Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
rudyB
Supporter
Postcode: 3140
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#151 Berichtdoor rudyB » vr 07 jul 2017, 11:14

Vooral meer en jij ook trouwens :-)

aiai
Kopman
Postcode: 2013
Contacteer:

#152 Berichtdoor aiai » vr 07 jul 2017, 12:43

Gefeliciteerd Rudy, ik ben blij voor je dat dit achter de rug is en je weer lekker verder kan fietsen.

V.w.b. het niet kennen van de verkeersreglementen, dat klopt. Ook in Nederland ben ik staande gehouden door agenten die de betreffende regels niet kenden. Ik neem ze dat overigens ook niet kwalijk omdat zij bijna noooit geconfronteerd worden met situaties waarin die reglementen van toepassing zijn icm de ernst van die sitiuaties.

Wel ben ik erg blij voor je dat het vanuit onkunde testen doen met je velomobiel verder geen nadelige gevolgen voor jou en het rijwiel hebben gehad op de stress na. Dat testen en koppig doorzoeken naar een reden om een zaak tegen je te starten (en dat ook doen!) vind ik het meest storende aan het hele verhaal. Fouten maken komt voor, ook bij de politie, maar wees dan zo professioneel om dat op tijd toe te geven en niet door te blijven hameren om uiteindelijk door een rechter afgehamerd te worden.

Fiets ze!

marksje
ploegleider
Leeftijd: 60
Postcode: 8830
Contacteer:

#153 Berichtdoor marksje » za 08 jul 2017, 21:05

rudyB schreef:..... (en dat ook in het verslag gezet, de idioten !) .....

punt 1 : In een politioneel verslag (of een proces verbaal) of in de bijlage bij het PV ( bvb een verslag van een "deskundige") moet gewoon de waarheid staan hoe "dom" die ook is.
punt 2 : Oppassen met "idioten" want die kunnen soms nog eigenaardig uit de hoek komen.

:wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Terug naar “Veiligheid”