed. Wat doen jullie in zo'n situatie?

Voeding in de ochtend, ik fiets op één boterham naar mijn werk, als ik start is het nu nog schemer donker. Ik eet pas weer met de lunch. Als ik aankom drink ik een paar slokken water met wat Karvan Cévitam Go red fruit er in. Na mijn werk wil ik thuis soms nog wel eens een smoothie naar binnen werken. Met de lunch eet ik één ding extra, meestal een broodje, maar soms iets speciaal voor de dag.
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
ploegleider
Berichten: 2122
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Contacteer:

Re: jo2p

#177 Berichtdoor CapoJan » do 27 apr 2017, 13:45

Met dieren is het altijd opletten. Paarden - met of zonder ruiter erop of ernaast - slaan op hol (zelfs op honderd meter afstand) of reageren niet; je weet het vooraf niet. Honden rennen hard weg of vallen aan; konijnen krijgen spontaan zelfmoordneigingen; ganzen blazen ... Altijd voorzien zijn op het slechtste.
Ik weet het wel: een ruiter wordt verondersteld zijn rijdier onder controle te kunnen houden, maar in de praktijk schatten ze dat vaak fout in. Ik heb al vaker een eind rustig achter een ruiter aan gereden, tot die opzij kon. Nog altijd beter dan toeterende en gesticulerende, gefrustreerde automobilisten die druk gebaren dat je op het fietspad moet #-o
Wat dat verblinden betreft: als ik niets meer kan zien, rij ik niet. Dan kun je m.i. beter even uitstappen en je voertuig te voet verder duwen (of trekken in dat geval). Het is het risico niet waard.
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#178 Berichtdoor Jo2p » zo 30 apr 2017, 16:54

Vandaag de stoel nog een keer ongeveer 5mm naar voren gezet. Opnieuw het (in mijn geval) brede gele plakband goed op het buizenframe geplakt, aan beide zijden. Als er eentje losraakt heb ik altijd de andere nog. Door het plakband los te halen en opnieuw vast te plakken kan ik heel precies die stoel verschuiven. Nu eens zien hoe dit bevalt op de dagelijkse lange ritten. De pijn in de linker achillespees is wel nu sneller weg dan voorheen, ik denk dat ik dus op de goede weg zit met finetunen [-o< .

Ik had bij zo'n DHZ een bandenspanningsmeter gekocht, was toevallig nog in de aanbieding ook, maar dat bemerkte ik pas aan de kassa. Het is een klein digitaal metertje. Ik hoop dat hij goed aanwijst, op de verpakking staan altijd gelikte waarden, praktijk is altijd hardleers. Ik had al een digitale meter, eentje met een aparte klok met daaraan een stukje afschroefbare slang met een metalen nozzel. Op de klok zit een knop voor het aflaten. In mijn Land Rover tijd was dat een ideaal ding, maar de knop voor het aflaten is te grof voor de fietsbandjes. Een keer de knop bedienen en je bent weer terug bij af #-o . De nieuwe meter kan dat niet, aflaten tot de gewenste waarde is gewoon de meter iets onvoorzichtig op het ventiel drukken. Ik heb 3x Schwalbe Marathon GreenGuards erom liggen. De banden stonden op 3,85 bar, dat is te weinig. De achterband staat nu op 4,8 bar, de voorwielen op 4,75/4,70. Je merkt het wel, het gaat naar mijn gevoel wat makkelijker, maar het rammelt ook erger. Ik kan helaas bij Wim Schermer geen 20" Schwalbe Marathon GreenGuards ontdekken, wel een veel grotere maat, maar dat rolt volgens mij anders. Op de zijkant staat 4,00 t/m ik dacht 8,00 bar (site is down). Beneden de 4,0 is dus niet goed [-X .

Vandaag ook de houder voor mijn GPS bekeken, die raakt de kap en daar zit een witte plek en de houder is licht ingevreten. De twee verdragen elkaar dus niet, nu een stukje zwarte vezel versterkte band op de houder geplakt, eens zien hoe het verder gaat.
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#179 Berichtdoor Jo2p » zo 30 apr 2017, 16:58

CapoJan schreef:Met dieren is het altijd opletten. Paarden - met of zonder ruiter erop of ernaast - slaan op hol (zelfs op honderd meter afstand) of reageren niet; je weet het vooraf niet. Honden rennen hard weg of vallen aan; konijnen krijgen spontaan zelfmoordneigingen; ganzen blazen ... Altijd voorzien zijn op het slechtste.
Ik weet het wel: een ruiter wordt verondersteld zijn rijdier onder controle te kunnen houden, maar in de praktijk schatten ze dat vaak fout in. Ik heb al vaker een eind rustig achter een ruiter aan gereden, tot die opzij kon. Nog altijd beter dan toeterende en gesticulerende, gefrustreerde automobilisten die druk gebaren dat je op het fietspad moet #-o
Wat dat verblinden betreft: als ik niets meer kan zien, rij ik niet. Dan kun je m.i. beter even uitstappen en je voertuig te voet verder duwen (of trekken in dat geval). Het is het risico niet waard.

Ik had je blog al eens doorgeploegd en heb mij jouw adviezen ter harte genomen, maar tegen loslopende honden doe je weinig, die komen gewoon op je af. Ik blijf wel langzaam doorrijden, dat voorkomt dat ze tegen de Orca gaan staan. Bij paarden stop ik even om te zien hoe de ruiter reageert en of die wellicht instructies heeft of het paard naar de kant dirigeert. Wordt wel gewaardeerd. Tja, voor eenden en ganzen met een wolk aan donsjes zet je de VM even stil, veel te leuk om er naar te kijken.
Flevobike e-Orca 0099, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Neo Prof
Berichten: 216
Leeftijd: 61
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Woonplaats: Nederland
Contacteer:

Re: jo2p

#180 Berichtdoor Jo2p » di 02 mei 2017, 19:23

Vandaag met de e-Orca de 1.000 km gepasseerd, zal nog wel even duren voor het verdubbeld is, laat staan dat het met 5 cijfers (voor de lolbroeken, voor de komma :mrgreen: ) wordt geschreven. Nog even doortrappen dus :shock: .
Flevobike e-Orca 0099, Brompton


Terug naar “Leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast