Fietsventiel

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Fietsventiel

#1 Bericht door Martin »

Op mijn USVA trike staat een 16 inch elektrisch voorwiel. De ruimte van de motor naar de velg is niet voldoende waardoor het ventiel geforceerd schuin staat. Om de band te blazen is dit steeds een gedoe en de band staat dus nooit hard.
Nu ben ik bezig met een 2de USVA trike te voorzien van een 1000watt elektrische motor. Om dit probleem niet meer te hebben bestelde ik een 18 inch voorwiel met motor. In de voorvork past deze nog perfect. Bij levering bleek dat ik nu nog minder ruimte heb en zelfs het ventiel niet kan forceren. Dit komt waarschijnlijk doordat de control in de motor zit verwerkt waardoor deze groter is en dichter tegen de velg komt. Voor alle duidelijkheid, dit zijn aluminium velgen met motor uit 1 stuk.
Ik weet dat er haakse ventielen bestaan, maar kan je deze ook vinden bij een band van 16 en 18 inch? Of is het mogelijk om een bestaand ventiel te vervangen door een haaks ventiel? Of kan men een ventiel inkorten?
Momenteel zoek ik dus een binnenband met schuin of kort ventiel in deze maten. 18" x 1,75 (47-355) de rim of velg is 4,7cm breed.
Wie kan mij helpen? Indien ik geen band kan vinden of aanpassen, dan zal ik een schuin ventielgat moeten boren.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#2 Bericht door Wouter D »

is het geen optie die trike te voorzien van een 20 inch voorvork, of ga je dan te plat liggen?
wat kost zo een motor waarmee jij werkt?

kan je eens een foto nemen van je probleem?

heb je de verkoper al geconfronteerd met dat probleem?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#3 Bericht door Martin »

Je zou inderdaad een voorvork en een 20" wiel kunnen steken. De 20" is met spaken en dat zou het probleem oplossen. Maar van 16" naar 20" is een groot verschil voor de stand van de fiets. Je zou dit kunnen compenseren door de stoel wat rechter te zetten maar je positie zal dan veranderen tegenover je trappers. In feite moet je alles gewoon worden.
De aanpassingen doe je meestal voor beperkte personen, de motor met batterij en toebehoren kost ongeveer 1200€. Je kan steeds verder gaan in aanpassen maar het moet ook betaalbaar blijven. Vele beperkte personen leven van een uitkering waardoor ze net de maand rond komen. Dus wij doen het met wat wij kunnen en zijn blij dat we nog iets voor elkaar kunnen doen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#4 Bericht door Wouter D »

is misschien een idee voor de volgende music for life :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#5 Bericht door KarelJ »

Kan je niet met iets dergelijks werken bij het oppompen? http://www.bike-components.de/products/ ... entil.html

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#6 Bericht door Wouter D »

dat is interessant, mocht je zo eentje bestellen, mag je één meebestellen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#7 Bericht door wout »

ik bestel wel eens op die site, bij een volgende bestelling wil ik het wel meebestellen. Heb wel net besteld dus het zal wel nog even duren
weer of geen weer, altijd velomobielweer

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#8 Bericht door KarelJ »

KarelJ schreef:Kan je niet met iets dergelijks werken bij het oppompen? http://www.bike-components.de/products/ ... entil.html
Let uiteraard wel op het juiste ventieltype als je zoiets bestelt...

Ik vermoed dat dit wel voor alle ventiel types bestaat.

Ik heb er zelf eentje liggen (niet diegene waar ik hier naar verwees) voor autoventielen (ooit gekocht om de wielen van een loopfiets te kunnen opblazen (de pompkop ging er langs geen kanten tussen in die kleine wieletjes) - sindsdien op allerlei fietsen al kunnen gebruiken.

Voor een Frans ventiel, zou je eventueel eens kunnen proberen met zo'n slangetje van een oude fietspomp (handpompen die vroeger aan het frame van een fiets werden gehangen, daar zat meestal zo'n slangetje in dat je op het ventiel moest schroeven; daaraan schroefde je dan weer de pomp vast), daarmee zou je ook een bocht moeten kunnen maken.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#9 Bericht door Peter J »

KarelJ schreef:Kan je niet met iets dergelijks werken bij het oppompen? http://www.bike-components.de/products/ ... entil.html
Iets gelijkaardigs maar dan voor een presta- of Frans ventiel.http://www.ebay.com/itm/New-7075-alloy- ... 3f16bbbe9a
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Fietsventiel

#10 Bericht door Martin »

KarelJ schreef:Kan je niet met iets dergelijks werken bij het oppompen? http://www.bike-components.de/products/ ... entil.html
Ik heb dergelijk stukje aangeschaft. Het is niet ideaal maar het lukt.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie