Hier ben ik het eigenlijk mee eens.pimpampet schreef:Dat onderscheid is er omdat fietsers in tegenstelling tot auto's moeilijk verbaliseert kunnen worden op hun overtredingen.
U weet dat er op het jaagpad een maximumsnelheid van 30km/h geldt?
U weet dat er op het fietspad binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid van 25km/h geldt?
Wie houdt zich daaraan? Alleen de mensen die niet sneller kunnen omdat ze daar het vermogen niet voor hebben.
Daarnaast probeert de overheid enkel de Europese regelgeving toe te passen. Die regelgeving wordt al toegepast voor bromfietsers, motoren, auto's, etc.
Ik denk dat het geen slechte regels zijn. 1000 watt ipv 250 watt maximum voor fietsondersteuning, tot 4000 watt voor een bromfiets en daarboven motorfiets.
Ik begrijp echt de commentaar niet. In mijn ogen is dit een hele vooruitgang op de rechtsonzekerheid die er voorheen was.
Wat velomobielen betreft: ze zijn volgens mij niet in staat om op een veilige manier 70km/u te rijden, zeker niet tussen de auto's (een race is iets heel anders).
Bovendien staat er nog altijd in de verkeerswet dat je je snelheid moet aanpassen aan de bestaande situatie (wat de snelheidsduivel betreft waarover dit topic eigenlijk gestart is).