Ludieke (protest)actie fietsersbond Torhout

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Ludieke (protest)actie fietsersbond Torhout

#1 Bericht door marksje »

Nu zaterdag, 8 april 2006, houdt de fietsersbond afdeling Torhout een ludieke protestactie.
Doel is de slechte toestand van de meeste fietspaden, in en om Torhout, aan te klagen + protest tegen het feit dat na één jaar de éénrichtingstraten, waarvan het gemeentebestuur beloofde ze in beide richtingen open te stellen voor fietsers, dit nog steeds niet gebeurd is.

Praktisch : Verzamelen om 10.30 Hr te Torhout, Tuinstraat 2 (weg naar Ruddervoorde, onder de spoorweg, 1ste rechts). Er wordt een ritje in en om Torhout gemaakt waarbij de slechte fietspaden niet worden gemeden. Einde rond 11.30 uur op de markt van Torhout (met het nodige kabaal).

Zekere aanwezigheid van.........de Paashaas met fiets. Op zijn bagagedrager zal een bakje staan met verse eieren. Op het einde worden de eieren, of hetgeen er van overschiet, afgegeven aan de Burgemeester.

Als het geen str... regent rij ik mee. Nog liefhebbers ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#2 Bericht door hdbiker »

Oe , zijn de fietspaden van torhout geen deel van een mtb-parkoer ?
Ik vindt ze juist heel plezant :wink:
Maar aan "doude Scheure" is het wel een beetje heel technisch .

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#3 Bericht door marksje »

hdbiker schreef:Oe , zijn de fietspaden van torhout geen deel van een mtb-parkoer ?
Ik vindt ze juist heel plezant :wink:
Ja, en ze worden gesponserd door de plaatselijke vélomakers, die mannen hebben daar al veel geld aan verdiend.

hdbiker schreef:Maar aan "doude Scheure" is het wel een beetje heel technisch .
Ik vind het stuksken van de Vigorelli tot aan den Texaco nog beter om dan nog te zwijgen van dat nieuw wasbord in de Rijselstraat met hier een daar een wandelende hindernis al niet met boekentas of kinderwagen ](*,)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#4 Bericht door hdbiker »

Inderdaad , om door of juist langs torhout te paseren met de fiets ....
met de mtb is het "te doen" maar met de ligfiets is het hatelijk ....
maar het zijn bijna verkiezingen : het is weer de tijd van de "loze beloften"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Volgend jaar januari is een VEEL beter moment om te protesteren volgens mij dan is de nieuwe Burgervader geïnstalleerd, tuurlijk als het dezelfde blijft heft het nu ook geen zin om te protesteren, want die vind het goed zo ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#6 Bericht door marksje »

Deze morgen meegefietst met de paashaas. Maar liefst 20 % van de deelnemers waren liggers ttz 2 van de 10 deelnemers. :?
Gerard, de ligfietspionier uit Torhout, was met zijnen M5 ook aanwezig.
Droog gestart maar al gauw regen; aanvankelijk kleine druppelkes, later grote druppels; een moment zelfs heeeeel grote druppels (bij een schuilpartij in een openstaand winkelmagazijn trakteerde de winkelier ons met met een jeneverke :lol: ).
Aangekomen aan het Stadhuis te Torhout met nul, zéro, bros eieren, ze waren al uit het schaaltje gesprongen, kwestie van kwaliteits-fietspaden.
Om reden da'k dan toch al nat was nog met ne ommetoer naar huis "gewaaid" zodat ik dan toch aan een 60 km kwam; het warm douchke deed deugd.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#7 Bericht door de bakker »

Edje schreef:Volgend jaar januari is een VEEL beter moment om te protesteren volgens mij dan is de nieuwe Burgervader geïnstalleerd, tuurlijk als het dezelfde blijft heft het nu ook geen zin om te protesteren, want die vind het goed zo ;-)
pffffffffff denk dat je mag 'reklameren' zoveel je wil. waar geen wil is, is geen weg. als er dan een fietspad komt zoals er nu een nieuw komt te nieuwpoort dan is het dikwijls waardeloos. er is er hier een nieuw bijna af en ik verzeker je, gééééééén fietser of het is een eerste keer zal die nemen. het is gewoon een hindernissenparkoers.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#8 Bericht door Filip »

Probleem is dat er zo weinig beleidsmakers zelf met de fiets rijden. In Gent is er nog Frank Beke. In vele andere steden is het nog slechter gesteld dan in Gent.
Ook aannemers en technici rijden blijkbaar weinig met de fiets.

Zó komt het dat er de grootste stommiteiten worden begaan:
- onverantwoord scherpe bochten
- gootjes en borduren die het fietspad dwarsen
- materialen die veel meer rolweerstand geven dan de asfalt-autoweg die ernaast loopt (en dan maar verschieten als fietsers gewoon de rijweg nemen)
- fietspaden die te smal zijn en de gedweë fietser 'verplichten' om rakelings langs de deuren van geparkeerde auto's te fietsen
- ...

Vaneigens helpt protesteren wel. En was er nooit protest geweest, dan was het nu allemaal misschien nog veel erger.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#9 Bericht door paulheyndrickx »

De Paashaas heeft in ieder geval het tv-nieuws en vrtnieuws.net gehaald. Mooie actie: niet provocerend en to the point.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#10 Bericht door Jef »

Marksje,

Hier in Antwerpen hebben ze een even mooi resultaat gehaald :twisted: :twisted: 24 op 24 kapot. :cry: :cry:
En dan vragen ze mij soms waarom ik een volledig afgeveerde ligfiets heb :?
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#11 Bericht door marksje »

Om reden van mijn "goede" (ingestuurde) vraag aan de krant van West Vlaanderen, mocht ik vorig jaar op lunchbezoek bij Ives Leterme.
Mijn vraag was : Als de overheid dan een inspanning doet om een nieuw fietspad aan te leggen, waarom wordt dit dan niet, voor de overname door openbare werken, met een fiets degelijk uitgetest of het ten minste voldoet aan wat verwacht mag worden van een nieuw fietspad ?

antwoord : Openbare werken beschikt wel degelijk over fietsen om dit te doen, of ze het doen is natuurlijk iets anders.

Ik vond dit antwoord vrij pover; als beleidsmens en zelf verwoed fietser, vind ik dat je hier degelijk aandacht zou moeten aan schenken en verplichten dat het gedaan wordt, elke hindernis of bobbel zou er uit moeten, het zou een biljart moeten zijn.

Na het officiele gedeelte kwam er nog een vrije babbel (tussen pot en pint) en bleek hij "het" beruchte fietspad langs de Vredelaan in Torhout heel goed te kennen, hij was er zelfs al lek gereden :?: :?: :?:

En wij dan maar klagen, als den dienen er niets aan (kan) doen.....maar niet opgeven, blijven klagen en zagen tot het verbeterd.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#12 Bericht door de bakker »

Er zijn ook nog de gasten (familie, vrienden en allerhande zakkenvullers) die aangeduid zijn om van restaurant naar restaurant te rijden op vraag en kosten van de provincie om te controleren of de nummerkes van de fietsroutes nog aanwezig zijn.

Was daar onlangs geen onderzoek gestart naar die grootse geldverkwisting? Ik kan er niet over maar de ganse problematiek van fietspaden in belgie is er een van zakkenvullerij.

Er is er een nieuw gekomen in nieuwpoort! het is ontzettend hoe dwaas en belachelijk er gekozen werd voor de verkeerde kant van de weg voor een heen en weer fietspad en waar je vroeger gewoon van een bestaande heuvel je rechtdoor naar beneden kon laten bollen zijn er nu (godverdomme . kon het woord niet laten sorry) snelheidsremmers voor fietsers !!!!!!!!!!!!!!

belachelijk, drie maal belachelijk

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#13 Bericht door nestofdragons »

Bakker, mij is gezegd geweest dat een Quest raar begint te doen bij negentig per uur. Allez, aanzie het als een veiligheid voor jezelf. ;)

By the way, toffe actie!

Waar zijn die ministers nu die van plan waren om geld te stoppen in de fietspaden. :?

Hoe dan aan ... het zal toch niet baten. Om de vijf botten word een fietspad opengelegd voor werken en dan leggen ze het terug dicht zonder enige deftige ondergrond (nietske stabilisé). Heel wonder dat er dan putten in komen! :evil:
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#14 Bericht door paulheyndrickx »

de bakker schreef: Ik kan er niet over maar de ganse problematiek van fietspaden in belgie is er een van zakkenvullerij.
Kan je dit soort beweringen staven met feiten en cijfers aub?

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#15 Bericht door de bakker »

paulheyndrickx schreef:
de bakker schreef: Ik kan er niet over maar de ganse problematiek van fietspaden in belgie is er een van zakkenvullerij.
Kan je dit soort beweringen staven met feiten en cijfers aub?
feiten?!! dik een maand geleden stond in de krant dat er een onderzoek geopend was naar overdadige vergoedingen die uitbetaald werden aan vrienden en familie van een deputé (provincie west vlaanderen). deze gasten dienen in ruil voor die rijkelijke vergoeding dan tijdens de vrije tijd de bordjes van de fietsroutes gaan controleren per fiets. goed betaalde fietstochtjes dus. resultaat van zo'n onderzoek moet je wel niet verwachten voor de verkiezingen van 8 oktober, das zeker.

wat het verkeerdelijk aanwenden van geld voor fietspaden betreft. wil ik je es een rondleiding geven te nieuwpoort? een nagelnieuw fietspad tussen nieuwpoort en nieuwpoort bad drie kilometer lang! eigenaardig toch dat zo'n veelbesproken fietspad in kleine kasseien is gelegd en net breed genoeg is om wagens van de stadsdiensten en enkele omwonenden te laten rijden met hun wagen!

Nu zijn er reeds een 6 tal maand werken aan de gang een eind verderop en daar kan je nu met je fiets door de steenslag. als het regent mag je bidden geen voet aan de grond te moeten zetten.

nog een staaltje? overkant van veurnevaart hebben ze deze winter een dikke kabel in de grond gestoken. de boel daarna dichtgegooid en er warempel bordje gezet wat een voetpad en fietspad aanduid. beste, het is gewoon een omgeploegd veld.

enz enz enz enz...............

Plaats reactie